Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.699
    Torget vurderinger
    2
    De aller fleste "stjerner" blir stjerne på grunn av sitt særpreg.
    Dette er vel en konkurranse i "Hvem kan overbevise i flest antall sjangre", ikke en konkurrane i eget særpreg?

I tillegg kommer "Stjernekamp-øyeblikkene"; Ella Maries joik, Eli Kristins opera, Bjørns strupesang og diverse annet, det som faktisk gjør dette programmet flott å se på. De gode allrounderne er muligens de kjedeligste, men jeg liker å se briljante håndverkere på jobb, også. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.327
    Dette er vel en konkurranse i "Hvem kan overbevise i flest antall sjangre", ikke en konkurrane i eget særpreg?
    Tja...litt lettvint konklusjon? For min del er det den beste musikeren jeg ønsker skal vinne.

Forøvrig syntes jeg Adam Douglas har vært den beste av alle som har vunnet.

Caron

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Antall liker
    483
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Er det egentlig særpreg som gjelder, i en entertainer-konkurranse? Eller er det evnen til å gjøre de forskjellige sjangerne nettopp så likt som mulig det "syngedamene" gjør det i pop, rapperne i hiphop, tenorene i opera, osv...?

Jeg mener i så måte at Alexandra er den klart beste entertaineren i årets sesong. Bjørn er i sin tur en uendelig stor bauta i særpreg, en helt unik artist med fantastisk evne til å skape noe helt nytt innenfor alle sjangre, i tillegg til å inneha kvaliteter og teknikk vi vel knapt før har sett.

Ergo føler jeg meg rimelig sikker på at Alexandra går av med seieren i år. Alex og Bjørn er imidlertid likeverdige vinnere i mine øyne/ører, aberet for Bjørn er bare at denne konkurransen dreier seg om entertaineregenskaper, ikke særpreg...

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.005
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men han kan ikke levere rap, opera, heavy....
    Det kunne den pregløse.

Det har du helt sikkert rett i, men jeg har som sagt aldri sett på dette før og kan dermed kun uttale meg om hva jeg hørte. Ingen av dem var videre imponerende, men Bjørn er i mine ører den eneste av de to som med en porsjon flaks kunne komme i skade for å utgi en interessant plate. Jeg har imidlertid forstått at det ikke er det konkurransen handler om, så akkurat det får bare gå som det vil.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er det egentlig særpreg som gjelder, i en entertainer-konkurranse? Eller er det evnen til å gjøre de forskjellige sjangerne nettopp så likt som mulig det "syngedamene" gjør det i pop, rapperne i hiphop, tenorene i opera, osv...?
    Nei, til det har vi no stereoanlegg....

hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    453
    Hvem er hun dagens «ekspertdommer» egentlig?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.081
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes Bjørn overrasket positivt i denne runden. Vel har Håkon rett i at han presser alt inn i samme støpeform, og gir alle sanger sitt Bjørn-preg.
    Men det samme kan man si om Alexandra. Alt presses inn i Alexandra-er-en-ekte-syngedame-formen. Mindre modig enn Bjørn, IMO selv om hun utvilsomt er den dyktigste vokalisten.

Mvh
    .........Men Bjørn er kanskje den beste musikeren.

Mvh

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    763
    Torget vurderinger
    8
    Vel, med fasit i hånd - dette var smakfullt :D🎶 ;):D:cool:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.145
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk! Det trodde jeg ikke!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    41.722
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jaja det gikk som det måtte gå men jeg hadde håpet at det gikk andre veien
    Grattis til Bjørn :)

mvh

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.699
    Torget vurderinger
    2
    Og avslutningsnummeret holdes i Bjørns univers, For En Mann! :)

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.157
    Uventet at folket stemte for Bjørn, den særegne, men jeg er fornøyd med det. Mer ekte vare enn ei syngedame, men for all del hun synger utmerket , blid og svarer fint på spørsmål. Flink ung dame. Vil neppe huske henne i lang tid.
    Jeg er overrasket. Mulig folk har mer peiling enn jeg trodde.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    Her hjemme sa vi allerede i program en eller to at vi trodde Bjørn og Alexandra ville komme til finalen. De har vært unike på hver sin måte. Selv trodde jeg Alexandra ville ta seieren, da hun har imponert omtrent i samtlige sjangre. Bjørn har vært mer ujevn, men han er en unik artist og har fått vist seg fram som det. Å kalle Alexandra Rotan for "syngedame" synes jeg imidlertid er å gi henne mindre kred enn hun fortjener. Hun er en av låtskriverne bak låta "Venus" som hun sang i finalen i kveld.

Høydepunktet i kveld var uten tvil det første nummeret til Bjørn Tomren. Det jodle-nummeret fikk meg til å le så tårene trillet. Ikke minst når pyro-effektene kom totalt malplassert til den musikksjangeren. Det var stor humor og briljant levert musikalsk.

Synes også innledningen på You're The Voice med Rotan var veldig flott.

Blir nok til at jeg benker meg foran TVen neste sesong også

Roy

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.489
    Da må jeg bare gratulere med seieren i veddemålet og til Bjørn.

Jeg er overrasket over at Bjørn vant. Jeg trodde han var for smal. Så skal det sies at det er en prestasjon å få meg til å begeistres over «I want to dance with somebody». Og Han har jo gjort mye annet bra også. Jeg tror vi kommer til å se mer til Alexandria i fremtiden, men Bjørn har fascinert meg mere. Så dette føles nesten som hedging.

Du kan få velge mellom rødt, hvitt eller bobler. Men jeg har mest peil på rødt, bare så det er sagt😉

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.327
    Å kalle Alexandra Rotan for "syngedame" synes jeg imidlertid er å gi henne mindre kred enn hun fortjener. Hun er en av låtskriverne bak låta "Venus" som hun sang i finalen i kveld.
    Jeg vil nå ikke påstå at Venus er et mesterverk eller unik.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.108
    men at hun også er låtskriver mener jeg gjør henne til mer enn en "syngedame".
    Det er jo problemet med en liten bråte av de som deltar i dette og lignende show. De er flinke å synge, men so what? For litt siden var det hu dama fra Tønsberg som var flink men hun har jo ikke produsert noe selv som er i nærheten av interessant. Folk som er flinke til å synge finnes det bøttevis av, folk som er flinke til å faktisk lage musikk er det langt færre av.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn