- Ble medlem
- 04.07.2007
- Antall liker
- 0
Hei KW,KW skrev:Hei!Soundproof skrev:Hva mener du med Airport? En Airport Express eller Airport Extreme Basestasjon, eller at du har airport-kortet i din Mac?KW skrev:Hei Soundproof!
Takker for (senkveldshjelp) og tror vel at jeg skjønner dette sånn noenlunde.
MEN? Kanskje jeg må ha trådløst netverk for å få det hele til :
Jeg bruker ikke det pr.i dag hos meg (og ville vel helst ha sluppet :), men trodde (i min enfoldighet) at det holdt med airport (trådløst).
Dette får jeg sikkert svar på i morgen fra deg eller andre
Nå er det vel sengetid.
God natt!
Mvh-KW
Edit: Jeg logger meg ikke ut og inn, bare slår av og på,og det p.g.a. at jeg ikke har (har valgt bort) trådløst netverk.
Kanskje jeg burde gjøre det på andre måten uansett :![]()
Jeg mener med det at jeg har airportkort i maskinen og to stykk airport express slik at jeg kan sende trådløst til to rom.
Jeg har ikke basestasjon.
Jeg har kun en imac....... PowerMac 6,1 G4.
Har av den grunn ikke noe trådløst netverk (for nettilgang), men skjønner nå at det må til for å få iPod Touch til å virke (som fjernkontroll og annet).
Da spør jeg like godt her, så andre... om de finnes ;D med like liten forståelse for slikt som meg, også kan få "hjelp"
Hva må jeg gjøre for å få til det og da bør jeg vel av sikkerhetsmessige grunner logge meg av og på med passord??
Ikke bare slå av på som jeg gjør nå OG som er noe av grunnen til at jeg ikke har trådløs nettilgang dette p.g.a. manglende behov, inntil nå
Mvh.KW
Edit; PKS jeg får håpe det er greit at jeg "forstyrrer" med litt utenforsnakk (mot macbook) siden det dreier seg om mac :
Kanskje det burde opprettes en vennetråd for mac?
Da har du alt du trenger. Du behøver ikke å komme på nett for å bruke iPod Touch sammen med computer, når du har AE enheter.
Dersom du kan sende musikk til disse, så er du oppe og kjører. Har du klart å logge deg på nettverket ditt med iPod Touch?
Det kan være to ting som forhindrer dette: dersom du bruker Access Control, så trenger din Mac Touch sitt Apple ID nummer for Airport. Det finner du gjennom settings (oppsett på norsk?): Settings>General>About>Wi-Fi Address.
Dette nummeret må du skrive inn i maskinen din om du ønsker å kontrollere hvilke enheter som får logge seg på nettet ditt.
Alternativt, dersom du ikke har slik begrensning, men bruker passord, så skal du likevel inn i Settings>WiFi.
Når du klikker på denne, så viser Touch deg alle nettverk den "ser": velg ditt, du blir spurt om passord, eller på annen måte fortalt hva som trengs for å komme på.
Men det kan være du ikke har aktivert Bonjour for ditt local-area-network?