Alt til hus og bolig Strømprisene?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    Spør Weld. Bare armod i bransjen. :)
    Det neppe mange som mener at denne bransjen er mer unødvendig enn hva jeg gjør så om du klarer å finne et eksempel på at jeg har talet strømsalgsselskapenes sak er du flink. Men slike detaljerer kaskje ikke så nøye når man uansett har bestemt seg på forhåndd.

Nevnte Tibbers forretningside er først og fremst at kundene skal kjøpe ymse dingser fra de. Selve strømabonnementet koster 39 kroner i måneden og null påslag. Dvs at for en kunde som ikke kjøper noen av dingsene så er bruttofortjenesten på en kunde 468 kroner i året. Hva det koster pr. kunde for kontorleie, lønn til ansatte, utvikling og drifting av nettsider, kjøp av regnskapstjenester, revisor, reklame, finansieringskostnad på utlegg og alt det andre som følger med aner jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at man ikke blir spesielt fet av det i alle fall. Tipper har gått med underskudd de siste fem årene, forsåvidt ikke i seg selv uvanlig for et oppstartsselskap. I fjor tapte de 187 millioner, ser ut som det er tatt noen store nedskrivinger i regnskapet. I 2020 tapte de kun ca 48 millioner.

Min avtale hos noen andre er 9 kroner i måneden og 3.45 øre i påslag Vi bruker ca 26.000kWh i året så da blir total bruttofortjeneste på meg ca 900 kroner i påslag og 108 kroner i fast kostnad. Jeg får også 1% kickback hvem som betaler for det aner jeg ikke. Det er ikke spesielt lett å se at det heller er noen gullgruve for strømselskapet.

Om man derimot klarer å få kundene inn på en eller annen avtale med litt flere kruseduller så ser sikkert kalkylene hyggeligere ut, der må man anta at marginene er mye høyere siden transparensen prisingen er et sted rundt null. Det er omtrent garantert hele forklaringen på hvorfor disse selskapene er såpass ivrige på å push ymse alternative avtaleformer mot kundene.

Jeg tipper lønnsomheten i denne bransjen totalt sett har gått en god del ned de siste par årene siden strømpriser har blitt noe folk har begynt å bry seg om og det sikkert er langt flere enn vanlig som har sett seg om etter en rimelig avtale.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Betaler forskudd både på tv2 play og aftenposten jeg ;-)

Men er det noen andre som har funksjonaliteten til Tibber - Hvor jeg kan bare plugge bilen i laderen så styrer prisene når den trekker strøm?
    Nå betaler du vel ikke så mye for noen av de som til Tibber. ;) Er nok ikke så mange som har funksjonaliteten til Tibber, det er jo det de er kjent for. Ser min lokale strøm pusher Wattn har muligheten, men kun for 2 typer laddere, CTEK og DEFA, samt noe som de kaller smart elbil ladding som kobler seg direkte til elbilen og styrer laddingen. Regner med at flere leverandører har lignende muligheter.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    Tipper det blir baluba igjen når regningene for desember ramler ned i de elektroniske postkassene til folk og i tillegg jule skal fordøyes også på det øknomiske plan. Mjøs Persen har i alle fall en egen evne til å oppsøke departementene der det blir ordentlig bråk i god tid innen det virkelig blir bråk på hennes bord i alle fall. Rent anekdotisk er det ymse tilløp til panikk rundomkring når man ser forbruk hittil i måneden i sin foretrukne app, det er åpenbart en del som ikke har fått med seg at de summen man ser der er før Vedums almisser og da kan man jo skjønne at det blir tilløp til panikk. Nå skal det bli enda kaldere før det ser ut til å bli mildere til neste helg.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.989
    Tibber er fortsatt av de billigste, samt en av de bedre med tanke på hjemmeautomasjon. I tillegg har de store eiere, så jeg frykter ikke veldig for konkurs, jeg blir værende.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.435
    Torget vurderinger
    2

