Stones, - åssen står det til med dem?

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Hei

Gamle helter dør ikke, nå rir de igjen. Noen som har skaffet seg den nye skiva til Stones, og som mener noe om den??

mvh


olisn 8)
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
508
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
Hei

Gamle helter dør ikke, nå rir de igjen. Noen som har skaffet seg den nye skiva til Stones, og som mener noe om den??

mvh


olisn 8)
Bigger Bang er etter min mening! stones største på mange mange år, her rockes der og synges ballader som de gjorde det i gamle dager. Nesten fri for overdubs og så godt som fri for "digitale" lyd effekter.
Jeg har så godt som alle Stones plater, mange av de kun for å ha de i samlingen, bigger bang er i samlingen pga. musikken 8). Et must for de som liker rock'n roll...

Tom-Erik
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
takk for den,
det var noe sånt jeg håpet på.
Datt av lasset etter storhetstida ("Exile On Main Street"), .. det jeg hørte etterpå og leste av
kritikk fristet ikke til å fortsette å samle denne gruppa.
Men en som har vokst opp med dem på 60/70 tallet
glemmer ikke de store øyeblikkene...
Så da blir det nok ei ny Stones-skive igjen


mvh
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.807
Antall liker
366
Torget vurderinger
3
Ikke ha for store forhåpninger. Jeg kjøpte den på vinyl for et par uker siden (har alle Stones-skivene) og dette er langt unna de 4 store skivene. Temmelig kjedelig affære..........
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
se det, der var det med smaken og baken igjen.
Kanskje gutta har gjort sitt og bør huskes for det som var bra. Får vel lytte litt i butikken først, da. Det er jo mye annen bra musikk også ..


mvh
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
FZ - interressert i å høre hva du mener er de 4 store....
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
508
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
Ikke ha for store forhåpninger. Jeg kjøpte den på vinyl for et par uker siden (har alle Stones-skivene) og dette er langt unna de 4 store skivene. Temmelig kjedelig affære..........
Hvor kjedeligt musikken er, er det jo øret som høre der avgjør. Jeg vet ikke hvilke de 4 store skiver du tenker på er, men går ut i fra at de er fra 70 tallet, i så fall er jeg helt enig med deg om dette.
Med "Bigger Bang" har stones aldrig vert nærmere det de gjorde på 70 tallet, her har du rock'n roll, her har du balader og her har du blues, og alt blir spilt med "ægte" instrumenter, vi befinner oss i 2005, så lidt nåtids lyd må man regne med. Selv hadde jeg ingen store forventninger når Bigger Bang ble kjøpt, men ble positivt overasket, og platen syntes jeg blir bedre for hver gjennomlytting.

Tom-Erik
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.807
Antall liker
366
Torget vurderinger
3
FZ - interressert i å høre hva du mener er de 4 store....
Beggars Banquet, Let it bleed, Sticky Fingers, Exile on Main St.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.811
Antall liker
569
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Det er en brukbar skive til nyere Stones å være. Passer kanskje best i bilen hvor man(jeg) hører på litt annen musikk enn på anlegget hjemme.
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Jeg synes Stoned gjorde mye bra før Beggars Banquet. Med unntak av "Their Satanic Majesties Request" som var en bommert, så lagde de mange perler: Satisfaction, I`m Free, Under Assistant West Coast Promoiton Man, Have You Seen osv, osv.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Jeg har etterhvert kommet til at det er mindre og mindre grunn til å samle artister komplett, bare for å være komplett liksom, men går selvsagt i samme fella på ny og på ny, sist med gode hr Clapton. Siste skiva er spilt to ganger, og jeg kommer ikke fra at dette er en nedtur - i hvertfall hvis han sammenlignes med seg selv.
Til og med Van the Man begynner å bli så som så pr plate(den satt langt inne), selvom konsertene hans i Sandefjord bare blir bedre og bedre.

Unntaket er Mark Knopfler - "Shangli-la" traff meg rett i hjerterota! De melodilinjene der og hele framføringa og lyden .. og når anlegget gløder .. Det er godskiva si, det.


mvh
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
oops, det ble visst skikkelig avsporing fra min side, men kanskje ikke uten grunn - dvs. kommentarene her ga meg ikke helt løp og kjøp følelsen, og da blir det vel heller å gå til arkivet når Stones skal spilles


mvh
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
508
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
oops, det ble visst skikkelig avsporing fra min side, men kanskje ikke uten grunn - dvs. kommentarene her ga meg ikke helt løp og kjøp følelsen, og da blir det vel heller å gå til arkivet når Stones skal spilles


mvh  
Går vel an å høre på "a bigger bang" hos din lokale musik pusher, da vet du iallefall om du har gått glip av noe eller ikke ;)

Tom-Erik
 
K

kbwh

Gjest
Stereophile hadde en "tre fantastiske plater i rekkefølge"-kåring. Stonesfansen fikk trøbbel: Kan ikke kutte ut Beggars Banquet. Kan ikke kutte ut Exile on Main St. Mange stilte krav om at 4 måtte oppgis, altså Beggars Banquet, Let it Bleed, Sticky Fingers og Exile on Main St. Bortsett fra disse 4 platene blir det enkeltlåter og ikke album jeg hører på, gitt.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Aftermath heller enn Beggars Banquet.....
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Hei

Gamle helter dør ikke, nå rir de igjen. Noen som har skaffet seg den nye skiva til Stones, og som mener noe om den??

mvh


olisn 8)
Førsteintrykket var ikke så halvgalt, men er nok tilbøyelig til å være enig med FZ. Liker Let it Bleed og Beggars mye bedre, også lydmessig. Bigger Bang oser av protools lang vei.

