BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Det er bare å sjekke omtalene. Dersom produktet har gode omtaler kan man være nokså trygg på at man får solgt det videre, dersom man ikke liker det.
Ja, det er lærerikt. Ærlige tilbakemeldinger fra andre musikk- og lydinteresserte kan utfordre og utvikle oss positiv retning som mer bevisste lyttere.Andreas skrev:Dialog med venner, kjente og mindre kjente, og folk med samme interesse hvor man kan komme frem til felles referanser, begrepsapparat og evalueringer tror jeg er alfaomega for å kunne stole på lytteintrykk.
Det er et poeng. Men når jeg tenker meg om, er det ikke mange som selger hifi jeg ville gitt en plastpose med penger og bedt de ordne alt for meg. La oss si at jeg hadde et budsjett på 150k. Veldig mange selgere ville da ha anbefalt og brukt en del tusen på kabler. Det er ifølge min tro å kaste penger i dass (beklager kabel troende). Så ville sansynligvis de fleste selgere ha anbefalt en kilde til 25-40k. Det er også helt unødvendig etter min mening. Dyrere forsterker enn hva jeg selv mener er noe poeng å betale for eller prioritere med det budsjettet, ville også de fleste ha anbefalt. De færreste selgerne ville ha brydd seg nevneverdig om hvilke plassering jeg har mulighet til eller sagt noe om akustikk. I beste fall hadde de spurt om hvor stort rommet var og that's it.Gjestemedlem skrev:Noen mennesker har også bare rett og slett mye bedre oversikt enn meg på hva som finnes og hva som kan fungere sammen. Man går glipp av mye hvis man kun skal gå etter egne erfaringer. Spesielt hvis man ikke har mange års erfaring som aktiv oppsøkende entusiast. Men å stole på noen er jo som bygges opp etterhvert. For min del starter de fleste på litt over nøytral, og så bygger det seg opp eller ned etterhvert. Mange faktorer som virker i begge retninger der. I tillegg er man jo åpen for profesjonell påvirkning og psykologisk markedsføring og merkevarebygging også, og jo mindre folk tror de er påvirket av slikt.. jo mer åpen er man for det, for det er jo ikke meningen at folk skal være alt for bevisst om det.
Det finnes folk jeg sikkert kunne gitt en plastpose med penger og sagt: "Ordn noe god lyd til meg". Og resultatet kunne fort blitt mye bedre enn om jeg skulle gjøre hele jobben selv.
Og hva skal det bety? At man ikke skal vektlegge plassering, høyttalere som passer til rommet og ulike høyttaler konstruksjoner, DSP, DRC og akustikk. Jaja, det er jeg uenig i.Anonym skrev:@Orso Nå er det eiendomsmeglere som selger rom og ikke hifi butikker.