Svart MacBook bestillt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Endelig er steget tatt.
    Nå blir det fart på sakene ;D

Spesifikkasjoner i tilegg tl standar?
    4 GB ram ;D

Skal seriøst vurdere hardiskbasert avspilling etc, men vet ikke om jeg vil ;)

det blir selvsagt bilder når den er i hus. :-* :-*

Julagava mi kan en på en måte si :p

Pk

Vedlegg

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer!!

Du bør absolutt vurdere harddiskavspilling, men bruk optisk overføring og skaff deg en god (men ikke nødvendigvis dyr) ekstern dac med toslink.

Min Mac Mini spiller meget bra i kombinasjon med rør-dac. Matcher meget bra CD-spillere.... ;D

Lykke til.

Mvh Helge

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    HSobstad skrev:
    Gratulerer!!

Du bør absolutt vurdere harddiskavspilling, men bruk optisk overføring og skaff deg en god (men ikke nødvendigvis dyr) ekstern dac med toslink.

Min Mac Mini spiller meget bra i kombinasjon med rør-dac. Matcher meget bra CD-spillere.... ;D

Lykke til.

Mvh Helge
    TAKK!

Jeg kjører optisk ;) Og har hardware upsampler.

Har en dyr og god dac.

Har også en Mac Mini i anlegget, men den styrer aktiv deling å kjører windows pga programvare, USJ og GRØSS.... Har muligheten for å spille av fra denne, men syns det er stress...

Jeg greier ikke å skille min Sony CD-spiller med behringer upsampler mot Foobar 2000 med innebygget upsampler, så regner det som en like god kildemåte.

PK

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Gratulerer med lekker Macbook.
    Jeg går og lurer på om jeg skal gå for en jeg også, dog den minste, som kombinert styring av iTunes i fra sweetspot og selvfølgelig også en transportabel en.
    Jeg trenger ikke superdrive (har på den stasjonære) og heller ikke større hd enn 80.
    Holdt faktisk på å kjøpe en i dag (utgående modell, men likevel siste modell) = 3 uker, for 8490,- mot 9290,- for aller siste modell.
    Fikk så høre at den modellen til en viss grad hadde hatt tilfeller av problemer, noe som (KANSKJE) er grunnen for den nye siste?
    Nå lurer jeg likevel på om jeg bare skal gå for iPodtouch + Remote Buddy, siden det er "fjernstyring" av iTunes som i det hele tatt fikk meg til macbutikker ::)
    Men som sagt de er bare lekre disse maskinene og en transportabel kan være greit å ha ::)
    Venter jeg litt (med iBook) så får jeg jo med meg Leopard i samme slengen.
    Noe blir det i allefall om ganske kort tid.
    Mvh.KW

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Hei!
    Jeg går og lurer på om jeg skal gå for en jeg også, dog den minste, som kombinert styring av iTunes i fra sweetspot og selvfølgelig også en transportabel en.
    Jeg trenger ikke superdrive (har på den stasjonære) og heller ikke større hd enn 80.
    Holdt faktisk på å kjøpe en i dag (utgående modell, men likevel siste modell) = 3 uker, for 8490,- mot 9290,- for aller siste modell.
    Fikk så høre at den modellen til en viss grad hadde hatt tilfeller av problemer, noe som (KANSKJE) er grunnen for den nye siste?
    Nå lurer jeg likevel på om jeg bare skal gå for iPodtouch + Remote Buddy, siden det er "fjernstyring" av iTunes som i det hele tatt fikk med til macbutikker ::)
    Men som sagt de er bare lekre disse maskinene og en transportabel kan være greit å ha ::)
    Mvh.KW
    Ikke vær kjip nå! Du trenger en MacBook ;D

Takk for gratulasjoner!!

En touch hadde jo også vært supert, men nå for det holde for ei stønn (januarlønninga, altså) ;)
    Dette er (forhåpentligvis) siste store kjøp før jeg begynner studie til høsten igjen, har i løpet av mai fram tel desember, kjøpt bil, dyrt anlegg, og maskin, dette får holde! (ja jøss ::) )

Skal bli godt å slippe å dra med seg (gamle)mac'n (ikke min private, altså) at å fram fra jobb å...

Pk

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    Velkommen etter, du vil ikke bli skuffet ;)
    Har ikke helt fått til styring fra iPhone ennå, men det går seg nok til tenker jeg, må bare prøve meg litt frem først - Ellers vil jeg også anbefale iPhone på det varmeste :D

Mvh
    Arne Kr

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    iSaint skrev:
    Har ikke helt fått til styring fra iPhone ennå, men det går seg nok til tenker jeg, må bare prøve meg litt frem først - Ellers vil jeg også anbefale iPhone på det varmeste :D

Mvh
    Arne Kr
    Tiltredes ;D

Grattis med bestillingen pks! Har virkelig sansen for det anlegget ditt! Bruker selv macbooken til hdd basert avspilling! Gjorde noen forsøk med den gamle iBooken og iPhone som remote via RemoteBuddy.. Det fungerte forsåvidt bra, men 12" iBook G4 blir nok litt i kjipeste laget som avspiller (frontrow må enables og den har jo ingen digital utgang).. Macbook er tingen! :D

Lykke til!

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hiver meg på gratulasjonene her, har en MBP selv, og jeg er storfornøyd!

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Raist skrev:
    iSaint skrev:

Mvh
    Arne Kr
    Tiltredes ;D

Grattis med bestillingen pks! Har virkelig sansen for det anlegget ditt! Bruker selv macbooken til hdd basert avspilling! Gjorde noen forsøk med den gamle iBooken og iPhone som remote via RemoteBuddy.. Det fungerte forsåvidt bra, men 12" iBook G4 blir nok litt i kjipeste laget som avspiller (frontrow må enables og den har jo ingen digital utgang).. Macbook er tingen! :D

Lykke til!
    Hjertlig takk.

iPhone er selvsagt tingen.. Har "hacka" en, og det fungerte jo alldeles nydelig ;D Time will show om det blir noe slikt etter hvert ;)

At jeg ikke vil bli skuffet VET jeg. Har brukt mac i over et år nå, og har påvirket flere venner til innkjøp. Jeg har hatt flere mac'er på arbe, så har greid å unngå Windows i hverdagen :D

Hva jeg går for mtp avspilling vet jeg ikke.. Liker sølvskiva :p Men å ha begge muligheter er en fordel syes je...

PK

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Grattis. OSX og Mac syns jeg er det absolutt beste for avspilling av lyd og bilde -- er totalt overbevist.

Nå sitter jeg og lytter til dts 5.1 avspilt fra en Mac mini jeg har lagt en konsert-DVD i. Lett å styre, og med optisk digital bitstream til receiver er det kun opp til DAC-ene i denne å avgjøre hva slags lyd man får, mulighetene er jo ubegrenset.

Styrer det med en iPod Touch (samme er mulig med en iPhone).

Det er verdt det å sette seg inn i riktig konfigurasjon fra Mac til anlegg -- en rekke "knapper og valg" som skal stå riktig om lyden skal bli best mulig. Funksjonaliteten i Mac er på topp, men lydkortet inni er so-so, så det lønner seg å bypasse dette.

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Grattis PKS! ;D Apple gjør noe rett slik at man lett blir frelst (selv om de nok innerst inne er like kjipe som MS :eek: ;))...

Soundproof skrev:
    Nå sitter jeg og lytter til dts 5.1 avspilt fra en Mac mini jeg har lagt en konsert-DVD i.
    Hvordan legger du DVD inn på maskina? Fungerer det bra, slik at man feks får tilgang til plata (som om det lå en fysisk DVD i maskina) fra Front Row?

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Greven skrev:
    Grattis PKS! ;D Apple gjør noe rett slik at man lett blir frelst (selv om de nok innerst inne er like kjipe som MS :eek: ;))...

Soundproof skrev:
    Nå sitter jeg og lytter til dts 5.1 avspilt fra en Mac mini jeg har lagt en konsert-DVD i.
    Hvordan legger du DVD inn på maskina? Fungerer det bra, slik at man feks får tilgang til plata (som om det lå en fysisk DVD i maskina) fra Front Row?
    Mac The Ripper for å rippe DVD til disk.. For å spille av Video_TS i Frontrow kan du bruke f.eks DVD Assist (http://mysite.verizon.net/resohjb1/Projects.html).. Har ikke testet dette under Leopard, så ikke sikker på om det fungerer der..

Soundproof: Kunne du skrive litt om de innstillingene du har gjort, evt har du en link? Vurderer en Mac Mini selv til lignende formål :D

Mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hadde vært interessant å sett innstillingene, hvis disse gjelder for den digitale utgangen også?

Takker for gratulasjoner Greven og Soundproof.

PK

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Ulempen med å rippe DVD-er til harddisk er at man stripper lydfilene på original-DVD. Så dersom du har DTS og andre avanserte lydformater så får du ikke de ned på disk etter ripping. (Noe som har gått opp for meg for ikke så lang tid tilbake da jeg fikk i hus en full-formats receiver.)

I beste fall ProLogicxx.

Altså ikke DD eller DTS.
    Skal sette sammen en post med settingene jeg har funnet frem til.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    KW skrev:
    Hei!
    Nå lurer jeg likevel på om jeg bare skal gå for iPodtouch + Remote Buddy, siden det er "fjernstyring" av iTunes som i det hele tatt fikk med til macbutikker ::)
    Mvh.KW
    Ikke vær kjip nå! Du trenger en MacBook ;D

Takk for gratulasjoner!!

En touch hadde jo også vært supert, men nå for det holde for ei stønn (januarlønninga, altså) ;)
    Dette er (forhåpentligvis) siste store kjøp før jeg begynner studie til høsten igjen, har i løpet av mai fram tel desember, kjøpt bil, dyrt anlegg, og maskin, dette får holde! (ja jøss ::) )

Skal bli godt å slippe å dra med seg (gamle)mac'n (ikke min private, altså) at å fram fra jobb å...

Pk
    Da er en Ipod Touch innkjøpt :) , så får vi se om det blir en macbook etterhvert.
    Fikk tips i dag om at det kommer nye macbooker i februar, da i aluminium blank (og sort? ble det sagt).
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Soundproof skrev:
    Ulempen med å rippe DVD-er til harddisk er at man stripper lydfilene på original-DVD. Så dersom du har DTS og andre avanserte lydformater så får du ikke de ned på disk etter ripping. (Noe som har gått opp for meg for ikke så lang tid tilbake da jeg fikk i hus en full-formats receiver.)

I beste fall ProLogicxx.

Altså ikke DD eller DTS.
    Skal sette sammen en post med settingene jeg har funnet frem til.
    Har testet ut noen av de rippede DVD-ene mine. Dette om at DTS og Dolby Digital 5.1 ikke kommer med gjelder ikke i alle tilfeller ...
    På nettet er de ganske tydelige på at det sjelden kommer med, men jeg får i hvertfal reaksjon fra receiver når jeg bytter til DTS på en DVD som ligger på harddisk. Så det er von fortsatt ...

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    KW skrev:
    Fikk tips i dag om at det kommer nye macbooker i februar, da i aluminium blank (og sort? ble det sagt).
    Disse tipsene er ikke mye verdt, da Apple aldri sier noen ting før produktene lanseres. I tillegg er jo maskinene akkurat oppdatert (4 uker siden) så jeg tror at man må vente litt til. Men det er alltids lov å håpe! ;)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Greven skrev:
    KW skrev:
    Disse tipsene er ikke mye verdt, da Apple aldri sier noen ting før produktene lanseres. I tillegg er jo maskinene akkurat oppdatert (4 uker siden) så jeg tror at man må vente litt til. Men det er alltids lov å håpe! ;)

Hei!
    Jeg fikk tipset av selgeren i macbutikken (Oslo City) i dag etter at jeg først hadde fortalt at jeg forsåvidt kunne tenke meg begge delene.
    Jeg hadde jo også i utgangspunktet tenkt å gå for den minste (og dermed hvite) og fortalte nå at jeg kanskje ville gå for den sorte.
    Den hadde han i butikken og selge skal de vel ::) så, ja jeg har tro på at det er noe i det ryktet.
    Det kan jo hende det kun dreier seg om "nye" kabinetter, ikke vet jeg.
    Det jeg nå vet er at det er minst like "farlig" å havne i oppgraderingstimen i mac/pc verden som i hifiverdenen ;D
    OG jeg vet ikke om det er så mye mer relatert til rent nødvendige/praktiske behov enn til fenomenet må ha- må ha ;D
    Jeg føler det ihvertfall slik nå, har egentlig hatt det greit med min "lampefot" mac for mitt bruk, bortsett fra at jeg har følt et sterkt savn til å få mutet/stoppet/pauset musikken i fra godstolen (p.g.a. min nye linestage).
    Nå skal jeg snart hjem og pakke opp min nye dings ;D så blir det orden på dette ved HD avspillt musikk.
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Kommer alltid noe nytt -- jeg har sluttet å bry meg. Sjelden de nye har funksjoner som ikke finnes i den jeg har, så som oftest handler det om look and finish. En svart aluminiums MacBook Pro blir sikkert vakker, så det spørs om jeg ikke må en tur innom butikken og se da.

Men akkurat nå har jeg Mac-er så det holder!

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    KW skrev:
    Greven skrev:
    KW skrev:

Hei!
    Jeg fikk tipset av selgeren i macbutikken (Oslo City) i dag etter at jeg først hadde fortalt at jeg forsåvidt kunne tenke meg begge delene.
    Om jeg har forstått det rett, får heller ikke selgerne i butikken noe mer info enn andre. Dette er visst for å unngå lekasjer og på den måten opprettholde spenningen og mystikken.

Det blir jo spennende å se da, og nye utgaver er jo alltid spennende!! :)
    Det jeg nå vet er at det er minst like "farlig" å havne i oppgraderingstimen i mac/pc verden som i hifiverdenen ;D
    OG jeg vet ikke om det er så mye mer relatert til rent nødvendige/praktiske behov enn til fenomenet må ha- må ha ;D
    Her er jeg 110% enig! ;D ;D

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Fadamacka skrev:
    Og da var den i hus? :)
    Jepp!! ;D

Har endelig tid tel å bruk'n å!!

Nydelig var den! Jaggu funka det itte greit med 4 gb ram ;)

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Greven skrev:
    KW skrev:

Hei!
    Jeg hadde jo også i utgangspunktet tenkt å gå for den minste (og dermed hvite) og fortalte nå at jeg kanskje ville gå for den sorte.
    Den hadde han i butikken og selge skal de vel ::) så, ja jeg har tro på at det er noe i det ryktet.
    Det kan jo hende det kun dreier seg om "nye" kabinetter, ikke vet jeg.
    Jeg føler det ihvertfall slik nå, har egentlig hatt det greit med min "lampefot" mac for mitt bruk, bortsett fra at jeg har følt et sterkt savn til å få mutet/stoppet/pauset musikken i fra godstolen (p.g.a. min nye linestage).
    Nå skal jeg snart hjem og pakke opp min nye dings ;D så blir det orden på dette ved HD avspillt musikk.
    Mvh.KW
    Veldig mye sant her gitt..

MacBook kommer vel med o-led skjer etc etter hvert, så om det skjer mer da er ikke usikkert, nei. Den vil bli tynnere, og ant i aluminium at...

PK

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Vel hjemme pakket opp og slik, lastet inn Remote Buddy og det var det ;D
    Sååå skjønte jeg ikke mer, det har vel noe med manglende datakunnskaper å gjøre.
    Har derfor frisket opp tråden om iPod Touch som fjernkontroll ( av Soundproof) på hifigenerelt) i håp om på en eller annen måte å komme i gang med det den først og fremst er kjøpt inn for (fjernstyring av iTunes i fra godstolen)
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Hei KW --

Hvor låste det seg?

Remote Buddy i computeren.

Gå til Valg (Preferences) og aktiver AJAX.

Se på denne linken - litt ned på siden, Setting up AJAX Remote in 4 Easy Steps:

http://www.iospirit.com/index.php?mode=view&obj_type=infogroup&obj_id=24&sid=4801844G84c5e5873835d744&o_infogroup_objcode=infogroup-23&o1_infogroup_objcode=html-141

Bruk øverste URL - Bonjour nettadressen.
    Denne skal skrives inn som et bokmerke i Safari nettleseren på din iPod Touch.

