Litt til.....
Leide forsvarsleilighet i noen år og anlegget blei flytta sånn tidvis mellom sørveggen og nordveggen, var ikke så mange alternativ.
Avlang stue / spisestue hvor det var utgang til veranda ved spisestuedelen og kjøkkeninngang på andre veggen
Nok om det, anlegget var plassert i spisestuedelen hvor ene høyttaler stod i hjørnet ved inngang kjøkken.
Dreiv å herja med eldste dattera her og hu skulle fly inn til mora på kjøkkenet.
I farta snubla hu i matta og stupte rett i basselementet på ene høyttaleren
Du snakker om innertier, er ikke mulig å treffe mer midt i gitt.
Men gudskjelov, hell i uhell at hun traff der. Hun skada seg ikke da elementet naturlig nok tok av støtet / ga etter.
Hadde hun truffet på kanten av elementet hadde det nok gått mye verre er jeg redd.
Så etter sjekk av jenta, hva nå ????
Heiv meg på telefonen og ringte brodern - hva handle nå....
Kom relativt kjapt svar tilbake, Monitor Audio !
Litt frem og tilbake om det skulle være 952 eller 652, landa på 652 og bestilling gikk.
Etter at bestilling var gjort begynte det å sige inn, hva med å teste åssen det egentlig gikk med høyttaleren...
Tok av dekslet og honeycomb elementet var litt krølla, men ikke mye.
Satte på og spilte. Har aldri spilt så høyt på de høyttalerne, verken før eller siden, var ikke en eneste ulyd å høre
Ja ja, enden på visa blei at de blei solgt til min forhenværende svoger og endte sine dager i en flom