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.246
    Torget vurderinger
    1
    Kjem nok til å fortsetja med Tibber, med 20 prosent rabatt på straumen til bilen. 620 kWt til 115 øre, medan eg betaler 142 øre på resten.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Tibber er fortsatt av de billigste, samt en av de bedre med tanke på hjemmeautomasjon. I tillegg har de store eiere, så jeg frykter ikke veldig for konkurs, jeg blir værende.
    Jeg tror heller ikke på konkurs, men jeg så ingen grunn til å betale for strømmen en måned før jeg trenger. Faktisk er vår nye leverandør billigere med vårt forbruk fordi de ikke har måneds gebyr.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.989
    Min regning går på avtalegiro på onsdag, med et estimert forbruk/pris til og med onsdag. Når jeg ser i appen nå så er forbruket ganske spot on, men beregnet pris er noe lavere på faktura i forhold til faktisk pris. Klarer egentlig ikke hisse meg særlig opp altså.
    Jeg er mer skeptisk til pushere som hverken har påslag eller månedsgebyr, hva lever de av?

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Min regning går på avtalegiro på onsdag, med et estimert forbruk/pris til og med onsdag. Når jeg ser i appen nå så er forbruket ganske spot on, men beregnet pris er noe lavere på faktura i forhold til faktisk pris. Klarer egentlig ikke hisse meg særlig opp altså.
    Jeg er mer skeptisk til pushere som hverken har påslag eller månedsgebyr, hva lever de av?
    Jeg hisser meg heller ikke opp, jeg bare sa opp. ;) Kommer kanskje til å bruke like mye som Tibber estimerte, men jeg foretrekker å betale for det når vi har brukt det. Vår pusher har ikke månedsgebyr, men 2.9 øre i påslag, det blir likevel billigere enn Tibber med vårt forbruk.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jeg bare koser meg med tanken på at dette er er system som tjener oss vel; nesten gudegitt og ikke opp til mennesker å endre.
    litt mer utbygging av vindkraft nå, så er vi tilbake til 12 øre, kan jeg tenke… (for det er jo argumentet for å få prisen ned!)

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    Ingen har vel sagt at det ikke kan endres, men det har blitt påpekt at det er komplisert.

For å forsvare skatteøkningene rundt baut i neste års stasbudsjett, som mellom annet forklares med strømstøtte, kan det påpekes at det i statsbudsjettet legges opp til at staten får i underkant av 80 milliarder i ekstrainntekter fra høye strømpriser hvorav ca 50 milliarder budsjetteres delt ut i form av strømstøtte. Begge disse størrelsene er rimelig nok svært påvirket av hva prisene faktisk blir i 2023 og hvor stor produksjonen blir. I hvilken grad effektene av balubaet skal treffe nasjonens innbyggere, næringsliv og offentlig sektor er et rent politisk spørsmål som later til å i all hovesak har fått sin endelige avklaring. Jeg regner med at regjeringen vil bli nødt til å finne på noe for lavinntekshusholdninger utover vinteren, men vi får se.

Strømstøtten til husholdningene er altså med svær margin fullfinansiert av de samme prisene som utløser støtten men fremstilles som et sort hull i statsbudsjettet som må fylles med skatteinntekter.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.989
    Du blander "systemer" her, jeg antar du misforstår med vilje for å lage støy? Det er fullt mulig å forby tulle avtaler og useriøse strømpushere uten å rokke med kraftutveksling og "markedet"

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.229
    Sted
    Oslo
    Strømprisene er jo helt Prøysen;
    I bakvendtland der kan alt gå an.
    Statlige og offentlige kraftprodusenter tar åger priser, og staten pøser på med en ikke helt presis strømstøtte.
    Kunne man solgt strøm innenlands til en akseptabel pris, og kutta ut hele tullet med strømstøtte?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Strømstøtten til husholdningene er altså med svær margin fullfinansiert av de samme prisene som utløser støtten men fremstilles som et sort hull i statsbudsjettet som må fylles med skatteinntekter.
    næh, mener du at de prater tull for oss? at de snakker på en måte som tilslører, og ikke opplyser? at de fører oss bak lyset? skal vi ikke ha tiltro til de styrende som tjener oss så vel?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    næh, mener du at de prater tull for oss? at de snakker på en måte som tilslører, og ikke opplyser? at de fører oss bak lyset? skal vi ikke ha tiltro til de styrende som tjener oss så vel?
    Økningen i kostnadssiden på statsbudsjettet er større en statens ekstraordinære kraftinntekter så det er jo en totalpakke som skal dekkes inn. De største økningene er nevnte strømstøtte (som riktig nok ikke budsjetteres til å bli veldig mye større enn den blir i 2022). En tredjedel av kostnadsøkningen kommer fra Folketrygden, hovedsaklig som følge av G-justering og så mener jeg å ha lest at det er ganske mange som går fra AAP til uføretrygd neste år, men husker ikke detaljene. Så ventes det mye flyktninger fra Ukraina samt at det er en del store offentlge byggeprosjekter som koster mange penger. Dessuten er det et ønske om å bruke mindre av oljefondet.

