Ønsker anbefaling Sub til B&W 705 s2

nilshermann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.02.2019
Innlegg
98
Antall liker
37
Hei!

Ser det er mange slike tråder men prøver meg jeg og. Jeg har et 12kvm rom hvor jeg har plassert et par b&w 705 s2 på stativer. For å drive de bruker jeg effekt-delen av en NAD C375bee. Som pre og kilde har jeg NAD C658. Det er jo ikke særlig stor plass å boltre seg på dette, men synes jeg har fått lyden sånn høvelig bra takket være bassfeller i hjørnene. Det eneste jeg savner er mer punch på rock og metall. Er derfor på springbrettet for å anskaffe sub. En sub kan også sannsynligvis hjelpe meg med en dip jeg har på rundt 80hz. Spørsmålet er hvilken subwoofer som kunne vært bra i dette oppsettet. På C658 er det sub-utganger og muligheter for å sette crossover. Da dette er et reint 2-kanals rom har jeg sett på REL, spesielt T7/I, som REL selv foreslår for disse høyttalerne. Jeg har også sett på Arendal sub1. Jeg tenker dette må være en lukka boks pga tenkt bruk og kabinett-størrelse.

Så, noen tanker? Tanker rundt det andre utstyret og komboen av det er også velkomment.

Mvh. NH
 

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Innlegg
135
Antall liker
154
Sted
Bodø
Har ikke selv hørt rel t7i men ville tro en bw db4s eller pv1d kunne tilføye det lille ekstra du mangler.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Jeg tror Rel blir meget bra. Jeg har hørt Rel t9i og synes det virket som en meget god sub , virket rask og presis i lyden.
 

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Jeg har b&w db3d. Mener det må være match in heaven med utstyret ditt. Vil integreres sømnløst med høyttalerene dine Den spiller som en kule, og jeg forstår ikke hva du skal med større i rommet ditt. Det er vel litt uenighet om 1 god eller 2 budsjett, men utføra fra dine forutsetninger ville jeg gått for 1 god. Db3 koster jo litt, men nå er jo snart renta på minus
 
M

MarkusH

Gjest
Fordi en sub er veldig lett å plassere i lydbilde, at lydbølgene spretter litt mer rundt er vel grunn nr. 2. Ved å bruke to subber så kanselleres en del av disse lydbølgene og lyden vil gjerne oppleves som bedre, på grunn av færre uheldige refleksjoner. Jeg hadde nok heller sagt "så mange som mulig" i dag, har selv 10 stykk 10" i hver kanal i dag i hovedstereoen og 2 stykk 10" i hver kanal i tv-stereo. I hjemmekinoen har jeg tolv 18", jo mer jo bedre. ;)
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.326
Antall liker
2.253
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Flere sub'er er enklere å få til å bli bra - har selv 4 sub'er i mitt system.

2 x Paradigm Persona Sub (6 x 8" på hver) - foran i rommet.
2 x B&W DB1 (2x12" på hver) - bak i rommet.

Skulle gjerne doblet dette.
 
Sist redigert:
Topp Bunn