GFE skrev:
bjornh skrev:
Det kan være en god idé dersom man skulle bli frastjålet anlegget sitt. Legg ut hva, utseende, serienummer osv.
Mvh. Bjørn
Hei,
Når man kjøper brukt så er det vel en kjensgjerning ihvertfall for dyrere utstyr at man i de fleste tilfeller har tatt vare på emballasje og hvis man ser vekk i fra at det muligens blir frastjålet anlegg direkte fra forhandler så tror jeg at hvis noe stjeles fra privat person så er det vel ofte uten emballasje.
For min del vekter emballasje ganske høyt når jeg er i markeded for brukte ting, vi ønsker jo ingen å fremstå som helere og bruker det som et viktig moment for å forsikre meg at varen som kjøpes er rettmessig anskaffet.
Andre ting er også med i vurderingen og gode grunner kan føre til unntak fra regelen.
Mvh
Geir
Nei, jeg er en av de som "synder" mot slikt og lar kvitteringen ligge igjen hos forhandler uansett om jeg har betalt full pris eller ikke..
Tror ikke jeg har en eneste kvittering i heimen på noe Hi-Fi utstyr, om jeg hadde fått med når jeg kjøpte så hadde jeg helt sikkert kastet det i søpla..
Hva skal jeg med kvittering på høyttalere til 450k jeg kjøpte på Drammen Stereosjappe våren 2005.?
Om kjøperen vil ha en kvittering, så kan han få det av meg, så kan han også få tillatelse til å hente ut kopi av originalen, eller at jeg tar kontakt med sjappa å får de til å sende kjøper en kopi, om han absolutt vil henge den opp i stua i glass og ramme..
Jeg var også litt slik når jeg var 14iz og nylig oppdaget hobbyen så tok jeg vare på alt av kvitteringer, men etter å hatt kanskje 1000 komponenter i hus så gikk det fort opp for meg at kvittering er tull og tøys..
Men jeg vet hvor alle komponentene mine kommer fra og jeg vet hvem som har hatt de før meg, noen av komponentene kjenner jeg historien til helt siden de ble kjøpt nye i butikk, og det helt uten noen kvitteringer
;D
Hadde vi enda snakket om forbruksvarer som kamera, mobil, MP3 spiller osv, så skulle jeg vært litt enig med dere, men hallo folkens, hvor stor er sjansen for at nettopp
du sitter med noe som er stjelt og som noen finner ut at er stjelt.?
Skulle du være så uheldig at du har noe som går i stykker og må bruke bakgårds sleggesmed for å få det reparert, så kan du jo tenke deg selv kontra om du får den hjelpen du trenger av noen som kan sakene sine..
Noen forhandlere og importører vil ikke ta i egenimport varer, da sitter du virkelig i fella 8)
Kjell