subwooferkabel fra passiv forforsterker

GriMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2019
Antall liker
80
Torget vurderinger
4
Hei!
Jeg lurer på hvordan resultatet blir om jeg kobler en subwoofer på en passiv forforsterker. Nærmere bestemt tenker jeg da på at subwooferkabelen kommer til å være minst to meter lang. Vil lengden på kabelen bli et problem?

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.318
Torget vurderinger
1
En passiv forforsterker er vel bare mer eller mindre et dempeledd som fungerer som et potmeter uten å koble til ekstern strømforsyning. En subwoofer forsterker trenger å motta noen milliVolt opp til irundt 2-5V, og er bare en effekt forsterker i bunn og grunn. Kabel lengde er aldri et problem innenfor hifi.
Fortell heller hvilket utstyr som skal kobles sammen, evnt. bilder av det så blir det mer nøyaktig og bedre respons tenker jeg. Diffuse spørsmål får enda mer diffuse svar..

GriMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2019
Antall liker
80
Torget vurderinger
4
Når jeg leser om passive forforsterkere, ser jeg at det av flere trekkes frem at lengden på signalkablene spiller en viktig rolle. Det er i den forbindelse jeg lurer på om to meter lange kabler fra passiv pre til aktiv sub vil fungere eller ikke.

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.486
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
En aktiv subwoofer har også gjerne lavere inngangsimpedans enn en typisk effektforsterker, og passiv forforsterker har høy utgangsimpedans. I tillegg bruke lange kabler høres ikke ut som en god kombinasjon...

Topp Bunn