strømforsyning til "The 2 channel audio preamplifier"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Hei alle sammen
    Kjempe fint at vi er en en stor hifi familie her, er ny her på hifisentralen og storkoser meg her.
    Har kjøpt både pre og amp av 25 w. 2 channel serien. Mitt problem er at preampen ble levert uten strømeforsyning og lurer på om noen vet volt styrken fra strømforsyning til preamp skal være samt hvilken pinne på din pluggen skal vær + og -. Har åpnet den og ser at pinne 1 og 5 er i bruk.

Med vennlig Hilsen
    Geir-Arne

Sist redigert:

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    Hei og velkommen til hifi sentralen :)

har du bilder? :)

men om du ikke får svar så er ikke så vanskelig å finne ut: se hvor print banene til de 2 punktene går, de bør være tilkoblet en kondensator for hver pol, og der kan du se hvem går til + og - på kondensator (ene), spenningen bør være maxs 10% under max spenningen på kondensatorene.

Hvis ikke så går de til et likeretter da vil du se et brolikeretter av en eller annet form eller kanskje har noe form for polaritet beskyttelse :) men jeg har sett litt forkjelige EC preamp men aldri sett noen pre med separert power supply -kanskje ikke så vintage (gamle) de jeg har? det var interesant å vite forresten ;) har også en prototype av den 25w ifølge info jeg fikk av han jeg kjøpte av.

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    TAKK FOR KJAPT SVAR

Takk for kjapt svar, har tatt noen bilder som jeg håper kan gi litt mer klarhet :

2012-09-17-008.jpg
    2012-09-17-005.jpg
    2012-09-17-007.jpg
    2012-08-21-004.jpg
    25w amp spiller helt deilig her på en Braun R4 på utlån fra ett annet medlem "GeirEc" som snill som han er lånte meg denne.;)

Sist redigert:

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Glemte og nevne at glass sikkringen er 250v - 200ma.
    Her er noen bilder av Braun R4 Receiveren som jeg bruker som preamp som medlem "GeirEc" vellvillig lånte meg i steden for Nad forsterkeren (R4 har samme kobbling bak som Nad har på sine, bare og ta ut hempene). Samt CD spilleren fra samme Braun serie CD4. Ønsker meg et klassisk anlegg. Har Tara labs signal kabler og har kjøpt AQ.Rocket-33 Bi-Wi med gull bananer fra et annet medlem "Robert" (Gleder meg til han sender dem denne uken" og med Patos Lyric 301 høytalere og Lenco L75 burde være "Clasic Music"
    2012-09-17-009.jpg
    2012-09-17-011.jpg
    2012-09-17-010.jpg

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    Dette settet ser ut til å være årntlig gammelt. Er du sikker på at forforsterkeren ikke skal strømforsynes fra effektforsterkeren? Jeg mener det var slik på de første.

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Hei Gammeln

Takk for svaret
    Det kan hende at amp'n gav strøm til preamp'n men jeg har hatt denne før "solgte til en som snill som han er Medlem "GeirEc" solgte meg denne tilbake" da var det en liten lyseblå strømforsyning som man plugget inn i "Din" porten".
    Må kanskje lage min egen. Noen som kjenner direkte nr. til Per A.:)

Ps. den 25w apmpen som jeg har nå har ingen "Din" port ut.

Med Store Vennlige Hilsner
    Geir-Arne

Sist redigert:

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Hei Gammeln
    jau det er akkurat en sånn jeg trenger, ønsker du og selge en sånn. Hvis ikke kan du finne ut om pinne 1eller pinne 5 er + eller minus
    med glade Hilsner for endelig stor progresjon
    Geir-Arne (takk for bildene)

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.621
    Torget vurderinger
    4
    AC er nu veksel i min lærebok. Med andre ord ikke noe pluss og minus....

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    Jeg kan nok dessverre ikke selge, har jo resten av settet også.
    Men det burde ikke være noe stort problem å kopiere den. Som jeg antydet leverer den vekselspenning så du slipper å tenke på + og - også:)

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    ja, som RJEL allrede påpeker så er det AC, i bildene av innmaten kan man også se en bro likeretter (4 dioder) og spennings regulator, så en hvilken som helst trafo som gir 45volt på min 2A burde fungere, MEN se på størrelsen til den innebygde sikringen -det du ser/leser på den sikringen der er max strøm trekk eventuelt og om trafo levere litt mer enn det er det bare en fordel. isolerte trafor kan du skaffe fra Elfa bla.

Morsomt med bilder, hadde som sagt ikke sett den varianten før :) kunne du ta bilder av resten av innmaten og? oversikts bilde feks? ;)

karma230762

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nøtterøy
    Takk for all hjelpen

:)Hei Tusen takk for all hjelpen, har sett på Elfa sine sider og kan få en strømforsyning derfra.
    Legger ved noen oversikts bilder av preamp'n
    2012-09-19-012.jpg
    2012-09-19-013.jpg
    2012-09-19-014.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn