Stift til Goldring 1042 pu

drajnyrb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.04.2009
Antall liker
0
Hei!
Har anskaffet vinylsnurrer med en goldring 1042 pu påmontert som trenger ny stift. Noen som har kunnskap om hvor man kan få tak i noe passende til en levelig pris?

Vedlegg

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Spørs hva du mener med levelig pris, men her er den til £115,-. Stort billigere har jeg ikke sett den.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.098
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Lille_Adam skrev:
Spørs hva du mener med levelig pris, men her er den til £115,-. Stort billigere har jeg ikke sett den.
Ja, det ser uit som Mantra Audio er blant de billigste på denslags. F.eks. lpgear.com skal ha 310$ pluss frakt for den samme D42.

drajnyrb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.04.2009
Antall liker
0
Oi, oi!
Ja 1000.- for en stift er kanskje ikke så ille, omtrent det samme som jeg ga for spilleren med arm og pu det. Ingen i Norge som leverer slike ting? Blir kanskje bare dyrere av flere ledd.

Ps: Takk for raske og gode svar

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Stift til denne finner du ikke billig noe sted, om det ikke er noe ekstraordinært; det er nettopp stiften som gjør at pu'en er så dyr som den er. Det er en dyr og god stift.

Det er mange stifter i denne serien, og skal du ha billigere så mener jeg at f.eks de rimeligere 1006- og 1012-stiftene passer, da huset såvidt jeg vet er det samme i hele serien. Da har du imidlertid ikke en 1042 lengre, men en 1006/1012. Det er stiftene som er forskjellen på pu'ene i denne serien.

Sjekk med Goldring ved tvil.

drajnyrb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.04.2009
Antall liker
0
Oida!
Hadde faktisk ikke ventet at det skulle stå en så bra pu/stift på den spilleren gitt.
Takker veldig for raske og hjelpsomme svar.
Det er en pro ject 2, men vet ikke hvilken arm som står på. Har lest et sted at det er viktig at armen passer pu og vise versa. Hvordan finner man ut om de passer sammen? Noe med tunge armer og lette pu`er?
Håper jeg får tak i en stift ned mot tusenlappen, men avventer litt til jeg får spilleren i hus sånn at jeg får et inntrykk av hvor sliten den er.

B

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
På tide folk skjønner hvor dyr en god stift er...og at en god MM med en slik stift er en seriøs utfordrer til rimelige MC-pickuper.

Arne K

drajnyrb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.04.2009
Antall liker
0
Topp Bunn