Strømrenser

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Annerledes lyd betyr ikke nødvendigvis at den blir noe bedre. Kanskje du liker lyden bedre slik, ikke vet jeg. Vet bare at ren strøm er alfa-omega for å få best mulig lyd. Hvilke andre strøm-tweaks har du. Strømkabler, sikringer, støpsler osv.?

Har en kamerat med anlegg til 230 000,- og han bruker en modda Mark Levinsson 27,5 poweramp. Denne er meget strømsterk og krever mye strøm får å låte bra (Anlegget kjøres på en 16A kurs). Han bruker Hts1000, men han bruker også De beste strømkablene til Hifi-tuning, sikringenene deres i både cdspiller og i for & effektforsterkerne og i sikringsskapet. Han bruker også hifi-tuning sin High-end stikkontakt, og hans lyd er definitivt mye bedre med alt dette på.
Ikke for å starte en kabel diskusjon her, men det blir litt sånn den siste meteren.
Monster HTS 1000 er ikke utstyrt med det beste jeg har sett av kabel. Så hvorfor ha noe som er bedre etter..

Nok om det.. Det å fjerne padda må være den billigste oppgraderingen jeg har gjort i år. ;D ;D

Det er sikkert menge som meg.. Kjøpt "billig" "strømrenser" når hi-fi`en ikke har fått full pri. Når du endelig kommer i posisjon til å oppgradere skikkelig, blir padda med i dette systemet også. Jeg vil oppfordre alle som kjenner seg igjen til å prøve uten padda. Tror endel vil oppleve det som en oppgradering.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg har en monster HTS 2600. Klarer ikke å høre noe forskjell når komponentene er koblett inn i monster`en eller i stikkontakten, men den rydder opp i kabel rotet og skal visstnok ha innebygd spenningsværn.
den funker vel akkurat like bra/dårlig som alle andre "strømrensere" men som sagt jeg kjøpte den for å rydde opp i alle strømkablene...

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.651
Torget vurderinger
49
Har en Isotec minisub på hjemlån ,skal prøve å legge ut lytteinntrykk før nyttår :)
Men skulle ønskt det var noen som hadde sammenlignet med Shunyata .

O

om.s

Gjest
Har en Isotec minisub på hjemlån ,skal prøve å legge ut lytteinntrykk før nyttår  :)
Men skulle ønskt det var noen som hadde sammenlignet med Shunyata .
Hadde denne selv på hjem lån for ca ett år siden, og den var bra, men ikke bra nok, min daværende BAT VK300X SE låt "ren og fin" men anemisk og udynamisk, den hindret dynamikken og musikaliteten, dvs det litt "mørke2 og deilige uten å miste detaljene og oppløsningen.
Personlig gjorde RGPC 1200C jobben for meg, Viking som testet samme RGPC falt for Shunyata.

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Har også denne og kan skrive under på at den fjerner mye støy selv om jeg har egen 16A kurs til stereoen .
Lydbildet blir klarere og behageligere på en gang uten dynamikktap ,bør vel legge til at jeg ikke kjører noe volsomt strømkrevende forsterker ;)

Jeg er interesert i å teste ut de nye strømrenserne til Isotec ,Nova eller Titan hadde vært gøy å teste .Noen som har testet disse opp mot Shunyata ?? Viking??

Eirik
Beklager, jeg testet Shunyata Hydra 8 Richard Gray Power Companys 1200c og PS Audio PP500. Og hos meg var det Shunyata Hydra 8 som gjorde mest monn i å fjerne ulumskheter på nettet. RGPC 1200c økte dynamikken i anlegget men la på en hardhet i anlegget, noe grums som ødela nytelsen. Så man må teste, teste og teste strømrensere i eget oppsett for å ta avgjørelsen :)

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Jobber selv med strømproblematikken for tiden, har både T+A PowerBar og Isotek MiniSub GII, samt at jeg driver å legger opp egen 16A kurs til stereoen. Har en PassLabs X250 som krever en god del strøm.. Men har ikke så mye tid til å teste nå, men kommer vel med en "IsoTek vs. T+A vs. 16A kurs" etterhvert her (februar kanskje??)... Når jeg først er igang skulle jeg vel hatt en Hydra 2 til effekten også... Hmmm... Men øverst på lista ligger Teac X-03, så økonomien holder vel ikke heeelt... :p

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Håper du kommer med en tilbake melding på nyåret , venter spent .
Jobber selv med strømproblematikken for tiden, har både T+A PowerBar og Isotek MiniSub GII, samt at jeg driver å legger opp egen 16A kurs til stereoen. Har en PassLabs X250 som krever en god del strøm.. Men har ikke så mye tid til å teste nå, men kommer vel med en "IsoTek vs. T+A vs. 16A kurs" etterhvert her (februar kanskje??)... Når jeg først er igang skulle jeg vel hatt en Hydra 2 til effekten også... Hmmm... Men øverst på lista ligger Teac X-03, så økonomien holder vel ikke heeelt...  :p

Topp Bunn