Strømrenser, bare tull?

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Dr Dong skrev:
Nettfiltret er helt ubrukelige her hos meg. Koblet én til stikket på kjøleskapet og én til stikket på varmtvannsbeholder.

De tok kvelden og er ute av drift begge to. Hva er dette for slags leketøy, mon tro. Får gå tilbake til Clasern og se om jeg får penger tilbake…
Du bør være litt forsiktig med å sette disse på hva som helst. Filtrene skal tåle 230V x 3A = 690 watt.
Varmtvannsbeholdere trekker etter min hukommelse ofte rundt 2000w?

Kan være jeg tar feil her, men disse skal da altså ikke fungere til det du bruker de til?
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Sikkert riktig, men det ble rapportert i tråden om bruk på frysere og hvitevarer. Kjøleskapet jeg har (1 år gammelt) skulle da gå. Det gjør det ikke.

Bare så ikke andre går i samme fella. Sikkert godt brukbart til lommelykter. ;)

Tillegg:

Bare for å ha riktige fakta: Kjøleskapet er en slik kombisak med fryser (Whirlpool).
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Kjøleskap burde vel egentlig fungert helt greit ja!
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
EHED skrev:
Dr Dong skrev:
Nettfiltret er helt ubrukelige her hos meg. Koblet én til stikket på kjøleskapet og én til stikket på varmtvannsbeholder.

De tok kvelden og er ute av drift begge to. Hva er dette for slags leketøy, mon tro. Får gå tilbake til Clasern og se om jeg får penger tilbake…
Du bør være litt forsiktig med å sette disse på hva som helst. Filtrene skal tåle 230V x 3A = 690 watt.
Varmtvannsbeholdere trekker etter min hukommelse ofte rundt 2000w?

Kan være jeg tar feil her, men disse skal da altså ikke fungere til det du bruker de til?
Det at det går istykker er bare et tegn på at varistorne fungerer.

På såkalte "Norske" finvern er tennspenningen hevet for å få bedre levetid.
 

Sonny

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
654
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Kjøleskap går i alle fall ikke bra. Kompressoren trekker 5 x nominell strøm under oppstart - reaktiv last.

Sonny
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Sonny skrev:
Kjøleskap går i alle fall ikke bra. Kompressoren trekker 5 x nominell strøm under oppstart - reaktiv last.

Sonny
Ja, mente det var litt stygg oppstart på slike apparater.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Min erfaring er at lyden blir mye bedre, men det forutsetter at du bruker en skikkelig dimensjonert kabel mellom vegguttak og strømrenser, og aller helst det samme mellom komponenter og strømrenser. Jeg bruker en Powerplant Premier fra PS Audio, men de nye modellene P5 og P10 skal være mye bedre enn denne. Men de er altså dyre men du ville helt sikkert fått en skikkelig løft lydmessig. Jeg fikk også et løft lydmessig da jeg installerte et "audiofilt" vegguttak for stikkontakten til strømrenser. Ga ca en tusenlapp for en modell fra Furutech.
Og hva tror du det er av kabler mellom sikringsskap og veggkontakt, vi snakker om alvorlig mange meter her og så mener du at den lille stumpen mellom stikkontakt og strømrenser er forskjellen på himmel eller helvete? Sorry, men selv om det sikkert er fint å se på den meterstubben av kabel så blir det for dumt å tro den utgjør all verden, jeg vil påstå at å legge en duk på stuebordet utgjør mer akustisk og lydmessig enn å sitte og være stolt av en meterstubb med kabel når kablingen i huset uansett er som det er. Kjøpe deg heller et fint bilde og betrakte det i stedet for, eller en fin duk som utgjør mer lydmessig.
 
U

utgatt25555

Gjest
Det kanskje er den siste meteren for noen, men for ampen blir den kanskje den förste meteren ampen ”ser", så det argumentet med kilometervis före ditt og datt...nähhh

mvh
 
P

parafinoksen

Gjest
Og hva tror du det er av kabler mellom sikringsskap og veggkontakt, vi snakker om alvorlig mange meter her og så mener du at den lille stumpen mellom stikkontakt og strømrenser er forskjellen på himmel eller helvete? Sorry, men selv om det sikkert er fint å se på den meterstubben av kabel så blir det for dumt å tro den utgjør all verden, jeg vil påstå at å legge en duk på stuebordet utgjør mer akustisk og lydmessig enn å sitte og være stolt av en meterstubb med kabel når kablingen i huset uansett er som det er. Kjøpe deg heller et fint bilde og betrakte det i stedet for, eller en fin duk som utgjør mer lydmessig.
Pssst: Tråden er åtte år gammel.
 
U

utgatt25555

Gjest
..gammelt tema, like aktuelt, samme ”problematikk” tydeligvis :unsure:

mvh
 
P

parafinoksen

Gjest
En åtte år gammel strømrenser bør vel helst ha vintage strøm?
 
U

utgatt25555

Gjest
Jeg bor i en gammel blokk i Polen. En østblokk-blokk. Føler det hjalp å koble til en DC-blokker.
..jo har skjønt det, bor selv i en lavblokk fra ca 1950 i Gøteborg og her både trengs og hjelper det med ett anti surge/filter, takk for att du skjønte forrige replikk var i beste mening ;)

mvh
 
Topp Bunn