Stygg eller pen - BMW X6

Stygg eller pen - BMW X6

• Pen

Stemmer: 0 0.0%
  • Stygg

• Midt i mellom. Tør ikke ta et standpunkt

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Og 1 coupe da? Er ute av proporsjoner mener du? Eller kanskje det ikke var det du mente . . . Med all respekt og det har neppe betydning for salgstallene, men det er vel relativt lenge siden det fantes en formmessig elegant bayer. Jeg har ikke glemt noen, og mener å huske at siste mulige kandidat het M1. Og jeg forstår utmerket godt at salgstallene er viktigere for businessen.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.862
    Sted
    Østfold
    Hvor interessant er det egentlig å snakke om tyske biler stil når man for bare litt mer penger kan få en slik?:

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    :eek:Jo,..den er stygg :eek: ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Snickers-is skrev:
    Hvor interessant er det egentlig å snakke om tyske biler stil når man for bare litt mer penger kan få en slik?:

My man!

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Er dette Peugeot ???

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Nye 209 cabriolet. Koster som vanlig vesentlig mindre enn en klassisk enebolig på Nordstrand.

Hvis du derimot sikter til fasongen på munnen må du sjekke historiebøkene først og lese dem i et geografisk lys :)

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Stusser litt på den stallionen der i sammen med california. får litt andre assossiasjoner jeg men.........

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    room skrev:
    Stusser litt på den stallionen der i sammen med california. får litt andre assossiasjoner jeg men.........
    Cavallino, ikke stallion :)

California er et klassisk smed-navn

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Ok Trond. skal gå rett på sak, dette må da være en ferrari og ikke en fransk åpning(cab)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Visst er det en Ferrari. California, siste fra Maranello. Jeg trodde du bare kødda, jeg. Mente hvert fall ikke å være ufin. Jeg tenkte du ville tøyse litt med Ferraristiene fordi Peugeot har kikka litt på denne munn-fasongen i det senere.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    sorry, fikk litt fot. var faktisk litt usikker om det faktisk var du som kødda. Ferrari f1 på San Marino det var lyd det
    8) ;D :D :)

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Trondmeg skrev:
    Visst er det en Ferrari. California, siste fra Maranello. Jeg trodde du bare kødda, jeg. Mente hvert fall ikke å være ufin. Jeg tenkte du ville tøyse litt med Ferraristiene fordi Peugeot har kikka litt på denne munn-fasongen i det senere.
    Jo, som dette her

S

Stover

Gjest
    Ikke stygg, ikke pen....bare råtøff 8)

Klassikeren er nevnt av HCS......3.0 CSI

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    bambadoo skrev:
    Foresten. Hva synes dere om BMW X6 da ;)
    Har svart på X6 lenger opp. Har sett den live. Har fått for mye oppmerksomhet allerede selv på egen tråd ;D

For øvrig er grillfasongen vi egentlig snakker om klassisk italiensk sportsbilmunn som løvebilene tydeligvis også liker :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Trane,
    Den bilen du viser bilde av er "noe" som bærer navnet Range Rover Sport. Det er faktisk IKKE en Range Rover eller en Landrover overhodet! Det er en Jaguar i forkledning. Jeremy Clarckson er mitt sannhetsvitne! ;) Forsåvidt en grei bil, rask og faktisk med kjøreegenskaper. Men ikke verdens vakreste Jaguar IMHO.

Når vi snakker virkelig Range Rover, stil og eleganse etc, etc, må jeg bare si meg helt enig med de som faktisk har forstått at dette er noe nær det fullkommne framkomstmidelet for de som ønsker å formidle til verden en overlegen smak, tendenser til masochistisk livsanskuelse og kanskje litt for mye penger? :-\

Den er smakfull og vakker IMHO, den er engelsk med alt det innbærer i forhold til driftssikkerhet, eller mangel på sådan og bensin V8 gir et praktfullt diskret og dannet kraftverk med nydelig lyd og enorm tørst! Jeg er fortsatt glad i min, men litt usikker på om det egentlig skyldes "mangelfullt utviklede og varig svekkede sjelsevner"? ???

Når det gjelder BMW X6 så så jeg den hos Strandveien Auto i Trondheim for et par dager siden. Den er vulgær, punktum! På jakt etter ny bil lot jeg meg forlede i retning BMW 7 serie, og der sto altså dette "monsteret" som glatt kunne ha passert som ett eller annet fra Korea uten at noen hadde hevet et øyebryn. Greit at jeg ikke er "BMW mann", men denne er ikke pen. Hadde på midten av 80 tallet ( tror jeg det var ) en BMW732. Det var faktisk en pen BMW, likevel slått galant av BMWs vakreste skapning noen sinne M1! :D
    Den nye 7 serien var forøvrig ikke kommet i butikken ennå.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Spiralis, hvordan var Superb'en? ;D
    Tenker faktisk seriøst på den etterhvert...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    LydMekk skrev:
    Spiralis, hvordan var Superb'en? ;D
    Tenker faktisk seriøst på den etterhvert...
    Jo den var Superb! ;D

Det blir nok slik at jeg kjøper den, er for øyeblikket nede på fargevalg og slike detaljer. Bilen er fin, jeg prøvde en Ambition med 2,0 140Hk motor og DSG kasse. Automatkassen var ulik allt annet av automat jeg har kjørt, men den virker da og det er hovedsaken. Kort sagt føles det som om det sitter noen der inne et sted og girer manuelt, litt pussig men på den annen side så er vel DSG kassen en form for "selvgirende manuell". Motoren på 140Hk var sterk og rask nok for min del, men jeg kommer likevel til å kjøpe 170Hk varianten for å få med meg de siste kiloene tilhengervekt, samt dreiemomentet. Plassen i bilen er enorm.

Jeg er ingen liten person, 185cm høy og byggd for komfort og ikke fart. ;D Dvs størrelse XXL/3XL. Når jeg stiller inn førersetet slik at jeg sitter behagelig framme har jeg fortsatt god plass til å sitte behagelig i baksetet "bak meg selv". Det er faktisk plass til en VG på "høykant" mellom førerstolen og baksetets framkant etter at førersetet er stillt inn til meg. Har ikke funnet noen bil bortsett fra Jaguar XJ Long Wheelbse og lang BMW 7 serie og Rolls Royce som har like god eller bedre benplass bak. Alle disse koster minst 3X så mye som Superb. Dog er Superb merkbart smalere enn de nevnte luxsusbilene. Jeg vil si at den er en meget komfortabel bil for 4 voksne. Skal man ha 3 stykker i baksetet bør de nok ikke være for brede over baken. Har du tre barn er det ikke noe problem.

Jeg tenker på en Elegance version med alt av tilbehør og ekstrautstyr. Den vil komme på mellom 550K og 600K. Men det går an å få Superb til under 300K. Og til den prisen er den nok et riktig røverkjøp, om du klarer deg med så liten motor.

Jeg vil uansett anbefale deg å titte på den og ta en prøvetur. Objektivt sett er det nok et av de bedre ( minst ille ) bilkjøp man kan gjøre i Norge i dag. Nå er jo kjøp av ny bil galskap i dette landet i utgangspunktet, men det er en annen debatt.

Den heter Skoda og vil sikkert ikke gi så mye status i nabolaget som evt en Mercedes E med mindre plass, men det bryr ikke jeg meg om. 8) Kjøper ikke bil for statusen sin del, jo OK det spillte nok inn da jeg kjøpte Range Roveren. :-[ men i dag gir jeg f..n og det gjør at jeg i egne øyne klarer å vurdere Superb ganske så upartisk og da synes jeg det er en fin bil på alle måter.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.166
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fadern hadde en 1986/7 modell Range Rover som han kjøpte rundt 1990. Tror han aldri har hatt en bil med dårligere mekanisk kvalitet. Bortsett fra Mini da.

