Prøver å forholde meg til alle innspillene jeg ser her.
- Jeg synes det blir i overkant med elektrikerbesøk for dette. Sist jeg hadde en kom det på over 2000,- å montere støpsel på den nye komfyren....
- Det samme blir det vel med bytting av relé i kjøleskapet. Skjønner at slitne reléer kan være en greie, men det kommer til å koste mye penger å få inn en proff for dette, og temmelig mye styr med å få ut mat for mellomlagring mens man skrur det integrerte kjøleskapet ut av skapstammen og så videre.
- Snu strømkabel er noe man får lov til uten fagbrev, så det skal jeg teste.
- Spilleren/RIAA står pr. i dag ca. 5 meter fra kjøleskapet. Den er dog planlagt flyttet til vegghylle rett ved siden av kjøleskapet.
Skal ikke overdrive alvorligheten av problemet. Det er et lite knepp, aldri klart å høre det under avspilling av plater. Hvor fenomenet oppstår elektrisk tør jeg ikke gjette om. Jeg klarer heller ikke å se for meg noen feilsøkingsprosedyre som skal avdekke det, men om noen kan beskrive? Alt i alt lever jeg greit med det.
Men om det finnes et filter på ledning med riktig kontakt i hver ende som kan skjøtes på ledningen til kjøleskapet, og som ikke koster en formue, så er det verdt innsatsen.