Musikkmannen
Musikk i fokus
Eneste jeg skulle ønske var at jeg kunne fått mer gain fra pc både via roon og flac, men muligens en ren streamer hadde klart å levere mer "power"?
Hvilken referanse benytter du her? S/PDIF fra CD eller analog kilde?Eneste jeg skulle ønske var at jeg kunne fått mer gain fra pc både via roon og flac, men muligens en ren streamer hadde klart å levere mer "power"?
Personlig så bruker jeg ikke Tidal, og veldig mange år siden jeg har brukt CDer.Ok ser helt klart at det er en faktor, men det er en faktor som ingen av oss får gjort noe med(hvilken versjon som streames fra TIDAL ol Det høres ut som du er en av de som har rippet cd over til hardisk, og da vet jo du at det låter likt cd. Dakan jo du gjerne si hvordan det låter fra TIDAL ol hos deg, er det lik lyd som når du streamer? Det er jo hele poenget for meg. Er cd bedre så spiller jeg jo det når lyden er i fokus, så streamer jeg når det ikke fokuseres så mye på lyd kvalitet. Det er ikke natt og dag her men cd er litt besteig spesielt fra eldre utgivelser.
Har egentlig ikke noe mer referanse enn at jeg synes det er litt lite gain med min minidsp flex vs da jeg også brukte forforsterker før 2x4hd. Slik jeg har det nå så har jeg mest gain med lokal-streaming (flac fra pc), så kommer med roon, til slutt vinyl fra riaa.Hvilken referanse benytter du her? S/PDIF fra CD eller analog kilde?
Som en kuriositet har Camilla DSP digital gain som jeg ved 'uhell' evnet sette til 200 med ditto godlyd
Hei, kan jeg spørre hvorfor du bruker SoTM mellom Nucleus og DAC?I mål med SoTM sMS-200 Ultra NEO.
Foran streammer står NUCLEUS+ med en SSD hvor alle CD' ene er Ripped/lagret.
Har ikke CD spiller.
Streamer 80-90 prosent, hovedsakelig pga. tilgang på ny musikk.
10-20 prosent vinyl.
Spiller i perioder det ene eller det andre.
HeiHei, kan jeg spørre hvorfor du bruker SoTM mellom Nucleus og DAC?
Spør fordi jeg selv hadde SoTM SMS-200 Ultra Neo, men solgte den da jeg kunne kjøre Nucleus rett inn i DAC med USB.
Testet aldri oppsettet med SoTM med Nucleus, men brukte det da jeg kjørte Roon Core på PC/Mac som stod i et annet rom.
Merker du noen forbedring av lyd med SOTM mellom Roon og DAC?
Takk for svar! Ja, regnet med at ikke DAC har nettverkstilgang, det har ikke min Bricasti heller. Men Nucleus har jo Ethernet, så har den kablet til nettverket. Kjører du wifi fra Sotm da?Hei
Min Mola Mola Makua (RIIA,preamp og DAC) har ikke nettverkstilgang)
Bruker derfor USB mellom SoTM og Mola Mola Dac
Den kan riktignok suppleres med nettverkstilgang men da må den sendes inn til fabrikken.
Er veldig fornøyd med oppsettet
Bruker en Mesh med to nettverkstilkoblinger.Takk for svar! Ja, regnet med at ikke DAC har nettverkstilgang, det har ikke min Bricasti heller. Men Nucleus har jo Ethernet, så har den kablet til nettverket. Kjører du wifi fra Sotm da?