Skikkelige tyske biler kommer fra Stuttgart.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.862
    Sted
    Østfold
    Er dette rett tråd for en apell? LIGG UNNA VAG!

Jeg hadde nå Sharan vår på service. Det er under et år siden jeg byttet deler i forstillingen for 8k. Dette var mindre enn et år etter at de samme delene ble skiftet. Nå var det til alt overmål feil for til sammen over 30k på bilen, og jeg mistenker at det ikke er alt. I tillegg skrangler og bråker den, alt detter i fra hverandre og den får merkbart dårligere kjøreegenskaper for hvert år. I det hele tatt er det en gjennomført dårlig konstruksjon som fortsatt er i salg som ny bil! Til alt overmål skulle vi ha lånebil mens den var på service. Selvsagt visste de hva slags bil som skulle komme på service, og hva blir vi tilbudt? Jo, en polo. Ca akkurat plass til den i hanskerommet på sharan ;D

Sharan' er fra 2002 og har gått 130 000km. Vi har en akkurat like gammel Focus som har gått 160 000km. Jeg har hatt den i 5 år og har vel til sammen kostet på 10 000kr inkl lyspærer, olje, vindusviskere osv. Da har jeg altså hatt den på service på merkeverksted, og den kjører fortsatt like godt som en ny bil.

Så hvorfor poster jeg dette i denne tråden? Jo fordi, jeg har hatt en bil som var værre. Og hva var det? Jo, selvsagt, en BMW. Kostet på den over 60 000kr det året jeg hadde den. Det var da en 6 år gammel 328 touring som hadde gått ca 160 000km. Den var dønn original så den var ikke skrudd eller modifisert ihjel. I tillegg til de kronene hadde jeg ut bensinmåleren og loddet den, klimakontrollen var defekt + et par andre mindre feil. Noen sier "å, da må du ha vært uheldig", vel det var en annen historie enn den jeg fikk på verkstedet. Der visste de for det første alltid hva som var galt, de hadde selvsagt delene på lager, og det var "ikke uvanlig ved den kjørelengden".

Mon tro om min neste bil kommer fra VAG eller BMW? ;D

Puh, det var godt å få det ut!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Fadern hadde en 1986/7 modell Range Rover som han kjøpte rundt 1990. Tror han aldri har hatt en bil med dårligere mekanisk kvalitet. Bortsett fra Mini da.

Det var på denne tiden oljearaberne byttet ut Range Roverne sine med Toyota Landcruiser.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Snickers-is skrev:
    Er dette rett tråd for en apell? LIGG UNNA VAG!

Jeg hadde nå Sharan vår på service. Det er under et år siden jeg byttet deler i forstillingen for 8k. Dette var mindre enn et år etter at de samme delene ble skiftet. Nå var det til alt overmål feil for til sammen over 30k på bilen, og jeg mistenker at det ikke er alt. I tillegg skrangler og bråker den, alt detter i fra hverandre og den får merkbart dårligere kjøreegenskaper for hvert år. I det hele tatt er det en gjennomført dårlig konstruksjon som fortsatt er i salg som ny bil! Til alt overmål skulle vi ha lånebil mens den var på service. Selvsagt visste de hva slags bil som skulle komme på service, og hva blir vi tilbudt? Jo, en polo. Ca akkurat plass til den i hanskerommet på sharan ;D

Sharan' er fra 2002 og har gått 130 000km. Vi har en akkurat like gammel Focus som har gått 160 000km. Jeg har hatt den i 5 år og har vel til sammen kostet på 10 000kr inkl lyspærer, olje, vindusviskere osv. Da har jeg altså hatt den på service på merkeverksted, og den kjører fortsatt like godt som en ny bil.

