Strøm relatert Strøm og sånt ulyd i forsterker og høyttaler

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Her er jeg langt utenfor eget kompetanseområde, så tenkte å høre med sentralens kompetente gjeng.
Jeg sliter med en svak bzzz i forsterkerne mine, og den forplanter seg ut i høyttalerne. Fra reparatør Danmark får jeg beskjed om at den ikke er koblet godt nok til jord. På produsentens egen side står det: Separated ground and earth. Floating chassis connected to main earthing. Skulle ikke dette holde?
Neste spørsmål er om en grounding box vil være en vei å gå for å løse problemet?
Som sagt, dette er laaangt utenfor min kompetanse. Skal nevnes at duren er der selv om jeg kobler vekk alt annet og setter stikket i en ujordet kontakt.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.729
Antall liker
5.944
Her er jeg langt utenfor eget kompetanseområde, så tenkte å høre med sentralens kompetente gjeng.
Jeg sliter med en svak bzzz i forsterkerne mine, og den forplanter seg ut i høyttalerne. Fra reparatør Danmark får jeg beskjed om at den ikke er koblet godt nok til jord. På produsentens egen side står det: Separated ground and earth. Floating chassis connected to main earthing. Skulle ikke dette holde?
Neste spørsmål er om en grounding box vil være en vei å gå for å løse problemet?
Som sagt, dette er laaangt utenfor min kompetanse. Skal nevnes at duren er der selv om jeg kobler vekk alt annet og setter stikket i en ujordet kontakt.
Hei, det kan være DC støy fra srømnettet som forårsaker dette, anbefaler deg å lese i denne tråden:
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke koble noe til forsterkeren(e).
Kortslutt inngangene og da har du forsterkerenes "egenlyd."
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.386
Antall liker
1.287
Torget vurderinger
1
Kanskje De skal prøve en jordet kontakt?
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.386
Antall liker
1.287
Torget vurderinger
1
Har De annet apparat i umiddelbar nærhet, da? Slikt kan fremskaffe meget brum.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Det kan jo så klart ha noe med saken å gjøre, emn vanskelig å få gjort noe med hos meg slik det er nå. Det som er litt rart er at de monoblokkene oppfører seg litt forskjellig. Den ene lager litt svak støy når den er av også dersom man legger hodet helt nedtil. Den andre gjør ikke det, men når de er på bråker de ganske likt. På den som er er lydløs når den er av, kommer også støyen videre ut i høyttaleren når de er på.
 
Topp Bunn