Sugden Optima riaa

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.546
Sted
Ute i skauen i Våler i Østfold.
Torget vurderinger
38
Jeg hjelper noen etterlatte med prising og salg. I samlingen så dukker denne opp......en Sugden Optima mm/mc riaa, jeg har aldri vært borte i den..... noen på HFS som kjenner den ?
Jeg har Googlet og lett i gamle hifi blekker og bøker, men finner nada. Den ser jo ganske så enkel ut og den har 0 innstillinger, så neppe ment som noe high-end produkt.

Den låter helt greit, har dog bare lyttet litt på mm inngangen for og sjekke at den virker som den skal.

20241120_231038.jpg
20241120_230923.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.546
Sted
Ute i skauen i Våler i Østfold.
Torget vurderinger
38
Jeg er ikke sjokkert akkurat at ingen har vært borte i denne riaa'en...... jeg har lett både her og der på bla britiske forum....... det finnes folk som har den, men ingen av de har noe info om den.
Han karen som hadde denne og flere andre ting hadde mye rart som jeg aldri har sett eller hørt om tidligere, så denne riaa'en føyer seg egentlig fint inn....... har hatt den oppkoblet i dag og lydmessig har jeg hørt adskillig værre ting for og si det sånn....... dog foreløpig kun via MM........ den er dog ikke særlig godt beskyttet mot nett-støy (som forventet)....... jeg sier så fordi når den fikk strøm fra et ordentlig nettfilter/skilletrafo så kom lyden seg både et og tre hakk, nå er den helt grei og lytte til...... men early days ;) .

Topp Bunn