Med Naim dac får man fjernet jitter fra disse Apple dingsene så det skulle bli minimal forskjell fra CD.
https://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/downloads/files/naim_dac_august_2009.pdf
Apple er berømt for mye jitter på digitalutgangene, litt varierende fra dings til dings. Naim dac buffrer til minne og re-klokker slik att jitter fjernes.
De som har greie på det sier jitter påvirker det analoge resultatet.
Mener jo selv att jeg hører att musikk gjennom Apple-tv over airplay høres dårligere ut enn musikk gjennom Arcam airdac over airplay, begge kjørt digitalt videre inn Nuprime IDA-16 forsterkeren.
Lurer på om jitter blir helt borte/minimeres ved asynkron usbstreaming ?Får man dingser/bokser bare med hensikt å fjerne jitter da ?
Jeg også kjører Tidal fra Ipad via airplay til Airport Express og optisk ut til MiniDSP, skulle hatt en dings mellom AE og minidsp som fixer jitterLurer på om jitter blir helt borte/minimeres ved asynkron usbstreaming ?Får man dingser/bokser bare med hensikt å fjerne jitter da ?
Mulig jeg er på jyngende grunn her.
Da kjører du airplay fra Ipad til Node ?Jeg hørte stor forskjell på lyden da jeg kjørte lyden via ATV til Dac i H300 og jeg skiftet til en Node med optisk til Dac , lyden ble mer detaljert og åpen. Hadde også en del drop out når jeg kjørte fra Ipad til Apple tv selv med Ethernet kabel fra ATV .
Hvordan skal man få til det? Han styrer vel bare Bluesound Node med iPad.Da kjører du airplay fra Ipad til Node ?
Ok, hakke peil jeg. Bare jakter etter forbedringer for dagens løsningHvordan skal man få til det? Han styrer vel bare Bluesound Node med iPad.Da kjører du airplay fra Ipad til Node ?
Både BSNode og ( særlig ) ATV profiterer på å kobles via wyred4sounds reclocker.
Den må sjekkes ut!Jo, jeg kan godt ta litt selvkritikk for den der, for jeg var veldig kortfattet. Mest fordi vi har snakket om greia før, i tråden om wyred4sound remedy reclocker, erfaringer? Tråden som fikk meg til å kjøpe dingsen. Nå er det lenge siden jeg har spilt på ATV eller Node uten den, men ut fra min sviktende gammelmanns-hukommelse får den billigstreamerne til å låte fyldigere, mer organisk. Når effekten var størst på ATV kan det tyde på at den har mer jitter enn Noden. Jeg har dog ikke fått surret meg til å prøve den på et dyrt CD-drev, men det kunne vært interessant å finne ut hvor langt oppover i klassene den gjør nytte for seg.