Stjålet krell

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Nå har vel dette gått litt langt ???. Høvdingen kan slette innlegg, tråden eller hele forumet for den saks skyld. Men å framstå som enda en kranglefant tar seg ikke ut..........syns jeg :-/.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Hvis en privatperson selger en "ny" forsterker så burde det helt klart vekke en bjelle
Hvorfor det?
Folk kan jo ha motiver for å selge et ny innkjøpt produkt også.
Det beste er vel å spørre om kvittering. Har selger det så er det jo uvesentlig om produktet er en dag eller ett år gammelt.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Nå har vel dette gått litt langt  ???. Høvdingen kan slette innlegg, tråden eller hele forumet for den saks skyld. Men å framstå som enda en kranglefant tar seg ikke ut..........syns jeg  :-/.

Kranglefant ;D

Han har gitt klart uttrykk for at han ville beskytte annonsøren som prøver å selge en Krell på dette forum.

samt unngå å mistenkeligjøre folk på grunn av skremselspropaganda fra importører( noe som denne importøren/forhandleren har gjort i en årrekke!)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Kranglefant ;D

Han har gitt klart uttrykk for at han ville beskytte annonsøren som prøver å selge en Krell på dette forum.
Ja, og det ble klart tidlig. Unødvendig å tvære det ut med så mange innlegg. Høvdingen hadde uansett beskyttet annonsøren bedre ved å slette tråden på et tidlig stadium.
 

krell-man

Fersking
Ble medlem
04.01.2007
Innlegg
3
Antall liker
0
Känns nästan som att Erio samarbetar med Tömmevik och dom övriga krell-återförsäljarna i Skandinavien, och hela anledningen till denna "Topic" är väl att försöka få folk att köpa Krell direkt från återförsäljarna för FULL-Priser, i stället för att köpa dom billigare genom att importera själva ;).

Du kommer med massor av påståenden, men har redan blivit motbevisad i det mesta.
Du kan ju inte smutskasta alla som säljer sina Krell eller andra märken bara för du har hört något från en som uppenbarligen hatar Krell, bara för att hans marginal/vinst är dålig när han säljer krell, så självklart säljer han mycket heldre andra egna märken ;D

Köpa från andra länder=importera, det har folk gjort i 20 år och det kommer alltid att göras då priserna är skyhöga i Skandinavien, detta gäller massor av märken och inte bara Krell.

Sen skriver du :
- Bygget om til 220V uorginalt

! Först och främst är det 240 Volt..... Sen kan man INTE bygga om Krell tillverkade efter 1998 själv, det Motorola-chip som sitter i alla Krell, är programerade av krell själva, och endast krell kan göra detta.
Man kan inte "kasta tvivel" på alla Krell ägare/säljare, man bör nog vara försiktig med sådana påståenden som du kommer med.

Sen skriver du:

- Solgt via bruktmarkedet i skandinavia for "en slikk og ingenting" (i denne sammenhengen)
I mina ögon är varje privat ut-annonserad krell produkt, såld i Skandinavien satt till ett korrekt pris, då marknaden ALLTID styr priserna.
Och talar vi om HiFi i allmänhet, så är "used market" för Hi-End & även low-End i min ögon helt förstörd, då man endast får ut ca 40-50 % av en produkt redan efter 3-4 månader, vare sig det gäller en Pioneer dvd-spelare eller en Krell fpb-700cx.

Sen reagerar jag stark på om vad Jensen skriver......... hur kan krell's återförsäljare i Danmark utannonsera sina beviserligen felaktiga "grå import" Krell's på HiFi-magasinet i Sverige ??, och till och med lämna 1 års Garanti från Audio Nord !!!!!!!.DUBBELMORAL !

Nej, detta stinker, och det mesta här handlar om att skrämma oss att inte köpa import överhuvud taget, så dom får sälja med HÖG vinst.


Erio:
Du skriver som om du är en person som absolut inte är insatt i HiFi överhuvud taget, det är en massa felaktig information, samt att det mesta av uttalandet/påståendet redan är motbevisat av Rudi, så som att det inte fanns NÅGON såld Krell i Norge dom sista 4 åren, när det beviserligen var mer än 10.

