Stjernekamp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• skinnyboy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Antall liker
    489
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Synes dessverre at en så etablert artist som Odd R ikke imponerte meg totalt sett!
    Han gjorde låtene til sine egne, men Mari var den som utfordret seg selv, mange ganger gjennom hele sesongen!
    Jeg har lagt til Mari B på Spotify for å følge med på hennes videre karriere, jeg er ingen stor fan av soul og Odd R. sin stemme.

Mine stemmer gikk til Mari, men det ser ut som jeg var sammen med mindretallet denne gangen.

møring

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2021
    Antall liker
    34
    Sted
    møre
    Personlig fø!er eg seier for meg som ikkje heilt sansen for nymotens grand prix musikk ( mari verdig finalist men noe med sjangeren generasjonen velger å stå i ,tenker dei gode kombinasjoner oppbrukt for lenge siden 🤔)

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.963
    Sted
    Sunnmøre
    Mine stemmer gikk til Mari, men det ser ut som jeg var sammen med mindretallet denne gangen.
    Mine røyster gjekk òg til Mari, men eg trur at hovudgrunnen til at ho tapte var den sjølvskrivne låta hennar - sjølv om SK korkje er låtskrivar- eller tekstforfattarkonkurranse.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.095
    Da er det i gang igjen, noen som ser på? Må si jeg ble overrasket over Freddy Kalas, fyren kan jo synge.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    1.294
    Torget vurderinger
    1
    Har vært opptatt emd andre ting mens jeg fulgte med i øyekroken. Syns Linnea Dale var bra.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.600
    Torget vurderinger
    2
    Det er når slike programmer sendes at man finner ut at man er skikkelig ute, har ikke hørt om en eneste av disse personene, muligens det ringer litt ved Lisa Stokke navnet, men det sier nok mer om meg enn de syngende.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.963
    Sted
    Sunnmøre
    Klassisk del av familielaurdagen, dette.

Fine artistar. Litt uvant med det nye opplegget og nye programleiarar, og ikkje heilt same stemninga som i tidlegare sesongar.

Trur det kan vera ein fordel at dei får tildelt songar; har hatt litt inntrykk av at sjangergrensene har vorte strekte meir og meir tidlegare. Men samtidig er eg redd det betyr at det vert færre av dei særprega framføringane.

Interessant at det var så pass open krangel i dommarpanelet, med Dancke som var tydeleg sur på slutten. Kan verka som om ikkje alt er heilt på plass enno.

Likte Akuvi og Lisa best i dag, men, som sagt, det verkar som om dei har fått inn veldig mange bra artistar denne gongen.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.963
    Sted
    Sunnmøre
    Kan verka som om ikkje alt er heilt på plass enno.
    Etter å ha tenkt meg om, trur eg at eg vil seia det sterkare: Det nye formatet, det «sjanger» ikkje det tematiske forløpet gjennom konkurransen, tek spenninga og særpreget bort, samtidig som det at domarane vel songar, er bra.

Samtidig var sendinga uvanleg rotete og uengasjert til “NRK direkte” å vera. Staysman har vore koseleg, jovial type på skjermen i mange år, men i Stjernekamp fall han gjennom som programleiar. Dommarane gav ikkje inntrykk av å representera autoritet frå «det musikkinteresserte publikum» (Thomas Feldberg var suveren her i dei første sesongane, som litt fjomsete popnerd). Scenografien, der deltakaren stod åleine på ei stor scene, sat ikkje i det heile, iallfall ikkje saman med filminga. Det er som om vi var med på ei litt haltande generalprøve.

Men: bra deltakarar, og betre lydmiks enn vanleg.

(NB: Han typen i tweed i NRK-saka er ikkje meg, altså)

Sist redigert:

Audiophile.no

Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    0
    I kveld har vi i Audiophile logget oss på i samlet tropp under Audiophile-bruker, og uttaler oss derfor etter lange interne diskusjoner.

Audiophile.no

Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    0
    Og dette første innslaget syns vi alle var litt tynt og skralt.

Audiophile.no

Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    0
    Audiophile-gjengen er litt delt her. Arve syns det er litt bra, mens Stig og Karl Erik er mer negativ

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.095
    Enig i at første bidrag var tynt, men Lisa Stokke var bra.
    Og jeg som trodde Freddy Kalas bare var en tulling!! Der må jeg nok revurdere min mening..

Audiophile.no

Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Antall liker
    1.288
    Torget vurderinger
    0
    DePRESNO:

Bra ytelse som kler låten. Danser godt også. Kveldens beste så langt

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.095
    Akuvi ble min nye favoritt, men hva i all verden er det Kim driver med? Nesten parodisk, dette.

Har en følelse av at Eric ryker ut.

Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.914
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det bare meg som synes dynamikken er helt på jordet. Den er på maks 5 dB eller i den retning:( Kanskje vi skulle bombe NRK med eposter og be dem om slippe opp litt?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.423
    Torget vurderinger
    96
    MGP junior. Hjelpesløst dårlige låtvalg. Total slakt fra mange ser jeg. De er nok tilbake med gammelt konsept neste år, når seertallene faller. Dancke må bort.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.095
    MGP junior. Hjelpesløst dårlige låtvalg. Total slakt fra mange ser jeg. De er nok tilbake med gammelt konsept neste år, når seertallene faller. Dancke må bort.
    Jeg foreslår at du konsentrerer deg om The voice eller Hver gang vi møtes.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.423
    Torget vurderinger
    96
    Jeg foreslår at du konsentrerer deg om The voice eller Hver gang vi møtes.
    Hver gang vi møtes blir litt mye grine TV og skulderklapping. Noen svært få gode låter drukner i middelmådigheter. Norge har bare artister til å fylle et par sesonger med kvalitet egentlig, men de har smurt tynt utover for å kunne holde igang konseptet. Det har jo vært tydelig tilfelle med Stjernekamp også, men et godt konsept har reddet programmet.

Flott for deg om du liker nye Stjernekamp.
    Men NRK kan nok ikke overse den massive kritikken. Om ikke seertallene faller helt i bånn, så får du kanskje mer av det samme neste år. Men jeg tipper de tar noen grep. Dancke må vekk.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.963
    Sted
    Sunnmøre
    et godt konsept har reddet programmet.
    Einig, men samtidig trur eg det har vore hardt (dyrt?) å få booka artistar, slik at det etter kvart vart mange nykomlingar og pensjonistar. Har mistanke om at det kan liggja noko der.

Med dagens episode (ok, halve høyrde eg frå kjøkenet) forstår eg poenget med det nye konseptet. Vi får sjå kva oppgåver som kjem frametter. Men eg forstår samtidig det som var bra med sjanger-tema: Artistane fekk visa kva td “rap” eller “country” var for dei.

Eg ser nesten aldri på konsept som dette, berre dei NRK sender primetime laurdagskvelden. Men å gjera «mjuk konkurranse» bra er jommen ikkje lett.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.750
    Lip synk var helt på jordet idag. Og lyden virker å være veldig prosessert eller sminket med korister og vet da faen. Jeg synes de tar sjanser med å dirigere artistene ut av comfort-sonene. Det blir spennende å se hvordan det går.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn