Subwooferkabel eller signalkabel….

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
RCA fra pre til aktivsub. Subkabel eller signalkabel rca , litt usikker på hvor «kritisk» kabel er til dette bruk…? Har prøvd begge deler men har problem med å høre forskjell. Må ha en 3 m kabel nå og lurer litt på hvor mye er vits å betale…😎
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.799
Antall liker
14.701
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Så lenge du ikke hører støy/brum fra subben ville jeg vært fornøyd. En godt skjermet kabel holder i massevis. Pris vet jeg dessverre lite om.
 

SERB

Medlem
Ble medlem
23.09.2021
Innlegg
45
Antall liker
212
Sted
Oslo
Ingen vits å kjøpe dyr kabel mellom bassene kjører jeg https://www.clasohlson.com/no/p/38-8091-1 og er veldig fornøyd, har brukt de lenge.
fra tekniske rommet og videre til hovedbassen bruker jeg en relativt dyr kabel fra avshop på 15 meter men hører ingen forskjell.
Anbefaler deg da den fra clas ohlson, grei tykkelse på kabelen , skjermet og fungerer
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.662
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kabeltråder legges til kabelhjørnet. Tråd flyttet
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.393
Antall liker
3.577
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Burde være halv pris av en vanlig stereo rcakabel. Går vel helt fint med en rca-videokabel også, selv om den er en 75 Ohm.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.954
Antall liker
11.358
Sted
Ytterst i havgapet...
Har egentlig ingen intensjon om å spille "wise guy", men hva tror man er forskjellen på en "sub kabel" og en vanlig signalkabel? Siden en "sub kabel" ikke skal håndtere mellomtone og diskant, er kravene faktisk noe enklere... bortsett fra at en lang sub.kabel tjener på god skjerming - som forøvrig alle gode signalkabler bør ha, stort sett uavhengig av pris....
 
Topp Bunn