Klart oseriös Topic, samt vinklat så det endast kan gynna återförsäljarnas ställning i HiFi-världen.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.416
Antall liker
16.669
Sted
Østfold
Til Erio sitt forsvar vil jeg si at det bør være rom for å tenke seg at han ikke med overlegg har forsøkt å spre feilaktig informasjon men at kanskje kildegranskingen har vært litt tynn.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har pratet med G. Tømmervik et par ganger, og kjenner overhodet ikke igjen påstandene som her blir fremsatt.

Hvorfor skulle han plutselig rakke ned på et produkt som O.H.C. fører?

De har nok priset seg noe høyt på enkelte Krell produkter, men sånn kan det gå når man ikke har agenturet.

Har selv handlet Krell brukt, og på esken sto det Audionor, og synes som mange at Krell er dyrt i Norge, men gode produkter er det okke sånn ::)



Kan bare bekrefte historier som Mr. Tømmervik dikter opp for å få salg! Er bare helt utrolig hva den mannen finner på å si! Har selv Krell 750 MCX som jeg har importert fra USA og bygget om hos Audionord i Sverige. Vurderte 2 stk Adyton men slo det fra meg pga. all svadaen mannen lirte av seg! En tidligere kunde som har handlet en 700 CX av ham fikk det glatte lag(dette er en forsterker kjøpt ny hos Tømmervik og senere annonsert på Sentralen),jeg kjenner jo han som eier den og ble helt satt ut! Tømmervik fortalte bla. att Krell var så dårlig og ble så varme att de ble BLÅ! Dette er bare kort fortalt hvordan mannen holder på,tviler ikke et sekund på om han setter ut rykter!
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.587
Antall liker
4.604
Torget vurderinger
10
Og du mener Tømmervik skulle bekrefte historien for deg?
 
P

Parelius

Gjest
Til Erio sitt forsvar vil jeg si at det bør være rom for å tenke seg at han ikke med overlegg har forsøkt å spre feilaktig informasjon men at kanskje kildegranskingen har vært litt tynn.
Han burde kanskje ha fulgt opp tråden han selv startet?
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Har pratet  med G. Tømmervik et par ganger, og kjenner overhodet ikke igjen påstandene som her blir fremsatt.

Hvorfor skulle han plutselig rakke ned på et produkt som O.H.C. fører?

De har nok priset seg noe høyt på enkelte Krell produkter, men sånn kan det gå når man ikke har agenturet.

Har selv handlet Krell brukt, og på esken sto det Audionor, og synes som mange at Krell er dyrt i Norge, men gode produkter er det okke sånn ::)
Må si meg lit enig med SAL mannen lirer av seg my rart både på godt og vondt....
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
! Först och främst är det 240 Volt..... Sen kan man INTE bygga om Krell tillverkade efter 1998 själv, det Motorola-chip som sitter i alla Krell, är programerade av krell själva, och endast krell kan göra detta.
OT:
Det er meg bekjent ikke riktig. Man kan reprogrammere denne chipen, med en egnet chip leser/skriver. Om ikke jeg husker feil fra den gangen jeg så denne koden sist. Så er det en løkke som sjekker om nettfrekvensen er 50hz om den ikke er dette. Går den inn i en endless loop og forsterkeren vil ikke slå seg på. Om man editerer litt kode og skriver chipen på ny vil det fungere.

Jeg har ikke oversikt om dette gjelder alle modeller. Men det er iallefall mulig på bla. 400ix.
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Han burde kanskje ha fulgt opp tråden han selv startet?

Absolutt!

Føler at jeg blir beskyldt for å ha en skjult agenda her, noe som ikke stemmer. Dette er et forsøk på å advare folk mot å kjøpe tyvgods, ingen ærlige mennesker liker å kjøpe tyvgods.

Rudi: du får anmelde meg for ærekrenkelse også får vi ta det derfra

Krell-man: Har du rent mel i posen er det vel ingenting å være redd for?

Om jeg har vært for kategorisk og tolket slik at alt er tyvgods er selvfølgelig ikke meningen. Historien jeg har blitt servert fra flere kilder kommer jo selvsagt fra samme sted; audionor og er bekreftet derfra.

Flinkgutt: Føler også at det er sannsynliggjort at det kan være noe humbug når forsterkere er solgt til ca 30% av nypris.....

Men min intensjon er å be folk være obs! Det er ikke meningen å henge ut folk her, ikke krell-man eller Robert71 som selger Krell om dagen.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.587
Antall liker
4.604
Torget vurderinger
10
Erio. Nå selger Robert sin 700CX kjøpt ny hos OHC med en listepris på 210000 for 70000 eller bud! I prosent hva blir det? Den har gått 400 timer og er som ny! Ser du på USA-priser er det fullt mulig å selge billig Krell....
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.888
Antall liker
8.898
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Absolutt!