Så langt jeg kan se er altså planen å bruke noe under halparten av de ekstraordinære strøminntektene på ymse andre formål. Jeg skal ikke påstå å være noen kløpper i statsbusjettlesing, men det virker veldig på meg som at de er veldig glade i å snakke om støtten de betaler ut men langt mindre glade i å snakke om inntektene som fosser inn av samme grunn.

Det mangler i alle fall ikke på omsorg for offentlige finanser, et av regjeringens aller største problemer er fort at det er et inntrykk som er i ferd med å feste seg, altså at de ikke bryr seg enormt mye om så mye annet. I den sammenheng kan det nevnes at en del av planen med å få ned prisveksten (som er forståelig at man vl ha ned) er å få opp arbeidsledigheten i landet. Det kan også bli krevende å forsvare etter hvert. Det snakkes lite åpent om det, men det er en nødvendig bieffekt av at kjøpekraft inndras i stor skala fra befolkningen - både i form av økt skattenivå og høyere rentenivå.

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.989
    det kompliserte er konstruert av politikere; dekonstruksjonen trenger vel ikke være så mye mer komplisert?
    Hvorfor tenker du at de ikke har gjort det? Det ville garantert vært en vinnersak og de hadde byksert øverst på meningsmålingene

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    det kompliserte er konstruert av politikere; dekonstruksjonen trenger vel ikke være så mye mer komplisert?
    Jo, det blir fort det. Har skjedd ganske mye siden Norge liberaliserte kraftmarkedet. Mellom annet er Norge tettere knyttet til Europa, det er generelt mangel på energi i Europa i disse tider og EØS--avtalen har kommet til for å nevne det mest opplagte. Jeg tipper også at forståelsen for Norges innenrikspolitikse problemer sett fra utlandet er et sted rundt null siden det knapt er noen som tjener mer på dette enn nettopp Norge og i alle fall ikke pr. capita.

Dessuten er Norge, som vi har vært inne på, godt på vei mot kraftunderskudd innen svært få år og da er det plutselig Norge som i en normaltilstand er ahengige av import fra omverdenen.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor tenker du at de ikke har gjort det? Det ville garantert vært en vinnersak og de hadde byksert øverst på meningsmålingene
    si det? men det er jo lite av det regjeringen gjør som antyder at de vil opp på noen meningsmåling.

vi har en politisk kaste som vil at vi skal få ned et fotavtrykk; så vi elektrifiserer sokkel og lar andre ta avtrykket. hvorfor gjør de det? det er jo ren symbolpolitikk i forhold til utslipp. norge tok det grønne skiftet da de la opp energiforsyningen vår på vannkraft for lenge siden. det som skjer nå er bare babbel.

hvorfor skulle vi gjøre om institusjonen vi hadde for elektrisitet og vannkraft til foretaksmodeller, som ikke skulle tjene lave strømpriser og forsyningssikkerhet, og overlot det hele til foretak og et merksnodigst konstruert marked?

vi ble aldri fortalt sannheten om hva det innebar, bare floskler og manglende konsekvensanalyser. og det er det vi fremdeles blir matet med. det har tjent oss vel!

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.229
    Sted
    Oslo
    Kraftunderskudd i Norge my ass.
    P.t har vi overskudd på strømproduksjon og i tillegg er vi en av verdens største eksporterer av kraft.( les olje og gass)

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jo, det blir fort det. Har skjedd ganske mye siden Norge liberaliserte kraftmarkedet. Mellom annet er Norge tettere knyttet til Europa, det er generelt mangel på energi i Europa i disse tider og EØS--avtalen har kommet til for å nevne det mest opplagte. Jeg tipper også at forståelsen for Norges innenrikspolitikse problemer sett fra utlandet er et sted rundt null siden det knapt er noen som tjener mer på dette enn nettopp Norge og i alle fall ikke pr. capita.

