Sunfire True Signature; bytte av elementer

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
Byttet i dag elementer i min Sunfire True Signature subwofer. Legger ut noen bilder som viser litt detaljer av subben/elementene.
Det aktive elementet veier faktisk 14kg :eek:
Den ringkjernen som henger på slaven er vel for å gjøre 230 volten om til 115 volt.
 

Vedlegg

maskinisten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2008
Innlegg
277
Antall liker
80
Sted
Meløy, den stille fjærding
Hva var bakgrunnen til at du måtte skifte elementene?

Om dette er fleip eller fakta vet jeg ikke, men jeg har hørt om et tilfelle der en slik sub ble testet med tonegenerator, så hardt og så lenge at ringen i ytterkanten av elementet ble så varm at lakken flasset av :eek: det sier litt om hvor mye juling disse subene tåler 8)
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
maskinisten skrev:
Hva var bakgrunnen til at du måtte skifte elementene?

Om dette er fleip eller fakta vet jeg ikke, men jeg har hørt om et tilfelle der en slik sub ble testet med tonegenerator, så hardt og så lenge at ringen i ytterkanten av elementet ble så varm at lakken flasset av :eek: det sier litt om hvor mye juling disse subene tåler 8)
Skumopphenget på det aktive elementet var begynt å sprekke. Kjøpte subben brukt og den var slik når jeg kjøpte den.
Leste i manualen til subben at det er anbefalt å smøre skumopphenget med minkolje en gang i året, slik at det holder seg mykt. Opphenget på slaven var igrunnen helt iorden, men jeg skiftet den også da jeg hadde fått tak i en ny en.
Så nå skal den være god som ny :)
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
maskinisten skrev:
Hva har du ellers av utstyr, og hvordan synes du det fungerer sammen med den suben?
Har ikke fått testen den i kinoen enda. De siste ukene har jeg brukt den på kjøkkenet sammen med en squeezebox boom. Subben fungerer som ett lite bord for boom`en. Ikke helt enkelt å temme subben, men du verden så gøy ;D
 
Ble medlem
30.12.2012
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei,jeg har samme subwooferen og på min har elementet løsnet fra kjernen. Har prøvd å få tak i nytt element uten å lykkes.
Kan du hjelpe meg å få tak i et nytt element?? savner virkelig denne til film,heilt råå på d.
 
Topp Bunn