Føler at jeg blir beskyldt for å ha en skjult agenda her, noe som ikke stemmer. Dette er et forsøk på å advare folk mot å kjøpe tyvgods, ingen ærlige mennesker liker å kjøpe tyvgods.

Rudi: du får anmelde meg for ærekrenkelse også får vi ta det derfra

Krell-man: Har du rent mel i posen er det vel ingenting å være redd for?

Om jeg har vært for kategorisk og tolket slik at alt er tyvgods er selvfølgelig ikke meningen. Historien jeg har blitt servert fra flere kilder kommer jo selvsagt fra samme sted; audionor og er bekreftet derfra.

Flinkgutt: Føler også at det er sannsynliggjort at det kan være noe humbug når forsterkere er solgt til ca 30% av nypris.....

Men min intensjon er å be folk være obs! Det er ikke meningen å henge ut folk her, ikke krell-man eller Robert71 som selger Krell om dagen.


Jeg skrev ikke at jeg skal anmelde deg for æreskrenkelse, men jeg betviler ikke at andre kan finne uttalelsene dine provoserende nok til at de vil gjøre noe med det.
Jeg har rent mel i posen og gjør mitt beste for og holde min sti ren,  men jeg liker ikke og bli mistenkeligjort offentlig på et forum (de fleste som er inne her på HFS vet at jeg har flere nyere Krell forsterkere), ei tror jeg heller at alle andre som eier Krell forsterkere i Norge liker og få det stemplet som du gir ut ved og feie mer eller mindre alle innunder ett ved og si at alle Krell forsterkere som er solgt i Norge de siste 5 årene med stor sannsynlighet er tyvegods............. for det er akurat det du har gjort/sagt, ........ en vag forklaring i ditt siste innlegg forandrer ikke fakta fra ditt første innlegg.

Desuten............ hvor får du det fra at det ikke har vært solgt noen Krell FBP forsterkere lovlig i Norge de siste 5 årene ?? ................ denne uttalelsen alene gjør at jeg ser rødt fordi jeg vet at det er en blank løgn.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.359
Antall liker
2.777
Torget vurderinger
4
::) Jaja, Krell kan vel bare sette FBI på saken
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Skal ikke utale noe som helst om hva G. Tømmervik har sagt den senere tid, men når man var innom der for et par år siden så var Krell "verdens beste", og det ville vært rart om produktene hadde sunket så mye i kvalitet?, men kommer han med usakelige utaleser, så vil det treffe han som en bommerang før eller senere.

Men når det er sagt, så er Krell grisedyrt i Norge, men det er jo Volvo også :p



Må si meg lit enig med SAL mannen lirer av seg my rart både på godt og vondt....
 
U

utgatt60135

Gjest
Skal ikke utale noe som helst om hva G. Tømmervik har sagt den senere tid, men når man var innom der for et par år siden så var Krell "verdens beste", og det ville vært rart om produktene hadde sunket så mye i kvalitet?, men kommer han med usakelige utaleser, så vil det treffe han som en bommerang før eller senere.

Men når det er sagt, så er Krell grisedyrt i Norge, men det er jo Volvo også :p
Har hørt fra noen som kjenner han at GT kan være utrolig frekk.
 
P

Parelius

Gjest
Folk må få mene hva de vil om personen G.T., men jeg finner det ytterst usmakelig med all denne hæselige personkarakteriseringen av et menneske som ikke er tilstede. Dette går langt ut over hva som kan være interessant som "forbrukeropplysning" i forhold til denne saken.
 
