Sure s'er og mer lydbilde i venstre kanal.

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
44
Antall liker
0
Hei, har for liten tid tilbake kjøpt platespiller, hvor komponentene er:

Ariston RD40 platespiller
SME model 309 arm
Grado Referance platinum pickup


Og når jeg drar igang noen plater fra michael jackson så oppstår det sure s'er, er ikke så mye plaget med det på andre plater men så synger michael'en litt lyst og høyt ;)

Samt har en følelse att jeg har mer lydbilde/soundstage på venstre kanal, har prøvt og justere auto scating greiene men med ingen hjelp, har også sett om pickuppen er helt ben og den ser ut til og være det.

Alt er kjøpt og montert av butikk, men har en følelse den trenger litt nøyere justeringer osv.

Noen som har noen ide????
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Hvor lenge har du hatt denne? Gradoelementene kan nemlig låte litt merkelig , og med veldig fokus på s-lyder, før de er innkjørt. Er det en ny SME M2-9- arm du har, eller mener du 3009-modellen?
 

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
44
Antall liker
0
Har vell hatt den i 2-3 md'r og en helt ny SME Model 309 arm som kjøres igjennom Grado sin PA-1 Phono amp..
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Få den ettersett og justert en gang til! (Selv folk med erfaring gjør banale feil!). Dernest, ha litt tålmodighet. Elementet bruker endel tid på å gå seg til....


Lykke til!
 

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
44
Antall liker
0
Oki..

Skal levere den inn til en kar som sies og være en av nordens beste på justering osv.

Takker så mye for fine svar :)
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Hei


Er de om mulig denne platespilleren du er eier av.

:eek:
Og viss det er så kan det være muligt at denne er i produksjon enda?

Jeg kjøpte en slik på 80 tallet en gang..

Mvh
 

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
44
Antall liker
0
DYNAMIC1 skrev:
Hei


Er de om mulig denne platespilleren du er eier av.

:eek:
Og viss det er så kan det være muligt at denne er i produksjon enda?

Jeg kjøpte en slik på 80 tallet en gang..

Mvh
Jupp, det er den ja...

Vet ikke om de er mulig og få kjøpt ny desverre. Men den jeg kjøpte var demomodell og derretter plassert på hyllen noen år i org embelasje...

Kan jo like godt presantere oppsettet mitt :)

Som sakt, platespiller : Ariston Rd40


Pickup: Grado Referance Platinum


Phono amp og hodetelefon forsterker: Grado PA-1 og Grado RA-1 (pickup esken i midten, hehe)


Pickup "kassa"


Arm: SME Model 309


Hodetelefon 1: Grado GS1000


Hodetelefon 2: Grado RS-1


Har desverre ingen høytalere ennå, har store planer men for øyeblikket så bor jeg såpass tett på naboen att han kan høre att jeg slipper så liten som en fjert! :mad:
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.457
Antall liker
26.478
Torget vurderinger
24
Stol ikke på at butikker kan sette opp, uten dermed å ha sagt at ikke noen kan det. Jeg kjøpte min tidligere Orbe SE brukt, betalte OHC for å gjøre jobben, skulle være en fyr der med peiling. Kom hjem, Benzen var montert med rompa i været og det sporet skikkelig dårlig, allerede på første sporet, selvbedraget var stort på slutten av kvelden når jeg sa meg godt fornøyd. Etter at jeg tok mot til meg og begynte å jobbe med oppsettingen oppdaget jeg jo en del feil. Det hører med til historien at de IKKE lyttet til spilleren etter å ha satt den opp. Ikke ble jeg opplyst om at Michell gav mulighet for å senke armbasen heller.

Kan selvsagt være innspilling Gradoen behøver, men jeg heller mest til å tro at det er plata eller innstilling av pickup. Og ikke sporer alle pickuper like godt heller, jeg kjenner for ordens skyld ikke til Grado. Har du en protractor og kan sjekke at dette er gjort riktig? Hvis du kjenner noen som virkelig kan dette bør du takke ja.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.840
Antall liker
8.150
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Fosse skrev:
Stol ikke på at butikker kan sette opp, uten dermed å ha sagt at ikke noen kan det. Jeg kjøpte min tidligere Orbe SE brukt, betalte OHC for å gjøre jobben, skulle være en fyr der med peiling. Kom hjem, Benzen var montert med rompa i været og det sporet skikkelig dårlig, allerede på første sporet, selvbedraget var stort på slutten av kvelden når jeg sa meg godt fornøyd. Etter at jeg tok mot til meg og begynte å jobbe med oppsettingen oppdaget jeg jo en del feil. Det hører med til historien at de IKKE lyttet til spilleren etter å ha satt den opp. Ikke ble jeg opplyst om at Michell gav mulighet for å senke armbasen heller.

Kan selvsagt være innspilling Gradoen behøver, men jeg heller mest til å tro at det er plata eller innstilling av pickup. Og ikke sporer alle pickuper like godt heller, jeg kjenner for ordens skyld ikke til Grado. Har du en protractor og kan sjekke at dette er gjort riktig? Hvis du kjenner noen som virkelig kan dette bør du takke ja.
Har du handla i Bergen?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.457
Antall liker
26.478
Torget vurderinger
24
Spilleren ble kjøpt brukt, demontert, montert av Oslo Hificenter (mot betaling).
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.840
Antall liker
8.150
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ja, då ville eg absolutt tatt kontakt med montøren. Men kanskje du kan ta ein sporingstest om du får låne ei plate? 60-70µ burde gå utan problem om alt er i orden. Stygge s-ar kan både vere ein indikator på feiljustering så vel som behov for innspeling.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.057
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Flere GRADO-modeller bør loades hardere enn "normalt", prøv med 10-20k ohm istedet for "industri-standard" 47k ohm...!

Arne K
 

Clony

Medlem
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
44
Antall liker
0
Cobra2 skrev:
Flere GRADO-modeller bør loades hardere enn "normalt", prøv med 10-20k ohm istedet for "industri-standard" 47k ohm...!

Arne K
Hmm, føler meg litt dum når jeg spørr om dette, men hva mener du med loade?

Planlegger faktisk og ta justeringer selv, og prøve og prøve og se hva jeg får til.

Men da må jeg har apparater og instrumenter til dette, så hva trenger jeg da?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.057
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Eller du kan fyre opp motorsaga, og åpne trekassa :eek:, finne loddebolten, og lodde et par motstander over inngangs-pluggene. 8)

Ingenting er perfekt i denne verden, selv i hifi-verdenen er alt laget som en Toyota; skal passe til millioner.... ::)

Arne K
 
Topp Bunn