Stift til gammel spiller

C

Cyber

Gjest
Mine foreldre har en gammel platespiller som heter Philips 104. En nokså liten sak i grunn. Hverken de eller jeg har mye peiling på vinyl, men de har lyst til å få lyd i den igjen, og for å få det til trenger de ny stift.

På hodet som står på den idag står står det "LPS" og hodet er avrundet på toppen, er i blankt metall og har en diamantligenede logo trykt på det (gammel Philips-logo?)

Flott om noen kunne hjelpe meg med hvilken stift de bør kjøpe, og hvor den kan fåes tak i!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.839
Ta turen innom en radioforetning som har vært på samme sted "i alle år" Utrolig hva de har på bakrommet.

C

Cyber

Gjest
Vel, få av de sjappene i nærheten, kun Expert og Euronics innen rekkevidde og finner du vinyl der blir jeg nesten sjokka... :)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Prøv Vennerød og Dahl i Bygdø Allè. De har mye gammelt stash.......

L

lps

Gjest
Mulig jeg har liggende på loftet!

Har nemlig et lite lager med gamle stifter fra den gang vi hadde stereo og platesjappe på 60-70 og 80 tallet.

Sender deg en PM med e-postadressa mi.  Da kan du returnere et bilde av elementet, så skal jeg sjekke om jeg har stift.  Sender deg i tilfelle stift gratis!

Kan jeg hjelpe andre, send meg en PM!

C

Cyber

Gjest
Takker for kontakt, og takker for stiften du sender. Dette er service på høyt nivå!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
dette er jo virkelig nestekjærlighet.. varmer rundt hjertet og se (lese) slikt.

wwiksaas

Fersking
Ble medlem
03.03.2009
Antall liker
0
lps skrev:

Har nemlig et lite lager med gamle stifter fra den gang vi hadde stereo og platesjappe på 60-70 og 80 tallet.

Sender deg en PM med e-postadressa mi. Da kan du returnere et bilde av elementet, så skal jeg sjekke om jeg har stift. Sender deg i tilfelle stift gratis!

Hei - tror du at du kan skaffe stift til en philips platespiller - 500 SHURE HI-TRACK RPC 20002 - 2 - dette er en flat sak med radio og kasettspiller samt platespiller - vet ikke hvilke modell det er - men den er i tipp topp og derfor vil jeg gjerne ha en stift som passer... greier du det...?
mvh
Willy Wiksaas
tel. 90 17 65 59
wwiksaas@online.no

Delphi

Medlem
Ble medlem
06.06.2007
Antall liker
2
Hei.

Holder på å pusse støvet av platespiller nr2. Har sett på nål i mikroskop og her er nålefanen delvis knekt!
Elementet er et ADC med stift XLM MkIII, du skulle ikke mot formodning ha en slik i samlingen fra loftet? I det elementet passer forøverig også VLM stiften!
Tar et spørsmål til, har mener jeg 2 Shure og et ortofom element liggende. Mulig at du har noen nåler av det slaget?

Mvh

Delphi

lps skrev:

Sender deg en PM med e-postadressa mi. Da kan du returnere et bilde av elementet, så skal jeg sjekke om jeg har stift. Sender deg i tilfelle stift gratis!

Topp Bunn