StueFI på Sørlandskysten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hørt MYE på disse.. Men regner med at det er annerledes lyd i din, da min var sort.. Kommer en ny ryktes det, men den blir mye dyrere... Og svære er det, nesten for store...Gratulerer.. :)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Har hørt MYE på disse.. Men regner med at det er annerledes lyd i din, da min var sort.. Kommer en ny ryktes det, men den blir mye dyrere... Og svære er det, nesten for store...Gratulerer.. :)
    Ja, fått med meg at du var i besittelse av en slik for en tid tilbake :). Er spent på lyden i denne. Ekstra stas med litt rørrulling. Størrelsen overrasket meg noe. Visste den var stor, men ikke at den var SÅ stor!
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    438
    Antall liker
    630
    Sted
    Kristiansand
    Nice! Grattis... har og hørt godord om denne... er det pre del i den og? Mvh Jarl
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Nice! Grattis... har og hørt godord om denne... er det pre del i den og? Mvh Jarl
    Hei Jarl! Takker og bukker :). Dette er en ren dac uten pre del. Er visst produsert i 2017, så en av de tidligere modellene? Det lille jeg har hørt på denne til nå, så virker det som en solid sak, lydmessig! Mvh Frank
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    8
    Syns den passet flott inn i stua di, @gjomle Håper du blir fornøyd. Jeg hadde nok ikke solgt den om ikke muligheten til å få en stor AN-dac hadde åpenbart seg😁 Jeg likte den veldig godt - og så hadde den USB-inngang...
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Syns den passet flott inn i stua di, @gjomle Håper du blir fornøyd. Jeg hadde nok ikke solgt den om ikke muligheten til å få en stor AN-dac hadde åpenbart seg😁 Jeg likte den veldig godt - og så hadde den USB-inngang...
    Takk for det @veleik 😃. Det er uten tvil en svært god dac dette.Brukte et par timer for anlegget i går, og den låter ... stort (i mangel på andre ord)!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer. Spennende sak det det.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Den "skruedingsen" midt på bildet der, hva er det den brukes til? Holder den sammen plugg og kabel mens du lodder?
    Det er egentlig en dings til å holde fast kretskort mens man lodder, men jeg klemmer fast pluggen i den mens jeg har kabel i en "loddearm" eller hva de kalles (dings med klyper ++).
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det er egentlig en dings til å holde fast kretskort mens man lodder, men jeg klemmer fast pluggen i den mens jeg har kabel i en "loddearm" eller hva de kalles (dings med klyper ++).
    Aha! Praktisk. Hva slags kabel og plugger er det du har brukt her? PRC? ;)
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    480
    Sted
    Longnose
    Takk mister!

    Dette må vi få til! Det trenger ikke være noe ambisiøse greier. Bare en hyggelig samling og prat med likesinnede. Litt mat, prat og kaffe. Jeg tar gjerne initiativet når vi nå straks åpner opp samfunnet igjen hvis det høres ut som en grei start?

    Mvh
    -BB-
    Melder meg på jeg, veldig god start) Håper du får det til:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Herron ut? Skal du bruke Veridian som pre? :) Eller har du andre skumle planer...
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Min iver etter stadige bytter har gjort at jeg har gjort en del dumme valg opp i gjennom, gjerne uten å teste grundig på det utstyret man sitter på.

    Jeg har hatt en AN SORO stående en stund, og et håp om salg. Støy og sus var en avgjørende faktor. Så uten å teste rørbytte, ble den lagt ut på børsen. Og der har den stått lenge!

    Men, i dag gjorde jeg "nytt". Da én av chassis-skruene hadde kilt seg bom fast, måtte jeg ta i bruk sterkere midler. En Dremel ble dratt frem, og skruen måtte til slutt gi tapt.

    I roteskuffen hadde jeg et lite utvalg av ECC82/12AU7-rør. Ett av disse ble blåst støv av, og erstattet det som stod i SORO fra før. Ting ble koblet om, rack ble omorganisert og elektronikk ble slått på... så; stillhet. Ikke fordi forsterker ikke virket. Ikke fordi høyttalerkabler ikke var koblet til. Nei, rett og slett fordi suset som kom fra forsterker var så godt som borte! Og lyden? Vel, samme deilige AN-lyd strømmet ut!

    Lærdommen er; test for pokker! Og konklusjonen? SORO får stå litt lengre enn antatt og er nå trukket fra markedet :).
    F031B4BC-9FAC-4CFB-BBEF-9E6BCD470D84.jpeg

    B7DA0130-DB7D-4B27-B21E-FFF1BF8A6EEE.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt med slike "lærepenger" innimellom. Graset er gjerne grønt, men ikke alltid grønnere, når ting funker 🙂
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lærepenger kommer ofte på perler på en snor. Og jeg skal lett innrømme at jeg har gjort denne typen «tabber» mer enn en gang. «You live, and you learn» er det noe som heter. Men av og til så gjør man samme typer bommerter mange ganger før det sitter i ryggmargen. 😊
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Min iver etter stadige bytter har gjort at jeg har gjort en del dumme valg opp i gjennom, gjerne uten å teste grundig på det utstyret man sitter på.

    Jeg har hatt en AN SORO stående en stund, og et håp om salg. Støy og sus var en avgjørende faktor. Så uten å teste rørbytte, ble den lagt ut på børsen. Og der har den stått lenge!

