Hej Basillus. ja det er nogle år siden.
Jeg bruger Duelund kabler i mine front højttalere og i den store center højttaler. Jeg bruger en del Duelund signalkabler, men da jeg har købt ballancerede forstærkere og jeg bruger lange kabeltræk, bruger jeg til dem DH Labs Revelation XLR. Dyre men gode.
Jeg gjorde nogle forsøg med Duelund som højttalerkabler, hvor jeg lagde flere sammen for at få mere kvadrat, som så gav en bedre lyd. Kortvarig deltog også. Jeg gik senere over til NLE højttalerkabel, fordi det havde kraftige kvadrat. De minder om Duelund kablet. Duelund er fladvalset, og Niels Larsen har lagt to styk 2,5 kvadrat sammen i et teflon rør. Jeg havde en plan med at forøge arealet med det dobbelte, så det var kommet op på 10 kvadrat, men folk jeg kender til, har lyttet til at det optimale er tre ledere tæt sammen. Så 7,5 kvadrat kunne sagtens bruges...
Nogle af mine apparater har Duelund kabler i sig f.eks. mine NLE 1000.
Jeg kender ikke den Topaz isolations transformere, så den kan jeg ikke udtale mig om. Hvis jeg havde haft råd, kunne jeg godt finde på, at prøve en AudioQuist. Jeg tror, at hvis man opbygger el-systemet godt, er det bedst med så lidt imellem indgangskablet til huset og til anlægget.
Jeg har rigtig god lyd, der er dynamisk i dag. Jeg har for år tilbage, da jeg fik opsat min gruppe lyttet til sikringer i 10 amp, 13 amp og 16 amp. De lød forskelligt, hvad jeg ikke havde ventet var hørbart. Om jeg så kan høre det i dag, ved jeg ikke. men jeg tror, på grund af jeg kunne lytte forskel på sikringerne, at det vil være hørbart med et Klangmodul eller et Siemens.
Angående kassen over tavlen, så skal den være tæt. Man må ikke kunne sætte en skruetrækker ind. Jeg har spurgt en elektriker om det. En ven fra tidligere, der advarede mig om det, at sådan noget ska være i orden, den dag huset skal sælges. Fordi ellers risikere man, at der bliver sat en nidkær elektriker til at gå alt igennem og finde fejl, og det vil blive så dyrt. Opsætning af Klangmodul eller Siemens, vil blive gjort af elektriker. Måske som du foreslår eller det bliver i en kasse tættere på.