Sub til Sonus Faber Concerto

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Hei!

Noen som har anbefalinger eller erfaringer ?

Mvh Per Otto
 
D

Dilla

Gjest
Sonus faber's egen Gravis er ikke dum. Har hatt den selv, sammen med en toveis stativhøyttaler fra samme fabrikat. REL er også verdt å sjekke ut. Et annet alternativ er B&W's eldre 800ASW Matrix som du kan få for en relativt gunstig pris brukt.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
989
Antall liker
493
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Først og fremst må du meddele oss budsjettet ditt. Så blir det kanskje lettere å foreslå noe fornuftig ;)
 

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Hei igjen!

Tenkte max. kr. 7000,- på bruktmarkedet.Har levd med IMF-TL50 og dyyypbass i 15 år og savner det av og til, men overraskende lite egentlig.Er veldig fornøyd med SF'ene på alle omeråder ellers og de går jo også ned til rundt 40 hz og det er jo ikke allverden av "informasjon" under det nivået.Har også etterhvert blitt mer kvalitetsbevisst på midtbass og kvaliteten av den enn dypbass. Musikksmaken har også endret seg og spiller mer akustisk musikk ( lite klassisk ) nå enn tidligere og der er SF i sitt ess.
 
H

hifinissen

Gjest
hei ,

foreslår audio pro ace bass 2 . langt rimeligere men meget bra! Lynkjapp og detaljert bass... Har sendt deg en PM:

mvh
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.361
Antall liker
3.979
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Men hvis den ACEbassen skal gjengi en 30Hz tone, er denne raskere enn for eks en Velodyne HGS18?
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Kjøp deg en bra sub :)

Test i rommet ditt før du kjøper, det er nok et godt råd.

Umulig å vite hva som fungerer.

Tre gode leverandører er Velodyne, REL og SVS, ville satset på en av de tre.

mvh
Dag
 
H

hobby

Gjest
For meg blir utseende viktig når vi snakker om Sonus Faber. Ville gått for Gravis
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.361
Antall liker
3.979
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
En liten rel er vel pen nok?

Stampade for eksempel til 8000.




Gravis Domus er virkelig lekker, men den koster også deretter.
 

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Takker for forslag og tilbud. Har hørt mye bra om Velodyne, REL og SVS, men ikke fått hørt disse selv. Har ikke bråhast og klarer meg fint uten sub. Tror jeg gjør som Hobby sier og er litt tålmodig og venter til en Gravis dukker opp på bruktmarkedet da nyprisen er et stykke unna mitt budsjett ....
Noen som har en til en "hyggelig" pris ? :)

-pow
 
C

cpc

Gjest
Hei!

Noen som har anbefalinger eller erfaringer ?

Mvh Per Otto
Hei!

Jeg hadde REL Stampede sammen med Sonus Faber Domus Concertino i en periode. Dette var en bra kombinasjon, og kan anbefales på det sterkeste.

Høytalerene er de nye, små stativhøytalerene, men integreringen med suben gikk bra etter litt prøving og feiling..! Er det Home- eller Domus-serien du har?

Genialt enkel sub med fjernbetjening av alle funksjoner. Fysisk liten er den og.
 

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Det er Home modellen jeg har. Rel Stamped må jeg sjekke ut skjønner jeg. Ikke ille nypris heller, rundt kr. 8K. Det at den er liten fysisk er også et pluss da stua mi er forholdsvis liten, ca. 20 m2.
 

Sonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2004
Innlegg
142
Antall liker
1
Bruker selv Miller & Kreisel V1250THX til mine Grand Piano Home og det låter meget godt. Ville foreslått en M&K med en 8" i lukket kasse. Er vel kontrapunkt som importere M&K.
 
Topp Bunn