Ikke aktivér "Require Password" -- det gjør bare at Touch trenger litt mer tid for å komme på nettet ditt. Har du logget inn computeren din med nettets passord, så trenger du ikke ett til.

Det finner du fort ut av. Når bokmerket er skrevet inn, presis som det står i Valg panelet på din Remote Buddy, så burde ting gå av seg selv.

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei Soundproof!
    Takker for (senkveldshjelp) og tror vel at jeg skjønner dette sånn noenlunde.
    MEN? Kanskje jeg må ha trådløst netverk for å få det hele til ::)
    Jeg bruker ikke det pr.i dag hos meg (og ville vel helst ha sluppet ::) ), men trodde (i min enfoldighet) at det holdt med airport (trådløst).
    Dette får jeg sikkert svar på i morgen fra deg eller andre ;)
    Nå er det vel sengetid.
    God natt!
    Mvh-KW

Edit: Jeg logger meg ikke ut og inn, bare slår av og på,og det p.g.a. at jeg ikke har (har valgt bort) trådløst netverk.
    Kanskje jeg burde gjøre det på andre måten uansett ::)

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    Hei Soundproof!
    Jeg bruker ikke det pr.i dag hos meg (og ville vel helst ha sluppet ::) ), men trodde (i min enfoldighet) at det holdt med airport (trådløst).
    Nå er det vel sengetid.
    God natt!
    Mvh-KW

Edit: Jeg logger meg ikke ut og inn, bare slår av og på,og det p.g.a. at jeg ikke har (har valgt bort) trådløst netverk.
    Hva mener du med Airport? En Airport Express eller Airport Extreme Basestasjon, eller at du har airport-kortet i din Mac?

Raist

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Soundproof: De DD/DTS problemene du har registrert, gjelder det kunn DVD Player eller har du testet med f.eks VLC? Lydsporet skal jo uansett være med i rippen du har lagd!?!

Mvh

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Raist skrev:
    Soundproof: De DD/DTS problemene du har registrert, gjelder det kunn DVD Player eller har du testet med f.eks VLC? Lydsporet skal jo uansett være med i rippen du har lagd!?!

Mvh
    Jeg kom over flere tråder på nettet som henviste til at mpeg-codec i Mac the Ripper i mange tilfeller ikke får med seg DD/DTS fordi den bygger på en slanket versjon av en windows codec som ble hacket.

MEN - etter å ha lest dette testet jeg mine rippede filmer, og fant at flere i det minste ga utslag på dts og DD i min receiver, så bitstrømmene ser ut til å ha både rett formatflagg og riktig innhold.

Skal undersøke mer, siden mitt mål er å legge alle favoritt-DVD'ene på harddisk - og da vil jeg jo ha best mulig lyd.

http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Tech.Q1.07/147048D8-D8B7-45E7-9A97-3CD5B4C2B75A.html

Pirate 5.1 using DivX and XviD
    The remaining complaints about Apple TV and 5.1 audio comes from users with content ripped from DVDs. Most DVD extractors strip the CSS DRM off of DVDs, leaving behind a huge disk image of .VOB files. VOB is the MPEG-2 container format, which holds MPEG-2 video multiplexed with AC3 audio.

Just as raw AIFF audio on CD is ripped to compressed MP3s, once the DRM is stripped from DVDs, they need further compression in order to take less space. Unfortunately, a poor choice of codecs was made.

Hackers cracked Microsoft’s Windows Media V3 format, which was an “embraced and extended” variant of MPEG-4 that--unsurprisingly--wasn’t compatible or compliant with anyone else’s MPEG-4.

Microsoft intended V3 to use its new ASF container exclusively, but hackers simply dumped a data stream from a copy of the V3 codec into the older, obsolete AVI container instead.

The result was given the name DivX, as a joke on DIVX, the ill fated attempt by Circuit City to offer exploding DVD rentals. XviD is a fork from DivX which uses the same underlying technology.

Most of the world’s pirate movies are in a DivX-related format, using the cloned version of Microsoft’s tainted MPEG-4. Since then, Microsoft has delivered successive versions of its video codec under the name VC-1, and thoughtfully offers this as an alternative to standard MPEG-4.

Will the Real MPEG-4 Please Stand Up
    Apple meanwhile, pushes for standard MPEG-4 containers and formats, which means the .mp4 container file, the H.264 Advanced Video Codec, and the Advanced Audio Codec. Apple unsurprisingly sells content in iTunes using these formats, and delivers professional and consumer tools to create and process those formats.

The problem that exists for bootleg content ripped from DVDs is that it’s stuck in a conundrum of messy crap: it’s DVD MPEG-2 / AC3 content ripped into the DivX clone of the nonstandard, proprietary V3 video codec and dumped into an archaic AVI container format. Bleah!

Pirates are now annoyed that Apple doesn’t work to reverse engineer this mess for optimum playback. Perhaps instead of ripping off Microsoft’s junk, hackers should use industry standards and develop more elegant and modern techniques.

It’s already underway: you can now decode AC3 into multichannel AAC. That’s it, actually. AAC provides much better compression so your torrent server can store even more stolen movies.

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    Jepp!! ;D

PK
    Nå ble jeg litt misunnelig kjenner jeg. Jaja, jeg får klare meg med halvparten, funker vel det også! :D Kos deg!

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Fadamacka skrev:
    pks skrev:
    Jepp!! ;D

PK
    Nå ble jeg litt misunnelig kjenner jeg. Jaja, jeg får klare meg med halvparten, funker vel det også! :D Kos deg!
    ;D Halv skatt i desember...

Greide faktisk å ta bilder underveis :p :

PK

Vedlegg

B

BjornE

Gjest
    Lurer på å kjøpe en slik for musikkavspilling. Har en iMac 20 som kanskje kan få andre oppgaver.

Men hvordan fungerer tastaturet under Windows? Fikk ingen suksess med iMac og Mac tastatur, men med et normalt tastatur gikk alt greit. Noen som vet?

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    BjornE skrev:
    Lurer på å kjøpe en slik for musikkavspilling. Har en iMac 20 som kanskje kan få andre oppgaver.

Men hvordan fungerer tastaturet under Windows? Fikk ingen suksess med iMac og Mac tastatur, men med et normalt tastatur gikk alt greit. Noen som vet?
    Du mangler endel tegn, og det er dumt... Men knapper fungerer som det er bilde av.

Epleknapp=windowsknapp.

Mvh
    PK

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Soundproof skrev:
    KW skrev:
    Hei Soundproof!
    Nå er det vel sengetid.
    God natt!
    Mvh-KW

Hva mener du med Airport? En Airport Express eller Airport Extreme Basestasjon, eller at du har airport-kortet i din Mac?
    Hei!
    Jeg mener med det at jeg har airportkort i maskinen og to stykk airport express slik at jeg kan sende trådløst til to rom.
    Jeg har ikke basestasjon.
    Jeg har kun en imac....... PowerMac 6,1 G4.
    Har av den grunn ikke noe trådløst netverk (for nettilgang), men skjønner nå at det må til for å få iPod Touch til å virke (som fjernkontroll og annet).
    Da spør jeg like godt her, så andre... om de finnes ;D med like liten forståelse for slikt som meg, også kan få "hjelp"
    Hva må jeg gjøre for å få til det og da bør jeg vel av sikkerhetsmessige grunner logge meg av og på med passord??
    Ikke bare slå av på som jeg gjør nå OG som er noe av grunnen til at jeg ikke har trådløs nettilgang dette p.g.a. manglende behov, inntil nå ;)
    Mvh.KW
    Edit; PKS jeg får håpe det er greit at jeg "forstyrrer" med litt utenforsnakk (mot macbook) siden det dreier seg om mac ::)
    Kanskje det burde opprettes en vennetråd for mac?

P

Parelius

Gjest
    KW skrev:
    Jeg mener med det at jeg har airportkort i maskinen og to stykk airport express slik at jeg kan sende trådløst til to rom.
    Jeg har ikke basestasjon.
    Da har du jo trådløst! Og tilgang til nett får du via express, om du bare har et abonnement. Men noen tilgang til verdensveven er vel ikke behøvelig for å bruke denne iPod touch på ditt interne nett (2xexpress og maskin).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn