Streamer med pre out

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
155
Sted
Sogn & Fjordane
Har behov for en streamer med pre out, skal brukes på ett moderat anlegg med sub og effektforsterker, men ble plutselig litt "vanskelig" når jeg såg at både Arcam Cambrigde Denon Nad kunne levere godt omtalte produkter i prisklassen 10-15-20tusen. Har ikke hørt noen av de- alle er roonklare bortsett ifra Denon. Noen gode forslag mottaes med takk om det finnes alternativer, men regner med at de nevnte er trygge vellydende kjøp.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.613
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Bluesound Node tror jeg passer til det du ønsker også - ta en sjekk 👍🏻

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.349
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Wiim Pro Plus er mye lavere priset enn det du har sett for deg, men den måler nydelig og fungerer helt fint dersom du klarer deg uten volumhjul på fronten. Den har til og med en brukbar analoginngang:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.613
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Wiim Pro Plus er mye lavere priset enn det du har sett for deg, men den måler nydelig og fungerer helt fint dersom du klarer deg uten volumhjul på fronten. Den har til og med en brukbar analoginngang:
Har selv Pro og fornøyd med den, men hverken Pro eller Pro Plus har sub-utgang og bassmanagement. Da må man i så fall til med RCA-splittere og stille crossover på sub.

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.695
Sted
Sætre
Sist redigert:

StoneFree

Medlem
Ble medlem
23.04.2023
Antall liker
122
Sted
Kølis
Jeg bruker akkurat nå en Bluesound Node N130 som streamer og styrer volumet med den til et par Klipsch the Nines. Fungerer utmerket.
Både Node'n og høyttalerne har sub out.

Men Wiim Ultra er spennende, når den måtte komme. Spent på når Wiim støtter Plex. Da er den vel prismessig overlegen det meste av konkurrentene.

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.318
Torget vurderinger
1
Bluesound ser også ut til å støtte Dirac, frem i fremtiden:

Og Bluesound kan vel også kobles for Roon point?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.131
Sted
Holmestrand
Jeg gikk for en Wiim Mini mens jeg venter på Ultra.
Den imponerer og koster omtrent som en kveld på byen hvis du går hjem kl halv ni.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.349
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jepp. Dersom man «bare» trenger et strømmegrensesnitt med dig ut er Mini veldig kjekk.
Fantastisk ja hva volum i produksjon gjør for prissetting.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.131
Sted
Holmestrand
Jepp. Dersom man «bare» trenger et strømmegrensesnitt med dig ut er Mini veldig kjekk.
Fantastisk ja hva volum i produksjon gjør for prissetting.
Jeg har alltid ment at streamere og DAC-er gjerne er sinnsykt overpriset, men ble særdeles overrasket over hva du faktisk kan få for en lapp.
🤗💝

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
155
Sted
Sogn & Fjordane
Har behov for en streamer med pre out, skal brukes på ett moderat anlegg med sub og effektforsterker, men ble plutselig litt "vanskelig" når jeg såg at både Arcam Cambrigde Denon Nad kunne levere godt omtalte produkter i prisklassen 10-15-20tusen. Har ikke hørt noen av de- alle er roonklare bortsett ifra Denon. Noen gode forslag mottaes med takk om det finnes alternativer, men regner med at de nevnte er trygge vellydende kjøp.
Det endte med Naim Uniti Atom HE, låter bra og Roon 👍 , plug and play 🎼

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.695
Sted
Sætre
IMG_2171.png

Håper du har 30 dagers retur rett 🕺🏻 det måle resultatet er ikke mye å skryte av og den presterer dårligere en en billig Kina dac

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
529
Torget vurderinger
1
Vis vedlegget 1048417

Håper du har 30 dagers retur rett 🕺🏻 det måle resultatet er ikke mye å skryte av og den presterer dårligere en en billig Kina dac
Det er ikke samme produkt. HE-versjonen måler sannsynligvis bedre.
"Alt" presterer dårligere enn en billig kina-dac. Men selv den vanlige uniti Atom har SINAD-måling på 90db, og det er "bare" 10db opp til "Very Good". 90db tilsvarer tilsvarer forvrengning på 0.003%. Produkter i dag bør ideelt klare minst 16bits oppløsing (SINAD 98), men tror neppe noen hører forvrengning på 0.003% uansett. Også Uniti HE låter nok temmelig likt hvorvidt DAC'en i den har et SINAD-tall på 90 eller 110.

Topp Bunn