Dessuten er Norge, som vi har vært inne på, godt på vei mot kraftunderskudd innen svært få år og da er det plutselig Norge som i en normaltilstand er ahengige av import fra omverdenen.
    hva mener du med at vi er tettere knyttet til europa? kabler og overføringskapasistet?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    hva mener du med at vi er tettere knyttet til europa? kabler og overføringskapasistet?
    Både fysisk (i from av flere forbindelser) og poltisk (i form av bilaterale avtaler med landene vi har forbindelser til og EØS-avtalen). Den nye situasjonen med stor mangel på energi i Europa, samt at Norge tjener et fjell av penger på energikrisen gjør det enda mer politisk komplisert.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Betaler forskudd både på tv2 play og aftenposten jeg ;-)

Men er det noen andre som har funksjonaliteten til Tibber - Hvor jeg kan bare plugge bilen i laderen så styrer prisene når den trekker strøm?
    Du har jo armbåndsur, bare å plugge inn rundt 23 på kvelden.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.572
    Kraftunderskudd i Norge my ass.
    P.t har vi overskudd på strømproduksjon og i tillegg er vi en av verdens største eksporterer av kraft.( les olje og gass)
    Forventes underskudd i et normalår fra 2025-2027 eller deromkring litt avhengig av hvem man hører på. Før prisene gikk til himmels er det ikke så mange som har fått det med seg, men det har vært enorm politisk vilje til å etablere kraftforbruk i et rasende tempo (sokkelen, batterifabrikker, hydrogen, elektrifisering av alt mulig) og ditto mangel på vilje til å bygge ut mer produksjon. Den mye omtalte havvinden kommer ikke før ut på 2030-tallet en gang.

Dessuten er det en del tvungen produksjon i Norge ifm pissregn og snøsmelting så man kan heller ikke se på totalproduksjon og tenke at den er tilgjengelig akkurat når man vil.

Elektrifisering av sokkelen alene er nok til å spise opp hele det norske kraftoverskuddet i et normalår.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    sagt på en annen måte: kraftunderskuddet er noe som er politisk villet (av noen; ikke rødt!); ikke noe som bare skjer. hvorfor en skal tenke ut fra det, og ikke hva vi kan gjøre med disse ville forutsetningene, er uklart for meg.

tillegg: det skal @weld77 ha; han får frem en del veldig klart på det deskriptive området. han gjør sågar ting klarere i mine synapser, av og til!

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.229
    Sted
    Oslo
    Det å bruke norsk vankraft for å produsere olje og gass, istedet for å bruke en minimal del av den gassen på feltet,
    Jadda vårt regnskap i CO2 går noe ned, men for kloden er det jo ett fett!
    Som i et tidligere innlegg, dette er Prøysen i bakvendtland.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.915
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forventes underskudd i et normalår fra 2025-2027 eller deromkring litt avhengig av hvem man hører på. Før prisene gikk til himmels er det ikke så mange som har fått det med seg, men det har vært enorm politisk vilje til å etablere kraftforbruk i et rasende tempo (sokkelen, batterifabrikker, hydrogen, elektrifisering av alt mulig) og ditto mangel på vilje til å bygge ut mer produksjon. Den mye omtalte havvinden kommer ikke før ut på 2030-tallet en gang.

Dessuten er det en del tvungen produksjon i Norge ifm pissregn og snøsmelting så man kan heller ikke se på totalproduksjon og tenke at den er tilgjengelig akkurat når man vil.

Elektrifisering av sokkelen alene er nok til å spise opp hele det norske kraftoverskuddet i et normalår.
    I dag går eksporten til Sverige, på grunn av vedlikeholdsstans på tre svenske atomreaktorer samtidig, pluss at den finske i Olkiluouto ennå ikke er ferdigstilt, samtidig med at det er kaldt og vindstille. Sverige er netto importør nå, mens kablene til kontinentet står nokså stille.

Hvis man skal fordele politisk ansvar for situasjonen i Skandinavia, så skal nok det svenske Miljöpartiet ha sin rikelige andel for å ha tvunget gjennom nedstengning av Oskarshamn 1 og 2 ti år før deres tekniske levetid gikk ut, uten å sikre alternativ forsyning. Det var en del av den rødgrønne regjeringsplattformen i Sverige. Politisk vilje til styring.
    Nesten like forutseende som tyske politikeres omdefinering av russisk naturgass som «miljøvennlig» og og påfølgende stans i utbygging av vindkraft der.

Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.240
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo litt fantastisk at svenskene klarer å kjøre vedlikeholdsstans på tre atomreaktorer midt på vinteren. En skulle tro at dette er planlagt vedlikehold, og det burde kunne legges på en tid på året hvor forbruket er vesentlig lavere.

Johan-Kr

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.546
    Det er jo litt fantastisk at svenskene klarer å kjøre vedlikeholdsstans på tre atomreaktorer midt på vinteren. En skulle tro at dette er planlagt vedlikehold, og det burde kunne legges på en tid på året hvor forbruket er vesentlig lavere.

Johan-Kr
    Det der lurte jeg også på når jeg leste om det. Men hvis de tok vedlikeholdet f.eks. på sommeren så ville jo ikke det ha så stor påvirkning på strømprisene?

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.915
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Johan-Kr
    En (Ringhals 4) var havari under oppstart etter vedlikehold i sommer, en (Oskarshamn 3) kom nokså brått på for noen dager siden. Generatorfeil. Er ikke sikker på hvilken den tredje er, mulig avisartikkelen hvor jeg leste det hadde dobbeltregnet med finske Olkiluouto og forsinkelsene der.
    OKG äger tre kokvattenreaktorer Oskarshamn 1, 2 och 3 vilka kallas O1, O2 och O3 i dagligt tal. Idag är det enbart vid O3 som vi producerar el, eftersom våra ägare 2015 fattade beslut om att stänga O1 och O2 i förtid. På de två anläggningarna pågår idag nedmontering!

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.556
    Tibber får ufortjenttyn her.

Før de endret fakturaen betalte vi strømmen ca 15. måneden etter at strømmen var forbrukt. Dette betyr betalingsutsettelse på gjennomsnittlig ca 30 dager.

Etter endringene i fakturering, betales halve regningen ca 7,5 dager etter forbruk og andre halvparten ca 22,5 dager etter forbruk. Så nå er betalingsutsettelsen ca 14-15 dager.

Mao kundene betaler fortsatt på etterskudd, 2 uker mot 4 uker tidligere.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.435
    Torget vurderinger
    2

Johan-Kr
    Er nok mer utfordrende enn som så. Nå er det oppdaget alvorlige korrosjonsskader på kjernekraftverk i flere land. Det finske er utsatt pga slike, tilsvarende med det nye i Frankrike og med verk som har vært i drift.

Det funderes i produksjonsavvik hos leverandør av rørene.

Skittkasting.jpeg

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.435
    Torget vurderinger
    2
    Skal man spekulere litt, og det skal man, så ønsker ikke kjernekraftindustrien et uhell nå og derfor er man forsiktig.
    Det har åpnet seg et lobby-vindu for statlig støtte til utbygging av kjernekraft og det vil smelle hardt igjen dersom det skjer en reaktorulykke.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.915
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skal man spekulere litt, og det skal man, så ønsker ikke kjernekraftindustrien et uhell nå og derfor er man forsiktig.
    Det har åpnet seg et lobby-vindu for statlig støtte til utbygging av kjernekraft og det vil smelle hardt igjen dersom det skjer en reaktorulykke.
    Man kan dessuten være såpass konspirativt spekulerende at man tenker seg at "noen" hadde stor interesse av å fyre opp under taksonomien som klassifiserte gass som "grønt" og under anti-atomkraft-bevegelser i vestlige land, både for å forbedre markedsutsikter for olje og gass på kort sikt og for å sikre et mer strategisk balletak på litt lengre sikt. At de samme "noen" også er stor aktør for uranbrensel gjør ikke situasjonen så mye enklere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.483
    Torget vurderinger
    23
    Verden er vond og grusom. Min strømleverandør Polar Kraft har meddelt at de endrer betalingsbetingelsene fra "fakturadato og 20 dager" til...... fakturadato og 10 dager !!! :oops: :oops: Hvor skal dette ende... Regningen for strøm (og nettleie, gjennomfakturert fra Elvia) for desember måned forfaller dermed 10 januar.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.915
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mine svenske strømregninger for november kom før helgen. De har forfall 30 januar, både strøm og nettleie. Men begge har gått over til månedsfakturering i stedet for kvartalsvis.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.483
    Torget vurderinger
    23
    Fryktløse innstramminger ja 🤭

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…