H
Hugh
Gjest
X6 er stygggggggg. Den nye 5-er er pen, og 1 coupe da...
My man!Snickers-is skrev:Hvor interessant er det egentlig å snakke om tyske biler stil når man for bare litt mer penger kan få en slik?:
Cavallino, ikke stallionroom skrev:Stusser litt på den stallionen der i sammen med california. får litt andre assossiasjoner jeg men.........
Jo, som dette herTrondmeg skrev:Visst er det en Ferrari. California, siste fra Maranello. Jeg trodde du bare kødda, jeg. Mente hvert fall ikke å være ufin. Jeg tenkte du ville tøyse litt med Ferraristiene fordi Peugeot har kikka litt på denne munn-fasongen i det senere.
Har svart på X6 lenger opp. Har sett den live. Har fått for mye oppmerksomhet allerede selv på egen tråd ;Dbambadoo skrev:Foresten. Hva synes dere om BMW X6 da
Som nevnt rett over hodet på degbambadoo skrev:Foresten. Hva synes dere om BMW X6 da
Ikke stygg, ikke pen....bare råtøff
Jo den var Superb! ;DLydMekk skrev:Spiralis, hvordan var Superb'en? ;D
Tenker faktisk seriøst på den etterhvert...
Det var på denne tiden oljearaberne byttet ut Range Roverne sine med Toyota Landcruiser.C. Alshus skrev:Fadern hadde en 1986/7 modell Range Rover som han kjøpte rundt 1990. Tror han aldri har hatt en bil med dårligere mekanisk kvalitet. Bortsett fra Mini da.
Skikkelige tyske biler kommer fra Stuttgart.
Du har med andre ord fått din del av den tyske ingeniørkunsten. Jeg har selv kjørt mye fransk og italiensk og har dermed aldri vært i nærheten av disse skrekkhistoriene. Moro har det ofte vært også, oftest estetisk vakkert og i noen tilfeller også en ren nytelse i raffinerte kjøreegenskaper. I et marked der man virker redd for å skille seg ut, og ikke vet hva man går glipp av kan det gjøres gode kjøp brukt som bonus. Og så setter jeg pris på å finne igjen bilen min på store parkeringsplasser.Snickers-is skrev:Er dette rett tråd for en apell? LIGG UNNA VAG!
Jeg hadde nå Sharan vår på service. Det er under et år siden jeg byttet deler i forstillingen for 8k. Dette var mindre enn et år etter at de samme delene ble skiftet. Nå var det til alt overmål feil for til sammen over 30k på bilen, og jeg mistenker at det ikke er alt. I tillegg skrangler og bråker den, alt detter i fra hverandre og den får merkbart dårligere kjøreegenskaper for hvert år. I det hele tatt er det en gjennomført dårlig konstruksjon som fortsatt er i salg som ny bil! Til alt overmål skulle vi ha lånebil mens den var på service. Selvsagt visste de hva slags bil som skulle komme på service, og hva blir vi tilbudt? Jo, en polo. Ca akkurat plass til den i hanskerommet på sharan ;D
Sharan' er fra 2002 og har gått 130 000km. Vi har en akkurat like gammel Focus som har gått 160 000km. Jeg har hatt den i 5 år og har vel til sammen kostet på 10 000kr inkl lyspærer, olje, vindusviskere osv. Da har jeg altså hatt den på service på merkeverksted, og den kjører fortsatt like godt som en ny bil.
Så hvorfor poster jeg dette i denne tråden? Jo fordi, jeg har hatt en bil som var værre. Og hva var det? Jo, selvsagt, en BMW. Kostet på den over 60 000kr det året jeg hadde den. Det var da en 6 år gammel 328 touring som hadde gått ca 160 000km. Den var dønn original så den var ikke skrudd eller modifisert ihjel. I tillegg til de kronene hadde jeg ut bensinmåleren og loddet den, klimakontrollen var defekt + et par andre mindre feil. Noen sier "å, da må du ha vært uheldig", vel det var en annen historie enn den jeg fikk på verkstedet. Der visste de for det første alltid hva som var galt, de hadde selvsagt delene på lager, og det var "ikke uvanlig ved den kjørelengden".
Mon tro om min neste bil kommer fra VAG eller BMW? ;D
Puh, det var godt å få det ut!
Det er de som har hatt rustproblemer på 2000-tallet (!) det, ikke sant?C. Alshus skrev:Skikkelige tyske biler kommer fra Stuttgart.
For å sitere en bekjent (og x-Range Rover eier) som har som har veldig romslig med penger men likevel kostnadsbevisst;kjoenik skrev:Det var på denne tiden oljearaberne byttet ut Range Roverne sine med Toyota Landcruiser.C. Alshus skrev:Fadern hadde en 1986/7 modell Range Rover som han kjøpte rundt 1990. Tror han aldri har hatt en bil med dårligere mekanisk kvalitet. Bortsett fra Mini da.
Skikkelige tyske biler kommer fra Stuttgart.
Ja demobiler hos BMW er ofte ganske mye bedre utstyrt enn basismodellene. Selgeren hos BMW sa at den 730d de hadde bestillt som demobil ( listepris 1 033 000,- ) var bestillt med ekstrautstyr for bortimot 400 000,-. Vel er BMW kjent for å komme ganske skrapet fra fabrikk, men dog??Donald skrev:X6 er vel en bil du venner deg til utseendemessig tror jeg.. Synes den er litt rar, men ikke direkte stygg. Prøvde den for et par måneder siden, den var utrolig å kjøre! Nå skal jeg legge til at det var en demobil med den største dieselmotoren på 286 hk. Tror den hadde nesten alt utstyr som kunne oppdrives. En utrolig bil!
Men, man vil vel gjerne ha ratt, seter, dørtrekk etc og da må man nok betale for slikt "ekstrautstyr". . . .Spiralis skrev:Ja demobiler hos BMW er ofte ganske mye bedre utstyrt enn basismodellene. Selgeren hos BMW sa at den 730d de hadde bestillt som demobil ( listepris 1 033 000,- ) var bestillt med ekstrautstyr for bortimot 400 000,-. Vel er BMW kjent for å komme ganske skrapet fra fabrikk, men dog??Donald skrev:X6 er vel en bil du venner deg til utseendemessig tror jeg.. Synes den er litt rar, men ikke direkte stygg. Prøvde den for et par måneder siden, den var utrolig å kjøre! Nå skal jeg legge til at det var en demobil med den største dieselmotoren på 286 hk. Tror den hadde nesten alt utstyr som kunne oppdrives. En utrolig bil!
zed skrev:............................... men en vanlig pakke som kommer som standard med en del japanske biller.
...................................... En tilsvarende utstyrsnivå i en BMW ville kostet meg 100-110000 ekstra. ...hysterisk.