K

kiwi

Gjest
Dette er jeg helt enig i nå synes jeg tråden rett og slett er usmakelig og usakelig når man till og med greier og skrive at "jeg har hørt at GT er frekk uten og ha oplevd dette selv" ;D Min erfaring med Oslo hifisenter er meget bra har aldri fått noe annet en kanonbra veiledning og demonstrasjoner. Husker godt 1 gang jeg skulle lytte til en forsterker der inne Dette var en forsterker som ikke var dyr men Geir brukte allikavel 4,5 time med demonstrasjoner for meg på ulike høytallere og kabling så da beviste han for meg at han tar alle sine kunder meget seriøst. Har nå noen år senere kjøpt dyrere utstyr av han hvorfor:
1. Han har det merket som jeg etter min mening passer best for mine ører
2.Han er en entusiast og har ekstrem god erfaring
3. Bruker lang tid på demoer når du avtaler dette på forhånd
Oslohifisenter er en av nordens største hifibutikker så da tyder vel kanskje det på at noen også faktisk er fornøyd med butikken. Synes vi heller bør bruke tid på og diskutere utstyr her på forumet en og gå på enkeltpersoner. Bedre og bruke mer tid i platebutikker en og henge ut andre mennesker ;)
Mvh: Espen
Folk må få mene hva de vil om personen G.T., men jeg finner det ytterst usmakelig med all denne hæselige personkarakteriseringen av et menneske som ikke er tilstede. Dette går langt ut over hva som kan være interessant som "forbrukeropplysning" i forhold til denne saken.
 
R

Roysen

Gjest
Vel talt. Jeg stiller meg bak dette innlegget.

Mvh
Roysen
 
T

tjn

Gjest
Folk må få mene hva de vil om personen G.T., men jeg finner det ytterst usmakelig med all denne hæselige personkarakteriseringen av et menneske som ikke er tilstede. Dette går langt ut over hva som kan være interessant som "forbrukeropplysning" i forhold til denne saken.
Ikke vanskelig å være enig i dette men vil allikevel si på generelt grunnlag at butikkinnehavere og importører bør tenke seg om hva de sier til diverse folk som tar kontakt, det er lett å vri på det som blir sagt i alle mulige retninger, og det både kan og vil bli brukt i mot dem ved en gylden anledning. De har selv et ansvar for at de fremstår som profesjonelle aktører i bransjen. Nå vet vi at ikke alle var tilstede da diplomatiet og sakligheten ble vedtatt inført så noe må vi vel leve med, men det var ikke alle oss forbrukere heller når det er sagt.....
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.031
Antall liker
415
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Entusiaster er gjerne litt sære personer, konf. tidligere tråd av janhella (her kommer ikke innehavers navn eller butikk frem, men alle vet jo hvor og hvem)
Nå har ikke jeg noe kjennskap til Geir Tømmervik men jeg har hatt mye å gjøre med selgeren fra janhella's tråd, og dette er også en entusiast med sterke meninger både om det han selger og det han ikke selger. Men om man er klar over dette og tar ham for hva han er så får du ikke bedre service eller informasjon i noen butikker jeg vet om. Han vet kort og godt hva han driver med og har kunnskap om det han selger, så får man heller godta at selgeren "avskriver" andre merker.
 
T

tjn

Gjest
Entusiaster er gjerne litt sære personer, konf. tidligere tråd av janhella (her kommer ikke innehavers navn eller butikk frem, men alle vet jo hvor og hvem)
Nå har ikke jeg noe kjennskap til Geir Tømmervik men jeg har hatt mye å gjøre med selgeren fra janhella's tråd, og dette er også en entusiast med sterke meninger både om det han selger og det han ikke selger. Men om man er klar over dette og tar ham for hva han er så får du ikke bedre service eller informasjon i noen butikker jeg vet om. Han vet kort og godt hva han driver med og har kunnskap om det han selger, så får man heller godta at selgeren "avskriver" andre merker.
Vi begynner kanskje å spore av nå men det å være sær unnskylder ikke uhøflig oppførsel. Jeg synes IKKE at vi skal godta at noen skal selge sitt merke ved å rakke ned på merker en ikke har kjennskap til eller har i sortementet sitt, man blir ikke stor ved å rakke ned andre. Konsentrere seg om sitt merke, og kom med gode argumenter for at vi skal kjøpe akkurat det du selger er min oppfordring.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.449
Antall liker
3
Erio. Nå selger Robert sin 700CX kjøpt ny hos OHC med en listepris på 210000 for 70000 eller bud! I prosent hva blir det?
33,33% ;D

PK
 
R

Roysen

Gjest
Vi begynner kanskje å spore av nå men det å være sær unnskylder ikke uhøflig oppførsel. Jeg synes IKKE at vi skal godta at noen skal selge sitt merke ved å rakke ned på merker en ikke har kjennskap til eller har i sortementet sitt, man blir ikke stor ved å rakke ned andre. Konsentrere seg om sitt merke, og kom med gode argumenter for at vi skal kjøpe akkurat det du selger er min oppfordring.
...men å rakke ned på andre personer i et offentlig forum uten å fremlegge bevis er OK? Hvem vi er det du snakker om her? Det er ingen enstemighet om utsagnene om GT blant medlemmene på dette forumet. Personene som har noe uoppgjort med GT bør ta det med ham direkte og ikke legge det ut på et offentlig forum.

Mvh
Roysen
 
T

tjn

Gjest
...men å rakke ned på andre personer i et offentlig forum uten å fremlegge bevis er OK? Hvem vi er det du snakker om her? Det er ingen enstemighet om utsagnene om GT blant medlemmene på dette forumet. Personene som har noe uoppgjort med GT bør ta det med ham direkte og ikke legge det ut på et offentlig forum.

Mvh
Roysen
Som du sikker klarer å lese deg frem til når du leser inleggene mine en gang til, så har jeg ikke rakket ned på en eneste person i bransjen, heller ikke denne Tømmervik, så jeg velger å tro at du rett og slett misforstod det jeg skrev. Jeg refererte til innlegget til "bananarolf" der han igjen refererte til en selger som har såkalte "sterke meninger" om andre produkter enn de han selv selger. Hvis disse "sterke meningene" (eller sta som jeg pleier å kalle det...) er å rakke ned på andre produkter enn de han selv selger så mener jeg fortsatt at dette trenger ikke vi som forbrukere av hifi utstyr finne oss i. Jeg vil heller vite hva som gjør at nettopp det han selger er det beste for meg. Går du inn i Audi butikken og selgeren begynner med å rakke ned på BMW så tror jeg ikke du ser på denne selgeren som seriøs, jeg hadde ihvertfall ikke gjort det, og jeg hadde IKKE kjøpt bil av han.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.888
Antall liker
8.898
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Merkelig nok går "Krell'mann" som han er referert til tidl i denne tråden fremdeles løs tiltross for salg av både Fbi og andre Krell forsterkere og han selger fremdeles Krell forsterkere................... og han gjør det samme helt sikkert neste uke og uken deretter også tiltross for alle tyvegods teorier.
 
R

Roysen

Gjest
Som du sikker klarer å lese deg frem til når du leser inleggene mine en gang til, så har jeg ikke rakket ned på en eneste person i bransjen, heller ikke denne Tømmervik, så jeg velger å tro at du rett og slett misforstod det jeg skrev. Jeg refererte til innlegget til "bananarolf" der han igjen refererte til en selger som har såkalte "sterke meninger" om andre produkter enn de han selv selger. Hvis disse "sterke meningene" (eller sta som jeg pleier å kalle det...) er å rakke ned på andre produkter enn de han selv selger så mener jeg fortsatt at dette trenger ikke vi som forbrukere av hifi utstyr finne oss i. Jeg vil heller vite hva som gjør at nettopp det han selger er det beste for meg. Går du inn i Audi butikken og selgeren begynner med å rakke ned på BMW så tror jeg ikke du ser på denne selgeren som seriøs, jeg hadde ihvertfall ikke gjort det, og jeg hadde IKKE kjøpt bil av han.
Jeg skrev vel ikke at det var du som hadde rakket ned på noen, men du kommenterer andre hånds informasjon som om det var beviselige faktum. Det medvirker til å spre dårlig rykte om en person som ikke er til stede for å kunne forsvare seg. Det synes jeg ikke noe om. La de som har problemer med personen ordne opp i problemene selv.

Mvh
Roysen
 
T

tjn

Gjest
Jeg skrev vel ikke at det var du som hadde rakket ned på noen, men du kommenterer andre hånds informasjon som om det var beviselige faktum. Det medvirker til å spre dårlig rykte om en person som ikke er til stede for å kunne forsvare seg. Det synes jeg ikke noe om. La de som har problemer med personen ordne opp i problemene selv.

Mvh
Roysen
Bananarolf (lurer på om han har skiftet navn nå...?) refererer til en tidligere tråd som forsvant her i forbindelse med hackingen, en tråd der høvdingen var tungt inne og sensurerte underveis fordi at noen klarte å si hvem dette var, jeg vil derfor si at jeg vet hvem dette er, selvfølgelig uten at jeg sier noe som helst som kan spores hvem det er, at jeg har erfaringer som går på det samme som innlegget til "bananarolf" refererer til, så dette er ikke noe "videresynsing" av andre sine opplevelser, det skulle tatt seg ut.
 
