Stygg eller pen - BMW X6

Stygg eller pen - BMW X6

• Pen

Stemmer: 0 0.0%
  • Stygg

• Midt i mellom. Tør ikke ta et standpunkt

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Den havner vel neppe øverst på lista over BMW's vakreste designer gjennom tidene. Tror jeg da. Til det har den altfor sterk konkurranse fra mange virkelig storveies flotte designer fra Bayern.

Mvh Vidar P

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    Den er linjelekker til å være SUV, - men så er jo spørsmålet om ikke SUV i seg selv er blitt ille vulgært...rett og slett en smule harry pengeflashing.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Trane; jeg tror du har svaret på spørsmålet ditt poengtert og klart; og jeg er helt enig. Kanskje med hederlig unntak av nydelige erkeklassikere som Range Rover?

Mvh Vidar P

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg må si meg enig med de to siste talere.

Pen bil, men uaktuell med mindre den lar seg presse under 0,6 på mila (om jeg så skulle få råd).

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Om vi ikke hadde sett den fra før, ikke visst at Bmw var kommet med ny suv, og den ikke hadde hatt på avslørende felger, så tror jeg kanskje vi bare hadde avfeid den som en ikke-pen bil. Nå som vi allikevel vet hva det er, vil vi gjerne overbevise oss selv om at den ikke er så stygg?
    Suv er tullball, kommer ikke gjennom en sølepytt engang, skal det værra, så skal det værre :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    4
    Synes DinSide Motor sammenfatter dette ganske bra på slutten av artikkelen:

"Dermed står X6 igjen alene. Betyr det at vi anser den som vinneren? Vel, vinneren av hva? Beste SAC eller SUC?
    Eller kanskje bare det mest attraktive unyttige kjøretøy i sin klasse? Ja, det er til syvende og sist det det må bli..."

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    BMW har jo en perlerekke av topp designer fra alle årtier; helt fra de tidligste sportsbilene (f.eks 328!).

Try this for size! BMW 507. Selv Elvis hadde en, gav den riktignok bort til Ursula Andress da BMW nektet å fornedrige seg ved å custom-montere automatkasse i Elvis sin bil. Bayersk V8 og greier..

Mvh Vidar P

vsk

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Om designet på X6 (sakset fra en test): "...it suggests something SsangYong might have knocked up for Korean customers hooked on repeats of Dynasty."

Den bakenden er bare helt redselsfull. Inntil X6 kom, var jeg sikker på at den fæleste tyske SUV'en enten het Porsche Cayenne eller (første generasjon) Mercedes ML - - nå er jeg i tvil.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Den flotteste 3-serien ever. Den originale 323i er iallefall min favoritt blant dreier-reihe; en slik i helt original og mint stand er en fryd for øyet, øret, nesa (skinn) og alle andre sanser man måtte ha.

Bare så synd at mange ungdommer ødela disse, med all slags horeutstyr og stash. Ellers hadde det nok rullet endel fine eksemplarer ennå.

Mvh Vidar P

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er vel mer på E30 jeg Vidar P :). Dette enkelt fordi denne kjører bedre enn den forrige...Har hatt tre i min ungdom, bla en M3. Angrer som pokker på at den gikk heden... Men kommer også noe jeg synes er pent... Ifra BMW. M1 Concept...

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gamle biler kjører jo aldri bra når de er slitte og out-of-spec. Men jeg kan love deg at den originale 323i ikke var noen slugger når den fungerte etter hensikt!

Vi har en 325i (konebilen) som er den nyeste, ny i mai/juni i år faktisk, og den kjører kjempebra, og har en herrrrrlig 3-liters rekkeseks; men de er store og tunge ift de originale; og mister jo litt av "kjørefølelsen" da... men jeg er jo ikke i tvil om at jeg hadde kjørt rundt Mjøsa raskere med den nye enn med en original 323i.. så det er mer noe med kjørefølelse tror jeg. Noen elsker å kjøre klassiskere, andre ser ikke hva som er så stas. Jeg tilhører første gruppe. Og den gruppa som synes X6-designeren ikke akkurat har gjort seg fortjent til hedersplass på veggen hos moderselskapet i Munchen. Men... så var den vel laget for amerikanere da, og de liker jo stygge biler.

Mvh Vidar P

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    bambadoo skrev:
    Er den stygg eller pen?
    Ingen av delene, den er harry og vulgær. Noe de øvrige bildene i denne tråden understreker.

Her er et eksempel på at harry og klassisk pent faktisk kan fungere:

Vedlegg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    CSL ja, det var saker...Batmobile :)... Har kjørt både E21 og E30 og holder E30 som en bedre bil allover. Det eneste som var penere på den eldre var deligen av eksos potta på 323. Jeg har kjørt og endog solgt nye BMW, men E30 var liksom det nærmeste BMW har kommet lykke hos meg. Nyere er mer comfy og har mer stæsj, men det er ikke den samme sjelen der... :)

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Så en X6 på gata her om dagen. Ble litt overrasket for jeg visste ikke at den var på markedet ennå.

Pen?
    Stygg?

Stygg er den ikke, men det er kanskje å gå langt å kalle den pen.

Den var i alle fall dritkul der den gled gjennom bytrafikken 8)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.594
    Ikke glem -02. Enkelt og rent design, men den må ha de runde baklyktene. Dagens BMW, og i særdeleshet X6 er bare noen overdesignede klumper.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Gamle biler kjører jo aldri bra når de er slitte og out-of-spec. Men jeg kan love deg at den originale 323i ikke var noen slugger når den fungerte etter hensikt!

Vi har en 325i (konebilen) som er den nyeste, ny i mai/juni i år faktisk, og den kjører kjempebra, og har en herrrrrlig 3-liters rekkeseks; men de er store og tunge ift de originale; og mister jo litt av "kjørefølelsen" da... men jeg er jo ikke i tvil om at jeg hadde kjørt rundt Mjøsa raskere med den nye enn med en original 323i.. så det er mer noe med kjørefølelse tror jeg. Noen elsker å kjøre klassiskere, andre ser ikke hva som er så stas. Jeg tilhører første gruppe. Og den gruppa som synes X6-designeren ikke akkurat har gjort seg fortjent til hedersplass på veggen hos moderselskapet i Munchen. Men... så var den vel laget for amerikanere da, og de liker jo stygge biler.

Mvh Vidar P
    323 E21 drar faktisk bedre fra bunn enn det 325 E30 gjør men når man kommer til toppeffekt snur det seg.

Morsomme biler.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Linjelekker til å være en SUV" er vel på linje med "jævlig smekker til å være en container", omtrent. Nei, dette føyer seg inn i rekken av senere visuelle nakkeskudd fra Bayern. Det var da så uendelig mye vakrere før!?

Men så hører jeg også med blant dem som liker klassikere. Denne blir ingen klassiker uansett hva som skjer...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser ikke helt at det er så mange andre "visuelle nakkeskudd" fra Bayern enn SUV'ene? Og hvem har vel laget fine SUV'er? Nuvel.

Nye 5-serie (ventet til Norge våren 2011 tipper jeg) tegner svært godt, som sin forgjenger den aktuelle sedanen, et spenstig design; iallefall i manipulert fasong med utgangspunkt i spionbilder; en slik blir det vel neste gang på meg.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.994
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg dro fram 2000CS for å vise at BMWs nåværende "villskap" har en bakgrunn.
    X6 er ikke vellykket. Men nåværende 3, 5, 6, Z4, 1, 1 cabrio, 3 coupe er det.
    850 var skivebom. Den første 7eren også. Og Xene. Suvgreier er og blir teite.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå har vel strengt talt ikke BMW en eneste SUV i sin portefølje... ;D...BMW bruker SAV ....( Sports ACTIVITY v. ) Men ja... dette var ikke bilen... Forøvrig er Range Rover like vulgær hvis en skal være politisk korrekt :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mildt sagt delte meninger om den er pen eller stygg legger jeg merke til.
    Har også sett den på veien noen ganger her i Haugesund. Som med Audi Q7 - lettere korpulente menn i 40+ årsalderen med solbriller uansett vær. Svart/brun dressjakke og enten blå/hvit eller rosa skjorte. Alltid alene i bilen ;D ;D

Nuvel - litt forutinntatt der da.... :-X

Så en engelsk test om den. Total slakt helt til de kom til kjøreegenskapene. De var visstnok veldig bra.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Forøvrig er Range Rover like vulgær hvis en skal være politisk korrekt  :)
    Nei kjære deg; langt derifra. Range Rover er det originale opprinnelige luksus-vei/terrengkjøretøy. Det er jo en nydelig bil; ikke blåst opp eller hora opp på noe vis, som de fleste andre; stor javel, men diskret og sofistikert britisk eleganse til fingerspissene; en erkeklassiker.

Se den i sine rette omgivelser og du ser storheten :)

Mvh Vidar P

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vidar P skrev:
    HCS skrev:
    Forøvrig er Range Rover like vulgær hvis en skal være politisk korrekt :)
    Nei kjære deg; langt derifra. Range Rover er det originale opprinnelige luksus-vei/terrengkjøretøy. Det er jo en nydelig bil; ikke blåst opp eller hora opp på noe vis, som de fleste andre; stor javel, men diskret og sofistikert britisk eleganse til fingerspissene; en erkeklassiker.

Mvh Vidar P
    Skal en se på det opprinnelige Vidar...Og det kjøretøyet som faktisk løste den oppgaven det var satt til, dvs komme seg frem, er vel Land Rover det vi skal frem til :), om enn noe redusert luksus i den. Form eller funksjon ... Forøvrig bruker Range Rover endel motorer ifra BMW. Det nok neppe heller en tilfeldighet ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes så tydelig jeg husker at jeg snakket om luksus vei-/terrengkjøretøy. Neppe en kategori den originale LandRover faller inn under.

Mvh Vidar P

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vidar P skrev:
    Jeg synes så tydelig jeg husker at jeg snakket om luksus vei-/terrengkjøretøy. Neppe en kategori den originale LandRover faller inn under.

Mvh Vidar P
    ER vel der Range Rover faller inn under...Terreng er jeg ikke imponert over den... Har vært med å testet den imot Toyota Landcruiser og Mitsubishi Pajero på Island for et par tre år siden..Og Range Rover'n blir i det hele tatt for tung og for kort i fjøringsveiene, dvs støtdemperne bunner for fort... :)

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Jeg er halveis i kjøymda til å handle ny vogn, og BMW-trofast som jeg er begynner jeg (og slutter vel også) i merkets salonger. Jeg var forleden nede i Stenshagens forretning på Maritim i Oslo (Skøyen) og kikket, og der sto det en knall rød X6. ALT var 'berre lekkert' bortsett fra sideskjørtene. Det fikk bilen til å virke billig ... noe selger var skjønt enig i.

Så, visualisèr deg X6 uten sideskjørt, og den blir vesentlig smekrere.

Cheers!

TJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Antall liker
    2
    Til trådstarters BMW-
    styggpen! Fet! Gleder meg til å sjå en live!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    HCS skrev:
    Forøvrig er Range Rover like vulgær hvis en skal være politisk korrekt :)

Mvh Vidar P
    Synes vel ikke denne stråler sofistikert eleganse akkurat....

Denne derimot er, om ikke elegant, så ihvertfall nettopp hva den gir seg ut for...ikkno cafètraktor....skal man ha bil som viser baller istedetfor å fremstå som en dått og en jålebukk er dette saken...
    Trenger man noe mer snertent for lukeparkering i sentrumsgater er Fiat 500 å foretrekke.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Den øverste var jo den mest jålete og hora-opp Range Rover jeg har sett. Et dårlig eksempel Trane.

Flere generasjoner;

Mvh Vidar P

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Av alle bmw biller, jrg liker best den japansk bmw Honda Accord ;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Elsker disse gamle Range Roverne, de nyeste synes jeg derimot ikke så mye om. Der må jeg kaste meg på forutinntattheten om nyrrike, frp-stemmende, ensomme menn i rosa skjorte.

De gamle derimot; en lang lørdag ute i litt duskregn, et par fuglekjøtere som hopper ut baklemmen og begynner overværssøket, på med slagstøvler og tweed-jakke, en lett gåtur i marka. Blir det noe så blir det noe. Hvis ikke er det hjem og fyre i peisen, finne frem en god islay, fyre opp aga-komfyren og frese perlehønene før de går i ovnen med rotgrønnsaker og poteter.
    Alternativt våkne opp fra hverdagsdrømmingen, og sette på Mord og Mysterier :D

Mener da den siste Range Rovern fikk strålende test av terrengegenskapene bla. når Clarkson i Top Gear var på flukt fra en tanks? Kanskje ikke helt realistisk.
    Nuvel, kommer meg godt frem i min Landcruiser fra forrige generasjon, god å kjøre er den og, i tillegg til å ha godt med plass til all hifien man plukker opp her og der :D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Jeg finner det litt underholdende at voksne mennesker i edru tilstand kan finne på å diskutere om X6 er stygg eller pen. Bare se på en, eller nesten hva som helst annet også. Selv liker jeg biler der formgivning, opplevelse og engasjement smelter sammen i en høyere enhet. Det har ingenting med kommersiell suksess å gjøre. Og det er dessverre knapt med slike nå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn