Ønsker anbefaling Stuevennlig oppsett for lavere lyttevolum

psAico

Medlem
Ble medlem
12.01.2024
Innlegg
31
Antall liker
52
Sted
Trondheim
Etter en ikke helt uvesentlig forsinkelse kom endelig høyttalerne på Fredag, og på Søndag fant jeg ei ledig tidsluke til å få pakket ut og satt opp mitt «stuevennlige anlegg for lavere lyttevolum».
De aktive høyttalerne var nøkkelen her, så både sub’en og platespilleren har stått uåpnet i sine respektive esker frem til Søndag, så det var litt julaften-stemning her en periode når alt skulle pakkes ut.
IMG_0426_Original.jpeg


Så langt vil jeg si at prosjektet absolutt er velykket. De små LSX’ene spiller overraskende bra. Ved første lytting var det dårlig kobling til sub’en så den kom ikke ut av stand by, og det var ikke før det kom noen parti med litt dyp bass at jeg begynte å ane ugler i mosen.

Fruen i huset syntes det både så og hørtes bra ut, og hadde ingen innvendinger til noen ting - så mission accomplished der også.

Den nye sofaen har ikke kommet enda, så det kan bli litt utfordring å finne ny plassering til sub’en når den kommer, men men.. man skal da ha noe å holde på med.
 

psAico

Medlem
Ble medlem
12.01.2024
Innlegg
31
Antall liker
52
Sted
Trondheim
Må nesten legge til at det å lytte til vinyl via ett digitalisert høyttaleroppsett var noe jeg var litt skeptisk til og som gjorde at jeg hadde litt reservasjoner mot å gå denne veien, men så langt er jeg positivt overrasket. Med den ene platen jeg har rukket å høre på var lydbildet veldig behagelig. Ble ikke blåst i bakken av detaljnivået, men det varme fyldige lydbildet var veldig lett å like, og aller mest overraskende var den kølsvarte bakgrunnen. Så fritt for sus og knitring at jeg glemte at jeg hørte på vinyl. Hva som kan tillegges innspillingen og hva som er utstyret sin fortjeneste er vanskelig å si, men alt i alt mye mer positiv start enn jeg hadde forventet.

Når våren får litt mer fotfeste og temperaturen blir litt bedre så kommer jeg til å flytte platespilleren ned i man cave’en en stund, så får jeg hørt litt på den i ett analogt oppsett og prøvd litt med andre RIAA trinn for å bli litt kjent med utstyret og de ulike innspillingene så får jeg kanskje en formening om hvor mye betydning ADC’en og DSP’en i LSX’ene har på sluttresultatet.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.863
Antall liker
21.868
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er veldig vanskelig å høre en ADC dersom man ikke vet at den er der.
DSP bør man jo helst høre, men man vil ikke høre artifakter av den.
 
Topp Bunn