Musikk og Hi-Fi Strømkabler er viktige - men ikke glem støpselet!!

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Støpslene er viktig, det vet vi, og her er en utgave som beviselig har sine aner tilbake til gamle dagers Norge:

Valab Carbon Housing Rhodium Plated Copper Power Cord ShukoPlug - EU Schuko Plug

valab støpsel.jpg


Tidlig HIFI evenement i Noreg:

"Slaget ved Stikkontaktstad"

Stiklestad.jpg

Vi ser her en såret Kong Valab-Jørn til venstre i bildet
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.018
Med all respekt; Sluket, har De fått i Dem noe De ikke har spist? :confused:
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Nei - dette er fredagsforskning på høyt nivå :D - derav OT-avdelingen! Jeg mener bestemt å ha funnet en sammenheng her. Mytologi, gamle Noreg og kabler - alt er koblet sammen på en mystisk kosmisk måte, og gir bedre lyd.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Ja, det er ergerlig å se hvor ignorante den yngre garde er som ikke klarer å se signifikansen som carbon støpsler har hatt helt fra Snorres tid. Hvis du slår opp på s 73 i Snorre sagaen står det sort på hvitt..Spørsmålet vi alle skulle stillt oss er, hvor ville Norge vært i dag uten denne?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Ja, det er ergerlig å se hvor ignorante den yngre garde er som ikke klarer å se signifikansen som carbon støpsler har hatt helt fra Snorres tid. Hvis du slår opp på s 73 i Snorre sagaen står det sort på hvitt..Spørsmålet vi alle skulle stillt oss er, hvor ville Norge vært i dag uten denne?
I Valhall, selvsagt!
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.586
Antall liker
544
kabler er kun viktige som pimpe-objekter. Her f.eks er ett blodpimpet exemplar.

PA051360.jpg

Synes Gyrolock burde begynt å lage støpsler.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Det viktigste på en strømkabel er imo buede treklosser, de retter opp sinustonene jeg som oftest spiller noe helt ekstremt.

InterconnectRCA.jpg
(rca kabel, men de lager strømkabler også)
 
N

nb

Gjest
Det viktigste på en strømkabel er imo buede treklosser, de retter opp sinustonene jeg som oftest spiller noe helt ekstremt.
Pass på at du ikke retter ut for mye, da blir det stille. Ikke så mye fot i DC.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.018
Ja, det er ergerlig å se hvor ignorante den yngre garde er som ikke klarer å se signifikansen som carbon støpsler har hatt helt fra Snorres tid. Hvis du slår opp på s 73 i Snorre sagaen står det sort på hvitt..Spørsmålet vi alle skulle stillt oss er, hvor ville Norge vært i dag uten denne?
I Valhall, selvsagt!
Valhall ja Sluket, Nordost har jo hentet mange av sine kabelnavn fra Norrøn mytologi, så du har sikkert rett.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.055
Antall liker
6.343
Kjekt med rhodium, så slipper man korrosjon og oksider, men relativt høy kilospris...
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Det får vi tåle. Støpslene koster ikke mer enn $ 25.00 /stk. og $ 2.00 i frakt ved kjølp av fler enn to.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kjekt med rhodium, så slipper man korrosjon og oksider, men relativt høy kilospris...
Ikke allverdens ledningsevne heller - i hvert fall ikke sammenlignet med kobber og sølv.....
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.407
Antall liker
3.201
Jeg for min del bruker kun støpsler av håndspikket oretre polert av norrøne jomfruer ved fullmåne.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det får vi tåle. Støpslene koster ikke mer enn $ 25.00 /stk. og $ 2.00 i frakt ved kjølp av fler enn to.

God begynnelse. Så går man på loppemarked og kjøper to gamle strykejern. De med strømpe av tøy og transplanterer disse. For å toppe det hele kan man overgå med å slipe pynteklosser av forsteinet magnolia (fås på ymse steinsenter). Fres inn logo med 'Dovresluket' og mal teksten i sølv.

For en ekstremversjon til de tyngste audiofile kan man lage pyntekloss med å støpe inn en trilobitt i epoxy. Da kan konkurrentene bare komme med treflisene sine!

Burde ikke være umulig å forvente 200K for en meter i dagens marked.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.176
Antall liker
9.504
Jeg for min del bruker kun støpsler av håndspikket oretre polert av norrøne jomfruer ved fullmåne.
Og jomfruene bruker selvfølgelig kolibrisperm som poleringsmiddel. Kluten er laget av forhuden fra en bisamrotte-penis.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.298
Antall liker
11.119
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kloke ord som vanlig, Sluket.
Støpsel er viktig. Spesielt nå på en fredag, da tradisjonen er at gnisten sjekkes og det gamle støpselet nyter sin stikkontakt.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Du mener støpselet skal inn i en allerede overfylt padde..??:rolleyes:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.176
Antall liker
9.504
At barnet heter "Padde" er greit nok. Mer bekymringsverdig er det at Padda er overfylt. :cool:
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.642
Antall liker
103.282
Torget vurderinger
23
Jamen de er de som regel. Leste akkurat en rapport fra Eltilsynet hvor de advarte mot akkurat dette - stappe for mange støpsler inn i padda.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.868
Antall liker
16.189
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Støpselet skal ikke undervurderes. Jeg sliter veldig med å få uterminerte strømkabler til å sitte i strømuttaket.
 
Y

ymir

Gjest
Hei
Muligens resultatet hadde blitt bedre med Odin isteden for LMC fat og Oyiade?

Stryking.jpg
 
Topp Bunn