L
Labbis
Gjest
Forskning.no har tatt for seg en rapport; "Musikkens kostnad" som belyser klimakostnader ved dagens musikklytting.
Mvh
Mvh
Forskning.no har tatt for seg en rapport; "Musikkens kostnad" som belyser klimakostnader ved dagens musikklytting.
Mvh
Hvis Internett forsvant, tipper jeg karbonfotavtrykket til alle tjenestene det har erstattet ville bli ganske betydelig også.Ret tankevækkende at for at vi bla kan logge på HiFi Sentralen /Hele nettet forbruger vi mere strøm/udleder mere Co2 end alverdens Flytrafik.
Men det er åbenbart en forurening vi acceptere
Co2 udledningen og nettet er ikke engang en del af debatten
Det meste af nette er slet ikke nødvendigt. Bare fornøjelse. Her kunne den enkelte logge helt af nettet og gøre klimaet en gavnlig tjeneste her og nu.
Hvad Musik nydelse angår kunne man jo investerer i en klasse D forstærker![]()
SikkertHvis Internett forsvant, tipper jeg karbonfotavtrykket til alle tjenestene det har erstattet ville bli ganske betydelig også.Ret tankevækkende at for at vi bla kan logge på HiFi Sentralen /Hele nettet forbruger vi mere strøm/udleder mere Co2 end alverdens Flytrafik.
Men det er åbenbart en forurening vi acceptere
Co2 udledningen og nettet er ikke engang en del af debatten
Det meste af nette er slet ikke nødvendigt. Bare fornøjelse. Her kunne den enkelte logge helt af nettet og gøre klimaet en gavnlig tjeneste her og nu.
Hvad Musik nydelse angår kunne man jo investerer i en klasse D forstærker![]()
Nej daIkke gi politikere ideer vi ikke har godt av.
Jeg tror du må innse at nette brukes ti veldig mye mer enn bare lek og moro, selv om det nok tar mye av båndbredden.Sikkert
Men vi må erkende at største delen er for ren fornøjelse. Bare ta de store Google +Facebook+ Youtube. Ren fornøjelse vi i bund og grund ikke har brug for.
I fremtiden siges det at co2 forureningen bliver meget være bla fordi vi ser mere og mere tv via nettet
Men det er da underligt er nettet slet ikke er en del af debatten ... Synes jeg
Nu vil man ligge afgift på fly rejser men ikke nettet???![]()
Sikkert smart, men jeg er usikkert på om det kommer noen CD-revival.Jeg har akkurat sagt opp mitt tidal- og roon-abonnement. Grunnen er faktisk ikke miljø og klima da, selv om det er en bonus... (derimot har jeg kuttet ut flyreiser og kjøtt og bilbruk pga miljøet, som tross alt monner en del mer klimamessig, men det er OT i denne tråden). Akkurat dette med strømming dreier seg for meg om musikk og musikkglede. Jeg fant etter hvert ut at strømmingen gjorde noe med meg. Hørte på musikk mye mer adspredt enn før, klarte ikke konsentrere meg om musikken, hoppet fra plate til plate og spor til spor. Og ble lett distrahert av ipaden eller mobilen mens jeg lyttet. Resultatet ble jeg at jeg aldri klarte å gå dypt inn i musikken - hørte ikke på plater mer enn maks et par ganger, i beste fall.
Jeg savnet mer og mer følelsen av å kutte verden (inkl internett) helt ut og sette på musikk, lese gjennom hva som sto på coveret, høre en hel plate til endes; gjerne flere ganger.
Derfor: tilbake til CDene. Sølvplater 4 eva! En bonus er jo at det er enormt mange rimelige CDer og CD-bokser å få tak i for tiden. Prøver å sope til meg de virkelige godbitene før CD-revivalen begynner for alvor.