B

brand-x

Gjest
Roysen !

Hvor kommer du inn i bildet med å henge ut andre ?
Bare for å få ryddet unna hva du henviste til etter trådstarters innlegg... Og jeg kjenner litt personlig til GT jeg også uten å ha personlig befatning med halve sortimentet til OHFC.....

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Kan du utdype hva du mener? Dette forstår jeg ikke. Mener du at jeg har hengt ut noen? I så fall missforstår du meg totalt. Jeg har nemlig ikke tatt stilling til om jeg tror på Audionord/OHFC sin versjon eller som det ikke er sant da jeg ikke har blitt presentert noen bevis for hverken det ene eller det andre.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Bananarolf (lurer på om han har skiftet navn nå...?) refererer til en tidligere tråd som forsvant her i forbindelse med hackingen, en tråd der høvdingen var tungt inne og sensurerte underveis fordi at noen klarte å si hvem dette var, jeg vil derfor si at jeg vet hvem dette er, selvfølgelig uten at jeg sier noe som helst som kan spores hvem det er, at jeg har erfaringer som går på det samme som innlegget til "bananarolf" refererer til, så dette er ikke noe "videresynsing" av andre sine opplevelser, det skulle tatt seg ut.
OK da beklager jeg fordi jeg har misforstått deg.

Mvh
Roysen
 
B

brand-x

Gjest
Roysen !

Ikke nødvendig å utdype hvis du ikke har tatt stilling til hvilke versjon du tror på men du hadde etter eget utsagn fått oppgitt feil pris fra Gt som indikerer att han ikke nødvendigvis er så veldig "korekt" i alle sine påstander og att henvisningen til tyvegods er mere ett iritasjonsrelatert utsagn fra "godkjente" distrubitører, ang. lovlig "dumping" av alllerede overprisede Krell produkter . Jeg kunne også referert til utsagn som er direkte tøv og ikke har snev av sannhet fra den kanten men de (GT) er ikke alene om den type informasjon.. Forøvrig finnes det en privat side av GT og en offentlig, så jeg håper att den offentlige (som det her må være snakk om)blir referert til OHFC og ikke på enkeltpersonen GT...

mvh
brand-x
 

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
73
Antall liker
10
Sted
odense
Kan du utdype hva du mener? Dette forstår jeg ikke. Mener du at jeg har hengt ut noen? I så fall missforstår du meg totalt. Jeg har nemlig ikke tatt stilling til om jeg tror på Audionord/OHFC sin versjon eller som det ikke er sant da jeg ikke har blitt presentert noen bevis for hverken det ene eller det andre.

Mvh
Roysen
skal jeg hælpe dig lidt hvorfor man måske kan sige sådan noget uden der er noget i det andet end at stoppet folk for at købe i usa.

kik på en EVO 402 pris i usa 15000$ find en shop i usa ike svært og køb den for 10500$ den har du hjemme med alt for ca 100000k hov du spare ca 70000kr ???.

så tænk selv, jeg siger
rap rap And
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
...men å rakke ned på andre personer i et offentlig forum uten å fremlegge bevis er OK? Hvem vi er det du snakker om her? Det er ingen enstemighet om utsagnene om GT blant medlemmene på dette forumet. Personene som har noe uoppgjort med GT bør ta det med ham direkte og ikke legge det ut på et offentlig forum.


Mvh
Roysen

Jeg ville satt stor pris på opplysninger om den omtalte personen før jeg svidde av alt for store summer i hans butikk!!

Det er ikke snakk om særhet eller overivrige salgsmetoder, men løgn for å øke sin omsetning, samt ekstrem dårlig kundeoppfølging!

Dette gjelder ikke kun meg, men har også snakket med flere som har opplevd lignende episoder i samme butikk.

Dette er vel et forum man kan få slik informasjon og ta lærdom av andres erfaring på godt og vondt
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Nesten morsom lesning, og vil bare kaste inn en kommentar; 115V/60Hz chippen til Krell er hacket...
Det er sørgelig (minner om Micro$oft lisens) at de monterer slike låser...
I motsetning til Pass Labs, der du får hjelp direkte til ombygging (flytte en jumper) for å få din amerikansk-importerte forsterker til å fungere på 230V...
Sier litt om fabrikantens syn på kunde-service...

Arne K
 
Topp Bunn