Protools
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg er politisk ukorrekt som alltid.....
Beste skiva til Stones heter "Steel Wheels" og er fra 80-tallet.

DER! kom jeg ut av skapet!

Honkey!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ref komplettssamlinger: Jeg kan ikke på stående fot komme på noen artister som har laget mer enn 5-6 skikkelig gode og uunnværlige album, tror det er en naturlov at man er utbrent som skaperkraft når man er kommet så langt....
 
K

kbwh

Gjest
Ref komplettssamlinger: Jeg kan ikke på stående fot komme på noen artister som har laget mer enn 5-6 skikkelig gode og uunnværlige album, tror det er en naturlov at man er utbrent som skaperkraft når man er kommet så langt....
...og Stones har levert fem, ikke sant?
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Stones mest kreative periode sammenfaller med Mick Taylors deltagelse i gruppen.8)
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.811
Antall liker
569
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
MÅ si at Beggars er "den" store for meg, og det at den kom ut på SACD gjør den ikke dårligere. Trodde ikke at det var mulig å få så gamle opptak så rene og detaljerte.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
...og Stones har levert fem, ikke sant?
Ja: de 4 tidligere nevnte + Aftermath; det finnes selvsagt gode anslag særlig på noen tidligere album, men i hovedsak ja. Jeg liker mye rart, men 5-6 skikkelig gode album ser ut til å være grensen før man er tom ... Neil Young fansen er vel uenig og den fyren har vært flinkere til kreativ fornying enn del fleste andre, men likevel tror jeg jeg står fast på påstanden.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Stones mest kreative periode sammenfaller med Mick Taylors deltagelse i gruppen.8)
Har veldig sans for Mick Taylor - særlig det han gjorde med Mayall, men Brian Jones er vel den virkelig store kreative kraften i Stones; med Taylor ble de et uhyre bra rockeband men litt av det uforutsigbare, allsidige og snodige som gjør tidlig Stones så utrolig spennende forvsant. Kort og godt ble de flinkere men straightere.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Makan! Sånne duste-utsagn føyer seg elegant inn i rekken av Syd-Barret-var-kraften-i-Floyd og Elvis-var-best-til-han-var-20, sånt er bare for å gjøre seg viktige.
Stones sto, har stått og står som påler uten Jones (den hjelpeløse narkomane), Taylor (god gitarist, men sånne finner'u overalt) og Wyman (som egentlig bare er glad i stille kvelder og blues). Kreativiteten i Stones? Komboen Jagger-Richards. Som Beatles... Lennon-McCartney. Joda, jeg vet noen sier det var Harrison som skrev de virkelig gode låtene, mens de andre var fyllstoff. Føyes til i rekken av duste-utsagn!
Stones Ruler!

Honkey!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fakta er at jeg synes Stones ble smalere og mer forutsigbare etter Jones død - ikke dermed sagt at jeg ikke forstår at han ble umulig å ha med i bandet. Og heller ikke for å forringe Richards/Jagger som særdeles gode låtskrivere men det musikalske uttrykklet ble etter min mening snevrere. Noen særdeles gode album kom uten Jones men uten den litt skjeve uforutsigbarheten som de tidlige albumene har, og som fascinerer meg i mye musikk, ikke bare hos Stones.

Og i motsetning til PF da Barrett forsvant hadde vel Stones produsert såpass mye før Jones forlat bandet at jeg føler jeg har et visst grunnlag for å si det, selv om det måtte smerte en elsker av Jumping Jack Flash og hæla i taket gitarriff....mulig du synes det er dustete men jeg har hørt på Stones helt siden jeg kjøpte Out of Our heads i 1965 (om jeg husker rett, gikk i 8. kløasse tror jeg) så kom ikke her å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om. At du er uenig er en annen sak.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Du veit helt sikkert hva du prater om angående Stones, sikkert mer enn meg. Men jeg tru'kke endringene har en dritt med Jones å gjøre, jeg trur det er tida og mindre dop. Ta ZZ Top, samme mannskap hele veien. Hør hva de gjorde på 70-tallet. Hvor er alle de vindskeive låtene nå? Folk endrer seg med tiden de lever i, musikken farges deretter. Stones ville vært de samme selv om Jones fortsatt ravet omkring i lag med dem.
Det finnes et utall eksempler på band som har blitt mer stereotype ettersom årene går. Vårt ønske om å romantisere de døde gjør at vi tillegger en rekke dop-huer evner de aldri hadde.

Honkey
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.590
Antall liker
9.788
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ikke bare tida og dop; folk klarer bare å være kreative en periode før de har tømt seg for det de har av nyskapende krefter. Og det var for Stones årene 65-73 (kanskje) og spørsmålet var hvor mye Jones betydde - noe som det selvsagt ikek finnes noen fasit på.
 
Topp Bunn