Så hvorfor poster jeg dette i denne tråden? Jo fordi, jeg har hatt en bil som var værre. Og hva var det? Jo, selvsagt, en BMW. Kostet på den over 60 000kr det året jeg hadde den. Det var da en 6 år gammel 328 touring som hadde gått ca 160 000km. Den var dønn original så den var ikke skrudd eller modifisert ihjel. I tillegg til de kronene hadde jeg ut bensinmåleren og loddet den, klimakontrollen var defekt + et par andre mindre feil. Noen sier "å, da må du ha vært uheldig", vel det var en annen historie enn den jeg fikk på verkstedet. Der visste de for det første alltid hva som var galt, de hadde selvsagt delene på lager, og det var "ikke uvanlig ved den kjørelengden".

Mon tro om min neste bil kommer fra VAG eller BMW? ;D

Puh, det var godt å få det ut!
    Du har med andre ord fått din del av den tyske ingeniørkunsten. Jeg har selv kjørt mye fransk og italiensk og har dermed aldri vært i nærheten av disse skrekkhistoriene. Moro har det ofte vært også, oftest estetisk vakkert og i noen tilfeller også en ren nytelse i raffinerte kjøreegenskaper. I et marked der man virker redd for å skille seg ut, og ikke vet hva man går glipp av kan det gjøres gode kjøp brukt som bonus. Og så setter jeg pris på å finne igjen bilen min på store parkeringsplasser.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    C. Alshus skrev:
    Det er de som har hatt rustproblemer på 2000-tallet (!) det, ikke sant?

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    kjoenik skrev:
    C. Alshus skrev:

Det var på denne tiden oljearaberne byttet ut Range Roverne sine med Toyota Landcruiser.
    For å sitere en bekjent (og x-Range Rover eier) som har som har veldig romslig med penger men likevel kostnadsbevisst;
    "Range Rover er en ganske kul bil, men umulig å eie etter at garantien går ut. Kostnadene til å reparere å vedlikeholde små tulleting er vanvittige i forhold til nesten alt annet

Dryg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2005
    Antall liker
    3
    X6 er vel en bil du venner deg til utseendemessig tror jeg.. Synes den er litt rar, men ikke direkte stygg. Prøvde den for et par måneder siden, den var utrolig å kjøre! Nå skal jeg legge til at det var en demobil med den største dieselmotoren på 286 hk. Tror den hadde nesten alt utstyr som kunne oppdrives. En utrolig bil!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Ja så var vi ute på viddene igjen. ;D

Når det gjelder skrekkhistorier om Range Rover og generellt engelsk så representerer de nok bare en bitteliten topp av et isfjell stort nok til å senke Titanic. La det være sagt med en gang. Tendenser til masochisme gjør nok eierskap til sådan bil lettere! ;D Og som jeg også skriver lenger oppe:

" Jeg er fortsatt glad i min, men litt usikker på om det egentlig skyldes "mangelfullt utviklede og varig svekkede sjelsevner"? ???

Det påstås at dagens Range Rover har en vanvittig mye bedre kvalitet enn tidligere utgaver av arten, jeg vet ikke men man kan jo håpe. Uansett tror jeg at det er en bil som kun kan kjøpes med hjertet og ikke hodet, og den må elskes ganske betingelsesløst for at man skal ha et lykkelig eierskap med den. Heldigvis er den, de tidligere modellene, bygget som et gigantisk meccanosett, så den er faktisk veldig enkel å skru på. Og når bare bilen går uten feil er det ikke mye som slår gleden ved å kjøre i den. :D Men som sagt det hjelper å være litt gal. ;D