    Men, i dag gjorde jeg "nytt". Da én av chassis-skruene hadde kilt seg bom fast, måtte jeg ta i bruk sterkere midler. En Dremel ble dratt frem, og skruen måtte til slutt gi tapt.

    I roteskuffen hadde jeg et lite utvalg av ECC82/12AU7-rør. Ett av disse ble blåst støv av, og erstattet det som stod i SORO fra før. Ting ble koblet om, rack ble omorganisert og elektronikk ble slått på... så; stillhet. Ikke fordi forsterker ikke virket. Ikke fordi høyttalerkabler ikke var koblet til. Nei, rett og slett fordi suset som kom fra forsterker var så godt som borte! Og lyden? Vel, samme deilige AN-lyd strømmet ut!

    Lærdommen er; test for pokker! Og konklusjonen? SORO får stå litt lengre enn antatt og er nå trukket fra markedet :).
    Vis vedlegget 724614
    Vis vedlegget 724615
    Så gøy, da! Skulle ikke forundre meg om den blir stående leeenge! Til sorg for alle oss som siklet langt nedover halsen og hadde alvorlige tics i kjøpefingeren. Men veldig bra for deg :)
    Beholder du AN dac, også?
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Så gøy, da! Skulle ikke forundre meg om den blir stående leeenge! Til sorg for alle oss som siklet langt nedover halsen og hadde alvorlige tics i kjøpefingeren. Men veldig bra for deg :)
    Beholder du AN dac, også?
    Har vært veldig i tvil ganske lenge hva jeg skulle gjøre med dette smykke av en forsterker. Det som irriterte meg så grønnj#!"%$ var denne evindelige susinga, og tipper min aggresjon mot den var årsaken til at all fornuft og tanker om mulige løsninger bare forsvant ut av pannebrasken. Nå som jeg endelig har fått en forsterker som selv kona ikke hører en lyd fra, og som samtidig låter så til de grader bra på Doxa 8.2 er jeg "redd" for at den blir stående en stund ja ;).

    AN-dac for stå den også. Den berømte synergien... :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har vært veldig i tvil ganske lenge hva jeg skulle gjøre med dette smykke av en forsterker. Det som irriterte meg så grønnj#!"%$ var denne evindelige susinga, og tipper min aggresjon mot den var årsaken til at all fornuft og tanker om mulige løsninger bare forsvant ut av pannebrasken. Nå som jeg endelig har fått en forsterker som selv kona ikke hører en lyd fra, og som samtidig låter så til de grader bra på Doxa 8.2 er jeg "redd" for at den blir stående en stund ja ;).

    AN-dac for stå den også. Den berømte synergien... :)
    Kult! Har veldig lyst til å få hørt en SORO en gang. Neste gang du er i Oslo…? ;)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Godt med slike "lærepenger" innimellom. Graset er gjerne grønt, men ikke alltid grønnere, når ting funker 🙂
    Det kan du si! Det har i perioder vært ganske mange sidesteg, og ikke nødvendigvis oppgraderinger... håper nå at jeg kan roe meg ned med SORO en god stund! :)
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Lærepenger kommer ofte på perler på en snor. Og jeg skal lett innrømme at jeg har gjort denne typen «tabber» mer enn en gang. «You live, and you learn» er det noe som heter. Men av og til så gjør man samme typer bommerter mange ganger før det sitter i ryggmargen. 😊
    Det interresante i denne saken (synes jeg) er at SORO ikke forsvant tidligere. Noe jeg kan prise meg lykkelig for nå, og som er årsaken til at jeg unngikk denne kardinaltabben... men likevel :).

    Uansett, har et par uheldige bytter de siste årene, så nå håper jeg at det roer seg litt ;).
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    13.727
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Lærepenger kommer ofte på perler på en snor. Og jeg skal lett innrømme at jeg har gjort denne typen «tabber» mer enn en gang. «You live, and you learn» er det noe som heter. Men av og til så gjør man samme typer bommerter mange ganger før det sitter i ryggmargen. 😊
    Erfaring er den egenskapen som gjer at ein kjenner igjen ein tabbe når ein gjer den ein gong til. ;)

    Peder
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en McIntosh C2200 i vinter og den lagde også susing. SIden jeg er uerfaren med rør så hadde jeg mine tvil om det hjalp, men etter rørbytte så forsvant susingen. Nå må jeg helt inntil diskanten for å høre en svak susing.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    890
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kjøpte en McIntosh C2200 i vinter og den lagde også susing. SIden jeg er uerfaren med rør så hadde jeg mine tvil om det hjalp, men etter rørbytte så forsvant susingen. Nå må jeg helt inntil diskanten for å høre en svak susing.
    Samme erfaring jeg fikk med min SORO. Suste veldig mye i AN-E, suste mye i Doxa 8.2 og suste noe helt forkastelig i høyttalerne til en kjenning! Etter bytte er min erfaring at jeg nå må helt inn til diskant for å høre antydning til susing. Ble rett og slett en ny hverdag! 😃.

    En interessant opplevelse. Godt det ordnet seg med din C2200 også!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Uten tvil! :) Men, når det først funker som det skal, er gleden stor!
    Har ikke rør-hifi lenger, men spiller gitar og har rørforsterker. Punchen og 3D-følelsen du får, særlig med et sett ferske rør, er så digg. (Problemet kan være sus og er sårbarhet ved transport og temperatursvingninger.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn