Digitale avspillere Streamer

ropheim

Medlem
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
30
Antall liker
1
Er det noen som har erfaring med iEast M20 SoundStream?
Jeg har fra før en Argon Audio Stream2M. Sliter litt med hakking på denne. Har prøvd det meste. I følge HiFi-klubben er det Get (som jeg har) som er problemet. Har fått ny enhet uten at det hjalp noe.
Er det forskjell på lydkvalitet på streamere?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.791
Antall liker
2.001
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Har du dac? Da kan jeg anbefale Chromecast audio. Den har optisk digital utgang. Fungerer fint med tidal og Spotify.+++ Kostet 400kr.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.791
Antall liker
2.001
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Syns den også fungerer fint uten ekstern DAC ..
 

ropheim

Medlem
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
30
Antall liker
1
Har du dac? Da kan jeg anbefale Chromecast audio. Den har optisk digital utgang. Fungerer fint med tidal og Spotify.+++ Kostet 400kr.
Ja. jeg har Dac. Bruker den innbygde i Hegel H160.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.251
Antall liker
2.684
Sted
Liten by
Er det noen som har erfaring med iEast M20 SoundStream?
Jeg har fra før en Argon Audio Stream2M. Sliter litt med hakking på denne. Har prøvd det meste. I følge HiFi-klubben er det Get (som jeg har) som er problemet. Har fått ny enhet uten at det hjalp noe.
Er det forskjell på lydkvalitet på streamere?
Dette er vel besvart i et dusin andre tråder og svaret er et soleklart ja!
Hvor store forskjellene er og om man er villig til å betale for det som noen ganger er marginale forskjeller må være opp til hver enkelt.
Som Skorob sier, ChromeCast Audio er et utrolig bra og billig alternativ og låter meget bra med en god DAC. Om man klarer seg med færre mulighter enn hva dyrere streamere tilbyr.
 

ropheim

Medlem
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
30
Antall liker
1
Er det noen som har erfaring med iEast M20 SoundStream?
Jeg har fra før en Argon Audio Stream2M. Sliter litt med hakking på denne. Har prøvd det meste. I følge HiFi-klubben er det Get (som jeg har) som er problemet. Har fått ny enhet uten at det hjalp noe.
Er det forskjell på lydkvalitet på streamere?
Dette er vel besvart i et dusin andre tråder og svaret er et soleklart ja!
Hvor store forskjellene er og om man er villig til å betale for det som noen ganger er marginale forskjeller må være opp til hver enkelt.
Som Skorob sier, ChromeCast Audio er et utrolig bra og billig alternativ og låter meget bra med en god DAC. Om man klarer seg med færre mulighter enn hva dyrere streamere tilbyr.
Er klar over at finnes mange tråder i forumet, men fant veldig lite om iEast.
Får snuse litt mer rundt??????
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.521
Antall liker
9.289
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Er det noen som har erfaring med iEast M20 SoundStream?
Jeg har fra før en Argon Audio Stream2M. Sliter litt med hakking på denne. Har prøvd det meste. I følge HiFi-klubben er det Get (som jeg har) som er problemet. Har fått ny enhet uten at det hjalp noe.
Er det forskjell på lydkvalitet på streamere?
Dette er vel besvart i et dusin andre tråder og svaret er et soleklart ja!
Hvor store forskjellene er og om man er villig til å betale for det som noen ganger er marginale forskjeller må være opp til hver enkelt.
Som Skorob sier, ChromeCast Audio er et utrolig bra og billig alternativ og låter meget bra med en god DAC. Om man klarer seg med færre mulighter enn hva dyrere streamere tilbyr.
Er klar over at finnes mange tråder i forumet, men fant veldig lite om iEast.
Får snuse litt mer rundt������
Hvis det er linja til Get som er problemet så kan du sjekke det med Get kundeservice, det enkleste er å chatte med de. Kundebehandleren kan sjekke linja for røde verdier. Er linja dårlig og det ikke ligger en feilmelding på postnummeret så skal kundebehandleren sende ut tekniker.

PS! Jeg har Get og det fungerer som en drøm.
 

ropheim

Medlem
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
30
Antall liker
1
Er det noen som har erfaring med iEast M20 SoundStream?
Jeg har fra før en Argon Audio Stream2M. Sliter litt med hakking på denne. Har prøvd det meste. I følge HiFi-klubben er det Get (som jeg har) som er problemet. Har fått ny enhet uten at det hjalp noe.
Er det forskjell på lydkvalitet på streamere?
Dette er vel besvart i et dusin andre tråder og svaret er et soleklart ja!
Hvor store forskjellene er og om man er villig til å betale for det som noen ganger er marginale forskjeller må være opp til hver enkelt.
Som Skorob sier, ChromeCast Audio er et utrolig bra og billig alternativ og låter meget bra med en god DAC. Om man klarer seg med færre mulighter enn hva dyrere streamere tilbyr.
Er klar over at finnes mange tråder i forumet, men fant veldig lite om iEast.
Får snuse litt mer rundt������
Hvis det er linja til Get som er problemet så kan du sjekke det med Get kundeservice, det enkleste er å chatte med de. Kundebehandleren kan sjekke linja for røde verdier. Er linja dårlig og det ikke ligger en feilmelding på postnummeret så skal kundebehandleren sende ut tekniker.

PS! Jeg har Get og det fungerer som en drøm.
Det var noe de på Hifi-Klubben sa. Jeg sliter ikke med linjen. Er stabil.
De nevnte at de som hadde problem med Argon Stream stort sett hadde Get.
Så jeg vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Har prøvd det meste.
Når jeg skifter sang i Spotify, så hakker sangen i ca. 3-5 sek.i begynnelsen. Aldri ellers. Altså kun når jeg bruker Argon.
Ikke når jeg spiller på iPhone eller Mac.
Linjen min måler 280/30. Ping på ca. 15-18ms. Ingen støy.
Kjører kabel fra Argon rett i router.
 
Sist redigert:

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Chromecast har jeg dårlig erfaring med. Har 3 stk, og alle har vært ustabile.
Etter siste oppdatering av software kan jeg endelig anbefale bluesound node2. Denne har jeg hatt i tja ca 2 år eller noe sånt, og er endelig superfornøyd.
Rask, velkonstruert, gode løsninger, og masse muligheter.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Chromecast er ustabil ja..har selv
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.251
Antall liker
2.684
Sted
Liten by
Alle streamere jeg har prøvd, har hatt hickups, men jeg hadde få problemer med ChromeCast. Så det er vel noe med nettet kanskje?
Tilogmed Naim har noen hickups, men svært få.
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
898
Antall liker
3.174
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Min erfaring er at de fleste streamere funker greit så lenge du kobler den til via ethernet. Har stort sett dårlig erfaring med Wlan-baserte (ala Chromecast). Personlig kjører jeg en Raspberry Pi 3 med Hifiberry Digi+ (med Max2Play-image) koblet til en Abrahamsen V6.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.791
Antall liker
2.001
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Har dere Asus rutere kan Chromecast være en utfordring, med mindre dere har oppdatert fw i ruteren.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.791
Antall liker
2.001
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Har 2 Chromecast enheter i hus.. ikke merket noe trøbbel. Har tplink ruter. (Ac5400 eller noe) . Holder meg langt unna WLAN som leverandører leverer, det er sorgens kapittel som oftest.

Edit. Bruker også squeezebox touch m/Wi-Fi. Ikke merka noe trøbbel der eller.
 
Topp Bunn