1. Jeg har selvsagt alt for tynnt grunnlag til å si noe veldig bombastisk om dette, men har vel vært på Kringlyd demo bade i Horten og Bergen for mange år siden, og den gangen var det ikke en retning jeg ønsket å gå i.
2. Og men gjentatte postinger av musikkanalyser med dypbass og videoer av subber stablet opp til taket som spilelr demolåter så lementene nesten er på vei ut av kassen ( og følgelig jobber i et området de ikke er spesielt komfortable) tyder vel på at jeg fortsatter ønsker en annen vei enn deg.
3. Det virker på meg som ditt focus går mer i retning av DB drag raccing eller hva det nå heter...Du synes lite opptatt av akustikk og resten av lydbildet, og med den kapasiteten du "promoterer" I bunn - så kreves det veldig mye av rommet!
4. Og jeg skjønner heller ikke hva du mener med feks å vise denne analysen av Missouri Sky. Slik jeg tolker bildet - så synes det som det er mest energy i musikken fra 8-15 Hz....Og da stiller jeg meg faktisk tvilende til om analysen er riktig - hva slags glatting er brukt..?
1. Nei, du hadde et helt annet fokus den gangen...og i forkant av alle demoer presenterer vi et testspor med standard kalibrering og samme test-spor med +6dB. Det slår aldri feil - folket vil ha mer bass. Unntakene, som har uttrykt "for mye bass"....er DEG og EN til som frekventerer forumet......, men det er DERE to ganske alene om
2. Analyser er et viktig verktøy for å vite hva man KAN reprodusere......med et fullfrekvent system. Det fine med mange elementer/kasser er at summen SPL fra samtlige ikke overstiger 85dB/75dB før kalibrering. Det blir lett et headroom på 12dB....ekstra OG mer
Hvis du tar deg tid til å kjenne på elementene i et kalibrert system.......er det ikke mye som popper.......annet enn popcorn.
3. Med et kalibrert system, med masse headroom, har man også kontroll på moroa......og det er mye moro å bare gasse på - fordi man kan - uansett hva naboen eller du måtte mene om den saken.
Hvor kan det synes at jeg er lite opptatt av "Akustikken"?........med doble moltonvegger foran/bak/på sidene og enkel molton som tak......
....og tepper på gulvene......og møbler......
4. Besøk heller noen som har den låta i et fullfrekvent system......eller ta med din egen versjon.....og så vil du forhåpentligvis en dag oppleve det som er på skiva......
For "DE" som er "DER" - er det ingen vei tilbake