Når det gjelder VAG så er dissse notorisk beryktet for at visse årsmodeller "spiser" hjuloppheng. For øvrig er det jo veldig bekvemme biler å kjøre i da. Vi har en Passat stv. fra 1999, og det er vel den ultimate hjulopphengskatastrofen. Men romslig og veldig god å kjøre, det skal den ha. Kvalitetsmessig er det vel Skoda som leder hos VAG, med VW og Audi ganske langt bak når det gjelder kvalitet på sammenskruingen. VW og Audi sender etter sigende folk til Tsjekkia for å lære hvordan biler skal settes sammen. Det gjør at jeg tør satse på Skoda, dessuten kan man få Superb med forsterket understell, såkallt "bad road" versjon. Og det har jeg tenkt å kjøpe. Den største riskoen er vel at Superb ender som taxifavoritt og at man blir tatt for å være drosjesjåfør, en skjebne som sikkert har irritert mang en MB eier. ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Donald skrev:
    X6 er vel en bil du venner deg til utseendemessig tror jeg.. Synes den er litt rar, men ikke direkte stygg. Prøvde den for et par måneder siden, den var utrolig å kjøre! Nå skal jeg legge til at det var en demobil med den største dieselmotoren på 286 hk. Tror den hadde nesten alt utstyr som kunne oppdrives. En utrolig bil!
    Ja demobiler hos BMW er ofte ganske mye bedre utstyrt enn basismodellene. Selgeren hos BMW sa at den 730d de hadde bestillt som demobil ( listepris 1 033 000,- ) var bestillt med ekstrautstyr for bortimot 400 000,-. Vel er BMW kjent for å komme ganske skrapet fra fabrikk, men dog??

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Spiralis skrev:
    Donald skrev:
    Ja demobiler hos BMW er ofte ganske mye bedre utstyrt enn basismodellene. Selgeren hos BMW sa at den 730d de hadde bestillt som demobil ( listepris 1 033 000,- ) var bestillt med ekstrautstyr for bortimot 400 000,-. Vel er BMW kjent for å komme ganske skrapet fra fabrikk, men dog??
    Men, man vil vel gjerne ha ratt, seter, dørtrekk etc og da må man nok betale for slikt "ekstrautstyr". . . .

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Jeg har kjøpt bil for to monter siden og en av mine favoriter var BMW 318d, med to liters diesel motor. Det er nydelig bil på alle områder, men det er en cach desverre.
    Billen kostett 342000 kroner i startpris som rett og slett var ikke så værst, men da kom utstyr. :eek:
    BMW biller leveres med stålfelger, uten metaliklak, mekanisk klimaanlegg, elendig radio, plastikk ratt,...osv...osv...
    Så for å ha en normaltustyrt BMW (også audi) man må legge til minst 60-70 000 ekstra, og da vi snakker ikke om noe eksepsjonelt utstyr, men en vanlig pakke som kommer som standard med en del japanske biller.
    Så,...jeg bestemte meg å kjøpe Honda accord 2.2 i-CTDi Sport SE. ;D En tilsvarende utstyrsnivå i en BMW ville kostet meg 100-110000 ekstra. :eek:...hysterisk.

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den er ikke pen i hvert fall. Ikke direkte stygg heller. Den var litt rar egentlig. :-\

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Visst er den pen.
    Det er en moderne bil med runde former og miljøprofil, akkurat som det skal være.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Har både X6 og Z8 i nabolaget, ingen tvil om hva jeg ville ha valgt om det hadde vært en relevant problemstilling...

Men skulle jeg skiftet ut mercen i noe SUVaktig hadde det blitt LR. Kjørte en 2004 Discovery 3 i litt over to år, fantastisk bil!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    zed skrev:
    ............................... men en vanlig pakke som kommer som standard med en del japanske biller.
    ...................................... En tilsvarende utstyrsnivå i en BMW ville kostet meg 100-110000 ekstra. :eek:...hysterisk.

Joda, greit det, men når du synker så lavt at du kjøper japansk bil må du også akseptere en sinnsvakt god kvalitet og dertil hørende driftssikkerhet! Gud så kjedelig! Det blir jo ingen spenning i hverdagen på den måten. Vi andre våkner jo hver morgen til spørsmålet: Starter faenskapen i dag? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

PS. Gratulerer med ny Honda. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn