Alt til hus og bolig Stor oppbevaringskasse??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
Spiralis er i markedet etter en stor oppbevaringskasse som er rimelig tett, IP44 eller i den dur, ca 150x60x60
Hvor kan man få tak i noe slik?

Julen er forbi og all ( ja det er mye! ) julepynten er pakket bort. Og som i alle år, (same procedure as last year) er det et interessant puslespill å få plass til alt.

Grunnet en "generaltabbe" da jeg bygget hus og bygget uten kjeller her jeg "noe begrenset" lagringsplass. Julepynten må lagres i forbindelse med garasjen som er uisolert og kald.
Dette førte til at vi etter noen år oppdaget at det begynte å lukte "jordslag" av silkepapir og slik som julepynten var pakket inn i. Problemet ble løst med å kjøpe store fuktsikkre plastbokser
IP44 hos Clas Ohlson. Disse tette boksene med en solid mengde Cilica Gel løste fuktproblemet. Og etter dette grepet har vi ikke hatt slike problemer, bortsett fra med juletreet. Grunnet allergi
måtte vi kaste ut naturlige juletre og julestjerner (blomsten) og det ble innkjøpt et uanstendig dyrt plasttre, som i løpet av de 10-12 årene vi har hatt det faktisk viser seg å være billigere enn
naturlig gran over tid. Dette juletreet er delt i 3 deler, men det har en snodig egenskap, det "vokser" fra år til år!!! Det blir stadig vanskeligere å få plass til det i boksen det ble levert i!! Dette er
et utpreget moderne problem. All verdens rare ting man kjøper viser seg være "next to impossible" å få pakket ned igjen i orginalemballasjen?? Treet har for noen år siden "vokst ut av" esken det kom i, så nå bor det i to "spesialtilpassede" pappesker i trekk for slike juletrær. Hver del er pakket inn i dobbelt lag plastsekker og med cilica og "Wunderbaum". Nålene stikker hull på sekkene så disse selvsagt ikke er helt tette. Men på sett og vis fungerer dette, selv på tross av problemene med at boksene til treet er "noe små". Men nå er jeg lei og ønsker å kjøpe større tette bokser til dette juletreet. Har søkt på nettet uten å finne noe.

Er det noen her inne som vet hvor man kan få tak i noe som kan passe? Eller må jeg kjøpe x-finer og snekre selv?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.003
Antall liker
11.403
Sted
Ytterst i havgapet...
Zargeskasser finnes i mengder av størrelser.... også en mengde kloner leveres av div byggfirmaer....
Vi bruker mengder av 80x60x60 på jobb.....passer akkurat til en stor eller flere mindre rackstørrelse bokser...
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.803
Antall liker
13.296
Putekasse til hagemøbler kanskje? De pleier å kunne komme i ganske store størrelser.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.003
Antall liker
11.403
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er nok det enkleste alternativet.... Zarges og kloner leveres visstnok til max 120 cm..... men alu-kassene har pakning....
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.072
Antall liker
3.759
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Men er "treet" laget av silkepapir og sånt som ikke vil tåle å stå i friluft? Jeg trodde disse syntet-trærne strengt talt kunne stå ute hele året (dog bør den nok stå under tak) så det bør vel ikke være behov for å lagre den hermetisk lukket.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Jeg støtter Welds tips om putekasse, men gå for en litt dyrere modell. Vi har en som står ute under tak hele året og det er ikke antydning til fukt eller mugg på innholdet.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0

Juletrekasse for EKTE menn 😁
Litt for liten, jævlig bra box forøvrig, men ALT FOR DYR!!!
Jeg har en som er noe tynnere og den koster skjorta! Dette er spesialemballasje for flyfrakt ( det mest knusende som finnes! ) av våpen.
Men jo en som er litt bredere og dypere kunne nok brukes, hvis jeg hadde hatt råd. De to runde skrudingsene på midten er evntiler for å utligne trykkforskeller.
Virkelig snadder dette!
 
Topp Bunn