Subwoofer til kun musikk....rel,klipsch etc

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , skal igang med ett prosjekt med ett par lowterhorn om litt , titter på sub for å fylle opp i bunnoktavene , som Lowter mangler....Jeg trenger en rask subb eller to.

Ser for meg feks rel , velodyne eller klipsch , da rsw10d

Ser rel har en modell som heter rel B , jwg finner lite info om denne på norske sider , mht til pris beskaffenhet osv....

Noen som kjenner til denne..? Vurderer hva jeg skal gå for , klipsch ene er i allefall hurtige , noe som nok trengs med Lowter i hornkabinetter.....

Noen som kan anbefale noe ?

håper på en diskusjon , som kan gi ett utfall om at det blir lettere å ta ett valg , hatt sub før , men kun dårlige saker , det gikk som det måtte gå....åt skogen.

Nå , med langt bedre elektronikk og disse lowter , er jeg villig til å prøve sub igjen , helst to for best stereoperspektiv....

Nei , jeg skal ikke rive vegger med dette , subben skal kun fylle opp i bunn , og tunes så de gjør minst mulig ut av seg-..---

Håper på mange svar.....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er dette bondebassen ;D??

Hvilke modell vil være mest lukerativ dersom man uansett går for to , og har ett rom på 22kvm ?

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Som vanlig ----alt for mye å velge i....

skal jeg gå for to med en gang , eller begynne med en.....

små kjappe er å foretrekke mht til ht elementer forøvrig , samt gulvplass tilgjenglig.

takker for innspill...Espen

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.763
Sted
Phobos
Hvis du skal ha det som svært mange regner som de beste kommersielle subene som tar liten plass er det i utgangspunktet JL Audio Fathom som gjelder. Her duger både 10", 12" og 13" utgaven glimrende til ditt formål. Alle er glitrende på musikk (på film også for den del)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Siden du nå skal ha deg horn igjen regner jeg med at dynamikk og hurtighet hos en sub står hæyt oppe på din liste ? isåfall bør du ta en prat med Olav og Christian om Martin Logan's subber. De subbene oppfyller begge kriteriene med glans. Og ja, helt klart to små enn en stor :)

Lykke til

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.911
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Kan ikke enn anbefale Velodyne DD- serien på det sterkeste :D
Har selv en DD 10. Fantastisk musikalsk sub. Og er bortimot uslåelig når det gjelder oppløsning og naturtro gjengivelse av instrumenter, samt detaljer i fleng. Her unngår du såvisst at det sauses sammen. Har heller aldri følt behovet for å dobble til to stk.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det er vel ikke for stereoperspektiver man kjøper to sub'er, men for å jevne ut bassresponsen i rommet. Men kanskje en annen måte å si det samme på? To er vanligvis et minimum til det. Vet du i hvilke frekvensområdet du kommer til å dele? Det avgjør jo mye. Dersom du har behov for å dele litt høyt (og det trenger man faktisk ofte), er det veldig mange sub'er man bør styre unna.

Så interessante ut de fra Definitive Technology. Nytt merke for meg.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
ssm skrev:
Er dette bondebassen ;D??

Hvilke modell vil være mest lukerativ dersom man uansett går for to , og har ett rom på 22kvm ?

Mvh Espen
Bigger is better!
Hva med to Trinity?

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.808
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Vermin skrev:
Bigger is better!
Hva med to Trinity?
designet for en kirke, to av dem på 22m2... nuvel
Jeg ville tatt kontakt med ove på audiofoni og hørt hva han anbefaler av Definitive Technology - rimelig og raske er dem iaf.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , dette har blitt en kjempeflott tråd , takk skal dere ha , var innom stereofil i dag og titta på rel , de hadde ikke mye inne , i og med at downfiring kan glemmes , så velger eg nok ikke rel.

def tech kan være ett bra alternativ ja , jeg må i allfall ha subber som henger med lowter ene , vi får se hva jeg ender opp med , det blir vel noe som er nevnt i tråden , det er uansett grunn til å påpeke at jeg ikke skal ha subber for å rive bygget , men for å balansere opp det lowterne ikke får emd seg , derfor skal det deles lavt , vil tippe på 50-60 hz ett sted.....men dette må jeg jo prøve , derfor er det en fordel at dette kan finjusteres.

har utgang på c220 som skal brukes på sub , rca.......men kan og kjøre xlr til dette , regner emd at jeg klarer meg godt med rca lavpass.

Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare av ren nysgjerrighet; hvorfor skal nedadvendt element ikke passe?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Vidar , jeg er redd bassen vil forplante seg mere i gulvet , og ned til naboen , enn det det trenger å gjøre om jeg tar litt hensyn til dette.

tanken er å avkoble begge subwooferne mot gulv , med ei plate med feks isonoder imellom gulv /plate , og subbene plassert oppå hver sin plate....

dersom elementet fyrer nedover , vil sannsynligvis bassen forplante seg emr enn nødvendig , allikevel legger jeg til at jeg ikke skal bruke subbene til noe are u nuts spilling , på sykt nivå , vil bare få med meg litt ndeover i frekvens.

tankern var bare å eleminere bort dette m bass ned i gulvet , dersom det skulle få betydning,.

Jeg kan jo legge til at jeg har ikke noe greie på dette , bare innbiller meg at det går an å tenke på det , slik at det ikke blir problemer av dette , naboen under er selvsagt svært forståelsesfull for min hobby , men allikevel bør man vise litt hensyn.

Mvh Espen

Topp Bunn