Balle Clorin
Æresmedlem
Ikke rart det har gått dårlig med oss
Så det du sier er at det kun er et digital signal på kabelen? Den kan ikke overføre andre signaler(støy)?
Med deJeg bare lytter.. Klager du når du har vondt i hue eller måler du smerten?
Men de kæmpe frekvensafvigelser du har vist, hører du ikke .Jeg bare lytter.. Klager du når du har vondt i hue eller måler du smerten?
Vurderte å ta med den også. Men så tenkte jeg på alle morgenfuglene som kanskje satt og ventet på at fruen var våken nok til et lite søndagsnummer. En svett Ingrid Espelid er vel det siste de da ønsker å ha på hjernen. Eller...hva vet jeg. Vi lever i et samfunn.Ikke rart det har gått dårlig med oss
Du tok tydeligvis ikke poenget?Alt var bedre før helt til en ser hvor elendig det egentlig var. Søk opp spill på YouTube som var heftig og knall grafikk på 80-90 tallet. Eller de store fine bussen vi tok til skolen i forhold til dagens. Plutselig her om dagen dukket det opp en slik buss og jeg fikk et mer virkelighetsrettet verdens syn.
Det meste var dritt før i forhold til idag, men minnene kan være større..
"Vis meg strømkablerne dine, så skal jeg fortelle deg hvem du er"
Du... Du er Sluket....
Fikk du kvantumsrabatt?
Fantastisk utvikling på bilde & grafikk.Alt var bedre før helt til en ser hvor elendig det egentlig var. Søk opp spill på YouTube som var heftig og knall grafikk på 80-90 tallet. Eller de store fine bussen vi tok til skolen i forhold til dagens. Plutselig her om dagen dukket det opp en slik buss og jeg fikk et mer virkelighetsrettet verdens syn.
Det meste var dritt før i forhold til idag, men minnene kan være større..
Jeg tar utfordringen! Fortell meg så hvem jeg er....
Hifi-danglebær. Kabelen må være like tjukk som kontakten så du får en skikkelig «kabel»
Helvetes regnvær den dag.Hvem av dere kjøtthuer var på konserten med Bob Marley i Horten i i 1978, Vis vedlegget 828453
Jeg var der!
Faen, har du begynt med kabelvask også nå i tillegg til platevasken? Hvor mange har du hengt til tørk nå?
Dersom en kjøper seg ny elektronikk vil den som oftest ha en annen impedans enn den forrige, da er lastimpedansen forandret på kursen og betingelsene for supraharmonics også forandret. Og går en fra en stereo forsterker til f. eks seks stk mono blokker vil forholdene bli rimelig anerledes.Forstår ikke helt hva du mener her.
Supraharmonics finnes, ja. Men mener du det har sammenheng med "ny lastimpedans", "forandring av LCR verdier"?
Forøvrig ikke enig i disse uttalelsene.
Forstår heller ikke hva som menes med at "man må ha støykomponenter tilstede på kursen".
Helt enig, akkurat det samme skjer på tv! Hadde bra bilde, men når staale var innom var det fullt av støy.Dersom en kjøper seg ny elektronikk vil den som oftest ha en annen impedans enn den forrige, da er lastimpedansen forandret på kursen og betingelsene for supraharmonics også forandret. Og går en fra en stereo forsterker til f. eks seks stk mono blokker vil forholdene bli rimelig anerledes.
Dersom en fjerner støykomponentene, da vil ikke kursenes kabel medregnet komponent kabel ha lite å gjøre av seg mht resonanser gitt av kursens LCR verdi og eventuelle støykomponenter.
Hovedsakelig er supraharmics noe som oppstår og opptrer i installasjonen og vandrer mellom kursene og da er det den enkelte kurs impedans som bestemmer hvor disse strømmene går.
Kabel lengde? Har ingen betydning hevdes det på dette forumet.
Men en av de som har forsket lengst på dette sier vel noe annet. Bytt ut Tv'n med stereo anlegget. "Du ønsker ikke disse strømmene inn på Tv'n"
Kurs for kurs,men vær obs på div laster på kursen. Her, to målinger av min lengste og korteste kurs helt ned til trafo kiosken.Hvordan måler du " impedans av alle kursene i installasjonen "?
Tak.Kurs for kurs,men vær obs på div laster på kursen. Her, to målinger av min lengste og korteste kurs helt ned til trafo kiosken.
Vis vedlegget 828571 Vis vedlegget 828572
Og slik kan det se ut
Vis vedlegget 828574
Helt enig, akkurat det samme skjer på tv! Hadde bra bilde, men når staale var innom var det fullt av støy.
Nå er tv uten tilkoblet komponenter, kun ren strøm og nettverk. Bilde har aldri vært bedre.
Tak.
Hvorfor tester man ved 1KHz i sted for 50Hz?
Tja, du får spørre forskeren. Du forstår dette sikkert bedre enn de. De gjennomsyrer jo ett visst miljø her inne. Hele deres forestillings verden går i tusen knas. For egen del forholder jeg meg til hva forskerne har funnet ut. Har de feil faller jo hele grunnlaget for en forskrift sammen. Men enn så lenge tror jeg heller på de enn debattantene her.Vis vedlegget 828592
Hvis kabellengden er så viktig, hvorfor har ikke de to 1.4m kablene med felles knutepunkt identisk impedans?
Har ikke påstått at jeg vet mer enn de forskerene du viser til.Tja, du får spørre forskeren. Du forstår dette sikkert bedre enn de. De gjennomsyrer jo ett visst miljø her inne. Hele deres forestillings verden går i tusen knas. For egen del forholder jeg meg til hva forskerne har funnet ut. Har de feil faller jo hele grunnlaget for en forskrift sammen. Men enn så lenge tror jeg heller på de enn debattantene her.
Forumet er så kunnskapsbasert at de fornekter teorien og resultatet til forskerne.Har ikke påstått at jeg vet mer enn de forskerene du viser til, det er form for hersketeknikk som ikke gjør seg godt i mer eller mindre kunskapsbaserte forum som dette...
Spurte deg fordi du hevdet " Kabel lengde? Har ingen betydning hevdes det på dette forumet. "
Hvis du mener kabel lengder er viktig, da burde jo 2 like lengder med samme nullpunkt få samme egenskaper..
+ mye alkohol!Noen bør begynne å skrive ny dramaturgi for disse kabeltrådene. Det begynner å bli for forutsigbart hvordan trådene går. Alle ser ut til å følge denne oppskriften:
1. en kabeltroende forteller om sine fantastiske erfaringer
2. mye ironi og satire, bare avbrutt av enkelte "krenka" innlegg med tilsvar til disse
3. larsmartin-show: switch og nettverk
4. ymir-show: supraharmonics
Denne gangen kom du med noe fornuftig i tråden, så en utviklingen er det.Noen bør begynne å skrive ny dramaturgi for disse kabeltrådene. Det begynner å bli for forutsigbart hvordan trådene går. Alle ser ut til å følge denne oppskriften:
1. en kabeltroende forteller om sine fantastiske erfaringer
2. mye ironi og satire, bare avbrutt av enkelte "krenka" innlegg med tilsvar til disse
3. larsmartin-show: switch og nettverk
4. ymir-show: supraharmonics
Du har en fremtoning som er utrolig kvalm Ymir. Du prøver å legge det frem som om du er den eneste som forstår at det kan oppstå supraharmoniske effekter på strømnettet. Du som er så utrolig god på dette - kan du ikke vise oss noen målinger i stedet for å henvise til de samme gamle referansene gang på gang.Forumet er så kunnskapsbasert at de fornekter teorien og resultatet til forskerne.
Da blir valget på hvem en skal tro enkelt for min del, så får de andre tro hva de vil.
At du og andre leiter etter huller og mulige feil i forskningen bryr jeg meg katten om.
Men for de som opplever forskjell på kabler, men har en litt merkelig forståelse ang årsak kan det kanskje være matnyttig.
Tidligere betydde kabler noe hos meg, men ikke nå lenger
Årsaken er fravær av støy på kursen og da betyr kabelens LCR verdi lite.
Hvor var du når AMC Pacer kom i 1975 og Ford Sierra kom i 1982?Og en annen ting - litt off topic - jeg begynner å bli så gammel at jeg irriterer meg over at alt skal digitaliseres. En ting jeg irriterer meg over er el-biler som ser ut som et såpestykke utvendig
jeg har ingen andre målinger enn tidligere vist. De passer ikke inn i din og andres verdensbilde. Jeg forstår godt hva Rønnberg har forklart meg og det stemmer svært godt med hva som i praksis har skjedd hos meg. Det Rønnberg sier til meg er det samme Bollen sier i videoen.Du har en fremtoning som er utrolig kvalm Ymir. Du prøver å legge det frem som om du er den eneste som forstår at det kan oppstå supraharmoniske effekter på strømnettet. Du som er så utrolig god på dette - kan du ikke vise oss noen målinger i stedet for å henvise til de samme gamle referansene gang på gang.
De var nå tross alt litt småtøffe. Kan ikke sammenlignes med dagens triste ID3, etc.Hvor var du når AMC Pacer kom i 1975 og Ford Sierra kom i 1982?
Såpebiler har eksistert i snart 50 år, mann.
Å det tror du på kommer til å skje?kan kanskje @Høvdingen forandre regelverket med tanke på hva som kan legges ut på hvilke ukedager?
Er du en af dem Sluket"There's a Sucker born every Minute"
I hifimiljøet hvert 30 sek.