Sundkoien Searching Superior Sound...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.269
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    I disse turbulente tider er det godt å sette seg ved platesnurreren og lytte til kvalitetsmusikk.
    To fine album i posten i dag:

PXL_20250312_190153050.jpg

Har ellers vært innom sjangerne scifi og fantasy på Netflix, men her er det mye forvirrende...

FB_IMG_1741726667091.jpg

😐

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.909
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine plater, men må innrømme jeg ble litt skuffet over Jason Isbell. Absolutt en god plate, men synes ikke han har like gode låter som tidligere.

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.269
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Litt inspirert av messa i Asker har jeg gjort et lite stunt i dag.
    Har et sett Audio Note AX-2 stående. Byttet ut ProAc Studio 118 med disse nede på gutterommet. Det er egentlig utrolig hva disse billige høyttalerne klarer å få til! Basert på Vifa C17 bassmellomtonen og den lille 19mm sodtdomen. Man skulle tro at disse billige elementene ikke skulle henge med i "voksent" selskap, med de klarer seg (naturstridig) godt! 😍👌
    Litt mer lettdrevne og spretne enn Studio 118 så måtte jeg skru opp sub'en noe, men det låter åpent, oppløst og "lekent" i mangel på bedre beskrivelse.

PXL_20250323_173422408.jpg

Disse takler både pappapop (Mark Knopfler), jazz fra Helge Lien og Vivaldi's 4 sesonger av St. Martin in the Field!
    Artig!
    De klarer ikke riktig trykket i bassen som Studio 118 har, og går litt i metning litt tidligere, men til normale lytte nivåer er dette svært bra! 🎶
    Billig moro er det lell 🙂
    NB: takk for alle hyggelige samtaler i Asker!

M

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.269
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig å bli litt kjent med deg i går @sundkoien (y) Skal kjøpe med ei flaske Deanston 18 på din anbefaling! Det var vel den som du til en hver tid har 12 stk. av stående😉 Noen prepper litt andelenes en andre🥃😆
    Hehe!
    Hyggelig å møte deg 👌
    Det er Deanston 12yo som er min "huswhisky". 18yo er veldig god, men så dyr at den blir tatt fram bare i spesielle situasjoner 🙂
    Andre jeg syns gode whiskyer i ulike kategorier er Clynelish 14, Aberlour Casq Annamh og Abunnadh, Glendronach 10 CS, 15 og 18y.
    Liker også en del blended. McCleans Nose og Glasshouse er svært gode kjøp😉

M

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.406
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe!
    Hyggelig å møte deg 👌
    Det er Deanston 12yo som er min "huswhisky". 18yo er veldig god, men så dyr at den blir tatt fram bare i spesielle situasjoner 🙂
    Andre jeg syns gode whiskyer i ulike kategorier er Clynelish 14, Aberlour Casq Annamh og Abunnadh, Glendronach 10 CS, 15 og 18y.
    Liker også en del blended. McCleans Nose og Glasshouse er svært gode kjøp😉

M
    Dætta har du greie på Morten. 👍🙂

Hvis Glomma var whisky
    og jeg var ei and.
    Jeg ville svømt under vannet
    fra Årnes til Sørumsand.
    🦆

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.269
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Er helt satt ut.... 😲
    Har koblet opp Rogue Audio Chronus og Lector Cdp7-tl sammen med DeVore O/93 oppe i stua. Luna Orange kabler
    Dette spiller så stort, så mykt og samtidig så definert og fyldig som jeg aldri har hørt det oppe i stua!
    Har sittet i 3 timer i strekk nå. Klarer ikke å gi slipp
    Organisk, varmt, naturlig, musikalsk...

PXL_20250327_211043449.NIGHT.jpg

Sitter Gold Lion Premium KT77 og Mullard NOS smårør i Chronus, og Mullard NOS 12at7 i Lector. Det bør låte ok.
    Nå blir det mange timer foran her i helga skjønner jeg 😉🎶

M

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn