Svart MacBook bestillt.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    Soundproof skrev:
    KW skrev:
    Hei Soundproof!
    Takker for (senkveldshjelp) og tror vel at jeg skjønner dette sånn noenlunde.
    MEN? Kanskje jeg må ha trådløst netverk for å få det hele til ::)
    Jeg bruker ikke det pr.i dag hos meg (og ville vel helst ha sluppet ::) ), men trodde (i min enfoldighet) at det holdt med airport (trådløst).
    Dette får jeg sikkert svar på i morgen fra deg eller andre ;)
    Nå er det vel sengetid.
    God natt!
    Mvh-KW

Edit: Jeg logger meg ikke ut og inn, bare slår av og på,og det p.g.a. at jeg ikke har (har valgt bort) trådløst netverk.
    Kanskje jeg burde gjøre det på andre måten uansett ::)
    Hva mener du med Airport? En Airport Express eller Airport Extreme Basestasjon, eller at du har airport-kortet i din Mac?
    Hei!
    Jeg mener med det at jeg har airportkort i maskinen og to stykk airport express slik at jeg kan sende trådløst til to rom.
    Jeg har ikke basestasjon.
    Jeg har kun en imac....... PowerMac 6,1 G4.
    Har av den grunn ikke noe trådløst netverk (for nettilgang), men skjønner nå at det må til for å få iPod Touch til å virke (som fjernkontroll og annet).
    Da spør jeg like godt her, så andre... om de finnes ;D med like liten forståelse for slikt som meg, også kan få "hjelp"
    Hva må jeg gjøre for å få til det og da bør jeg vel av sikkerhetsmessige grunner logge meg av og på med passord??
    Ikke bare slå av på som jeg gjør nå OG som er noe av grunnen til at jeg ikke har trådløs nettilgang dette p.g.a. manglende behov, inntil nå ;)
    Mvh.KW
    Edit; PKS jeg får håpe det er greit at jeg "forstyrrer" med litt utenforsnakk (mot macbook) siden det dreier seg om mac ::)
    Kanskje det burde opprettes en vennetråd for mac?
    Hei KW,

Da har du alt du trenger. Du behøver ikke å komme på nett for å bruke iPod Touch sammen med computer, når du har AE enheter.

Dersom du kan sende musikk til disse, så er du oppe og kjører. Har du klart å logge deg på nettverket ditt med iPod Touch?

Det kan være to ting som forhindrer dette: dersom du bruker Access Control, så trenger din Mac Touch sitt Apple ID nummer for Airport. Det finner du gjennom settings (oppsett på norsk?): Settings>General>About>Wi-Fi Address.
    Dette nummeret må du skrive inn i maskinen din om du ønsker å kontrollere hvilke enheter som får logge seg på nettet ditt.

Alternativt, dersom du ikke har slik begrensning, men bruker passord, så skal du likevel inn i Settings>WiFi.
    Når du klikker på denne, så viser Touch deg alle nettverk den "ser": velg ditt, du blir spurt om passord, eller på annen måte fortalt hva som trengs for å komme på.

Men det kan være du ikke har aktivert Bonjour for ditt local-area-network?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    KW skrev:
    Jeg mener med det at jeg har airportkort i maskinen og to stykk airport express slik at jeg kan sende trådløst til to rom.
    Da har du jo trådløst! Og tilgang til nett får du via express, om du bare har et abonnement.
    Muuuulig det parelius, at det bare er jeg som er for teit ;D , men jeg har lagt inn linkene slik Soundproof har skissert Og skrevet inn adressen på Touchen.
    Får ikke kontakt med Safari på den når jeg "søker" trykker på safari merket på touchen.
    Får bare beskjeden: Safari kan ikke åpne siden fordi Safari ikke finner tjeneren dette på iPod Toucen.
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    OK, kontrollspørsmål, din Touch er logget inn på ditt nett?

Sjekk Settings>Wi-Fi

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Deretter, sjekk at du har aktivert nettdeling på dine AE enheter. Dersom du kun har satt dem til å dele musikk og print da du satte dem opp, så bør du sette dem opp igjen, med Extend Internet Connection valgt.

Jeg går ut ifra at det er Mac'en du sitter ved nå, og da er du på nett. Så nå er oppgaven å få den forbindelsen ut til AE enhetene og Touch. Skal vi få til fort, tenker jeg.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Soundproof skrev:
    KW skrev:
    Soundproof skrev:
    KW skrev:
    Hei Soundproof!
    Takker for (senkveldshjelp) og tror vel at jeg skjønner dette sånn noenlunde.
    MEN? Kanskje jeg må ha trådløst netverk for å få det hele til ::)
    Jeg bruker ikke det pr.i dag hos meg (og ville vel helst ha sluppet ::) ), men trodde (i min enfoldighet) at det holdt med airport (trådløst).
    Dette får jeg sikkert svar på i morgen fra deg eller andre ;)
    Nå er det vel sengetid.
    God natt!
    Mvh-KW

Edit: Jeg logger meg ikke ut og inn, bare slår av og på,og det p.g.a. at jeg ikke har (har valgt bort) trådløst netverk.
    Kanskje jeg burde gjøre det på andre måten uansett ::)
    Hva mener du med Airport? En Airport Express eller Airport Extreme Basestasjon, eller at du har airport-kortet i din Mac?
    Hei!
    Jeg har kun en imac....... PowerMac 6,1 G4.
    Har av den grunn ikke noe trådløst netverk (for nettilgang), men skjønner nå at det må til for å få iPod Touch til å virke (som fjernkontroll og annet).
    Da spør jeg like godt her, så andre... om de finnes ;D med like liten forståelse for slikt som meg, også kan få "hjelp"
    Hva må jeg gjøre for å få til det og da bør jeg vel av sikkerhetsmessige grunner logge meg av og på med passord??
    Ikke bare slå av på som jeg gjør nå OG som er noe av grunnen til at jeg ikke har trådløs nettilgang dette p.g.a. manglende behov, inntil nå ;)
    Mvh.KW
    Edit; PKS jeg får håpe det er greit at jeg "forstyrrer" med litt utenforsnakk (mot macbook) siden det dreier seg om mac ::)
    Kanskje det burde opprettes en vennetråd for mac?
    Hei KW,

Da har du alt du trenger. Du behøver ikke å komme på nett for å bruke iPod Touch sammen med computer, når du har AE enheter.

Dersom du kan sende musikk til disse, så er du oppe og kjører. Har du klart å logge deg på nettverket ditt med iPod Touch?

Det kan være to ting som forhindrer dette: dersom du bruker Access Control, så trenger din Mac Touch sitt Apple ID nummer for Airport. Det finner du gjennom settings (oppsett på norsk?): Settings>General>About>Wi-Fi Address.
    Dette nummeret må du skrive inn i maskinen din om du ønsker å kontrollere hvilke enheter som får logge seg på nettet ditt.

Alternativt, dersom du ikke har slik begrensning, men bruker passord, så skal du likevel inn i Settings>WiFi.
    Når du klikker på denne, så viser Touch deg alle nettverk den "ser": velg ditt, du blir spurt om passord, eller på annen måte fortalt hva som trengs for å komme på.

Men det kan være du ikke har aktivert Bonjour for ditt local-area-network?
    Hei!
    Da kommer jeg til Apple network og så det riktige kodenr. for airport systemet mitt.
    Under der så står det: Glem dette nettverket
    Under der igjen så står det tre IP- adressse(r)
    DHCP- BootP og Statisk, det er DHCP som er blått (markert)
    Lengre ned på siden (som jeg ikke har sett før nå) står det: Forny leien i tilsvarende felt som Glem dette nettverket høyere opp. ???
    Nå fant jeg jo mer lengre ned (uvant med denne rollinga ::) )
    Det må fylles ut med tjener? Og hvor finner jeg det?
    Har nok vært borti det før men nå ::)
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Mystisk, hvor er du nå?

Glem dette nettverket er kun om man ønsker at man ikke skal logge på et bestemt nettverk.

La meg gjøre dette litt tydeligere. Du får opp en liste med tilgjengelige nettverk, dersom du ikke ønsker å forsøke å logge på ett, kan du be Mac eller Touch om å "glemme dette nettverket."

Men du ønsker å logge på ditt med Touch, så om du ikke finner det på listen kan det være fordi du enten har stilt det skjult, eller også har bedt om at det skal glemmes ...

Skriv inn nettverknavnet ditt etter at du har trykket Andre ... (Other) så bør ditt nettverk dukke opp.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Soundproof skrev:
    Mystisk, hvor er du nå?

Glem dette nettverket er kun om man ønsker at man ikke skal logge på et bestemt nettverk.

La meg gjøre dette litt tydeligere. Du får opp en liste med tilgjengelige nettverk, dersom du ikke ønsker å forsøke å logge på ett, kan du be Mac eller Touch om å "glemme dette nettverket."

Men du ønsker å logge på ditt med Touch, så om du ikke finner det på listen kan det være fordi du enten har stilt det skjult, eller også har bedt om at det skal glemmes ...

Skriv inn nettverknavnet ditt etter at du har trykket Andre ... (Other) så bør ditt nettverk dukke opp.
    ;D "Mystisk, hvor er du nå?"
    Je er her je, men nå har je gått over til Løiten, så det blir itte no mer for i dag, skal ut på ei smie å spise pinnekjøtt OG få i meg masse akevitt ;D
    Takker for all foreløpige hjelp for je er itte i mål nei.
    Får tala litt hedmarking til ære for PKS som "eier" tråden, synes det er koselig at noen skriver som de snakker og det er Hedmarksblod i mine årer også (og da virker det vel kanskje litt ekstra koselig for meg).
    Kommer tilbake om et døgn eller tre ;D
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    Soundproof skrev:
    Mystisk, hvor er du nå?

Je er her je, men nå har jeg gått over til Løiten, så det blir itte no mer for i dag, skal ut på ei smie å spise pinnekjøtt OG få i meg masse akevitt ;D
    Får tala litt hedmarking til ære for PKS som "eier" tråden, synes det er koselig at noen skriver som de snakker og det er Hedmarksblod i mine årer også (og da virker det vel kanskje litt ekstra koselig for meg).
    Mvh.KW
    Mente jo "hvor i mac'en er du nå?" ;D

Satser på at dette skal gå bra - vil kanskje anbefale at du tar reset på dine Airport Express, har Mac'en tilkoblet nett og rekonfigurerer nettverket ditt.
    Deretter burde det være temmelig greit å knyte Touch til nettverket.

(Lite hull ved siden av lydutgangen på Airport Express. Dytt inn en penn i fem sekunder, til enheten blinker, så resetter den.)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Soundproof skrev:
    KW skrev:
    Soundproof skrev:
    Mystisk, hvor er du nå?

Je er her je, men nå har jeg gått over til Løiten, så det blir itte no mer for i dag, skal ut på ei smie å spise pinnekjøtt OG få i meg masse akevitt ;D
    Mvh.KW
    Mente jo "hvor i mac'en er du nå?" ;D

Satser på at dette skal gå bra - vil kanskje anbefale at du tar reset på dine Airport Express, har Mac'en tilkoblet nett og rekonfigurerer nettverket ditt.
    Deretter burde det være temmelig greit å knyte Touch til nettverket.

(Lite hull ved siden av lydutgangen på Airport Express. Dytt inn en penn i fem sekunder, til enheten blinker, så resetter den.)
    Hei!
    Ny dag nye muligheter ;D
    Får leve i håpet ihvertfall ::)
    Først må jeg ha hjelp til (fordi jeg har glemt det) å "ta bilde av" deler av skjermbildet (kortkommando? )
    Slik at jeg (også ) kan legge inn bilder av menyer for å få forklaring).

Deretter så husker jeg (heller) ikke hvordan dette med restart av express skulle gjøres.
    Var det ikke slik at en skulle først trykke inn den lille knappen så sette inn kontakten og deretter holde inne i 5 sekunder.
    Den jeg har i stua har forsåvidt virket (får lyd i anlegget) men den lyser ikke grønt slik som den i kjellern, men derimot står og blunker gult (har dekket over den)

Så skrev du: Det finner du gjennom settings (oppsett på norsk?): Settings>General>About>Wi-Fi Address.
    Dette nummeret må du skrive inn i maskinen din om du ønsker å kontrollere hvilke enheter som får logge seg på nettet
    ditt.

Greit har funnet denne koden/nummeret, men hvor på maskinen (iMacen) skal jeg skrive dette inn?
    Selv om jeg er gammel eller nettopp derfor så må jeg "mates" med teskje :-\

Akkurat nå så har jeg Remote Buddy oppe i menylinja ved siden av AirPort, som på sin side har skiftet utseende til en grå trekant med en liten TV/Mac? inni ???
    Kjedelig å være så utafor på data, men det er nettopp slikt (som en må igjennom sjøl som gjør en litt "flinkere" i neste runde (om det går an da).
    Får håpe du kan ta deg tid nå eller senere :-[
    Mvh.KW

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Eple+shift+3 Eller 4(her velger du hvor stort bilde du skar ta, trykker du space, så er du i "ta bilde av vindu"modus.)

PK

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Soundproof skrev:
    Mystisk, hvor er du nå?

Je er her je, men nå har je gått over til Løiten, så det blir itte no mer for i dag, skal ut på ei smie å spise pinnekjøtt OG få i meg masse akevitt ;D
    Mvh.KW
    Av å tel dialekt-skriving, andre gonger itte..

Alle skrivefeil kan unnskyldes me ddialekt vett ;) Er ikke ofte noen gjør noe til ære for meg ;D

PK (Øl og cognac snart?)

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    OK.

pks har gitt deg kommando for å lage bilder.

FØR DU GJØR NOE AV DET NEDENFORSTÅENDE. HVORDAN ER DET DU EGENTLIG KOMMER PÅ NETT NÅ?

Airport Express må gjerne være tilkoblet når du resetter dem - trykk spissen på en penn inn i det lille hullet over minijack utgangen, inntil den begynner å blinke fort.

Begynn med å sette opp én, som er tilkoblet ditt ethernett. Så kan du koble til den andre når ting virker.

Det at du har en trekant med en liten monitor i betyr at du har tilkoblet deg et computer-til-computer nettverk? Kobl det fra, sikkert det som blokkerer forbindelsen til iPod Touch.

Under airport symbolet, ned i menyen.

Deretter velger du ditt Airport Nettverk, dersom det er oppe. Da kan det være at du får hull gjennom til iPod Touch. Hvis ikke, får vi ta oss tid til å få deg på nett.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Du har PM, føler nå at jeg ikke vil "drite" meg ut ytterligere her :-[
    Er også dårlig på terminologien innefor data(språket), kjekt med superbrukere på jobb, selv om det ikke er gunstig for en selv rent privat ;)
    Mvh.KW

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    KW skrev:
    Hei!
    Er også dårlig på terminologien innefor data(språket), kjekt med superbrukere på jobb, selv om det ikke er gunstig for en selv rent privat ;)
    Mvh.KW
    Hehe.. Å sette opp slike ting krever en viss kompetanse/forståelse, denne kompetansen oppnår man kun ved å jobbe med slikt utstyr, så her driter du deg ikke ut ;) Jeg har aldri satt opp noe trådløst apple-utstyr, så kan ikke hjelpe deg, men lykke til! Hadde ikke skada med et bilde av toush'en, da ;)

PK

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    KW skrev:
    Hei!
    Mvh.KW
    Hehe.. Å sette opp slike ting krever en viss kompetanse/forståelse, denne kompetansen oppnår man kun ved å jobbe med slikt utstyr, så her driter du deg ikke ut ;) Jeg har aldri satt opp noe trådløst apple-utstyr, så kan ikke hjelpe deg, men lykke til! Hadde ikke skada med et bilde av toush'en, da ;)

PK
    Hei!
    Du har så rett så rett, jeg har en forholdsvis avansert mobil (jobbmobil), men siden jeg ikke (egentlig) skal bruke den til annet enn å ringe med, så er det veldig mye jeg ikke kan eller har trening med på den.
    Da er det jo fint at jeg har havnet inn på mac både på jobb og privat, for det er jo mye ved den som er plug and go.
    Jeg kjøpte meg jo to La Cie hd. 2x 250GB og fikk jo dette opp å gå (JEG, helt aleine ;D) dog fikk jeg tydeligvis ikke kobblet de i raid, slik at jeg må gå manuelt tilverks for å kopiere over fra hoveddisken til nr.2 (sikkerhetskopi)
    Nå er også den så full at sist jeg skulle flytte over "alt" i håp om at jeg bare skulle kunne si "nei" til alt som fra før ligger der, så gikk ikke det.
    Tror løsningen nå må være å hive alt jeg har på disk 2 i papikurv (tømme den) for så å kopiere alt fra nr. 1 på nytt.

Det er shift-eple-4 som er riktig.
    Rart jeg er sikker på at jeg prøvde det, men det er mulig jeg bare overså det lille symbolet.
    Jeg husket dermed kortkommandoen, ikke verst bare det, dog litt usikker på shift_eple eller om det var annet men 4 tallet hadde brent seg inn i mine 3 ram ;D
    Nå sitter jeg bl.a. og lurer på hvordan jeg renamer de forskjellige Airportexpressene mine, siden jeg bytter plass/sted?
    Og så hjelper SP meg litt på PM (stakkars fyr).
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er Remote Buddy oppe og går på IPodTouchen. puuuuuh ;D
    Det jeg hadde gjort feil var å ikke skrive inn adressen som Soundproof nevnte tidligere i tråden (innlegget med bilder av menyer)
    på selve iPodTouchen.
    Jeg hadde misforstått og skrevet den inn (og lagt inn i favoritter) på selve safari på imacen ::)
    Dum jeg ::) Er nok det ja, ihvertfall på data ingen problemer med å innrømme det.
    Da er det godt med forum (dette og andre) hvor folk tråkker til for å gi hjelp og råd.
    Takker herved Soundproof for god hjelp og ikke minst tålmodighet.
    Det er fortsatt mye å lære om denne Touchen (og bruken/anvendeligheten) og med mitt tempo............ ::)
    Nå får jeg gå i gang med å lære meg å bruke den som remote fra sweetspot, det startet ikke alt for bra, da jeg i stedet for å få i gang musikken på anlegget lastet inn et album til Touchen. Edit: Eller gjorde jeg ikke det ::) ;D
    Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    Hei KW,

Regner med at du har kunnet bruke litt tid på å utforske hva Touch kan? Er du fornøyd?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Ja, som remote har jeg fått litt erfaring nå, samt lest litt i nedlastet manual.
    Trodde forsåvidt at menylista skulle være mye mer lik den i iTunes, men den funger greit når en først har fått litt tak på det.
    Hva betyr forresten de grønne + tegnene bak låtene på spilelista, og blir låtene lastet inn i spilleliste på iTunes kalt Buddy Remote?
    Men den har jo enormt med andre muligheter i tillegg og det har jeg sett demonstrert av en kollega.
    Befinner man seg i nærheten av "åpne" trådløse nett så kan en jo surfe på nettet (f.eks. på kafeer o.l.) og laste ned f.eks filmsnutter fra You Tube, og egne bilder fra iTunes.
    Har begynt å få taket på den generelle bruken som remote, samt svitsje mellom fjernkontroll og spilleliste.
    Så det går ganske greit og er det noe jeg lurer på etterhvert så legger jeg bare ut sprøsmål her ::)
    Hva (om mulig) skal til for å kunne bla i albumscover på Touchen, eller tar det for lang tid? det skal jo på en måte lastes inn eller?
    Mvh.KW

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    516
    Noen som vet om det er russiske tegn på iPhone touch kjøpt i norge? :)

Soundproof

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    Hei!
    Ja, som remote har jeg fått litt erfaring nå, samt lest litt i nedlastet manual.
    Trodde forsåvidt at menylista skulle være mye mer lik den i iTunes, men den funger greit når en først har fått litt tak på det.
    Hva betyr forresten de grønne + tegnene bak låtene på spilelista, og blir låtene lastet inn i spilleliste på iTunes kalt Buddy Remote?
    Men den har jo enormt med andre muligheter i tillegg og det har jeg sett demonstrert av en kollega.
    Befinner man seg i nærheten av "åpne" trådløse nett så kan en jo surfe på nettet (f.eks. på kafeer o.l.) og laste ned f.eks filmsnutter fra You Tube, og egne bilder fra iTunes.
    Har begynt å få taket på den generelle bruken som remote, samt svitsje mellom fjernkontroll og spilleliste.
    Så det går ganske greit og er det noe jeg lurer på etterhvert så legger jeg bare ut sprøsmål her ::)
    Hva (om mulig) skal til for å kunne bla i albumscover på Touchen, eller tar det for lang tid? det skal jo på en måte lastes inn eller?
    Mvh.KW
    Dersom du bruker Apple iTunes i Touch, så kan du bla i covers -- dvs. da blar du i den musikken du har synkronisert opp mot iPod Touch fra iTunes.

Du kan ikke bla i nåværende versjon av Remote Buddy fjernkontrollen, men skulle ikke forundre meg om det blir mulig. Men som du sikkert har sett så overføres jo cover til Remote Buddy på Touch, og det å skulle lagre mange, slik at du kan bla, vil ta en god del minne fra enheten. Jeg har mange hundre gigabyte musikk på harddisk, og ville ikke fått plass til den på noen iPod. Liker at jeg kan velge musikk hvorsomhelstfra.

Og har også brukt den til å kjøpe kinobilletter fra Filmweb, surfe fakta om musikk jeg lytter til -- og YouTube downloads er ganske utrolig - flott kvalitet på lyd og bilde.

De grønne +-tegnene gjør det mulig for deg å "stemme" på musikken du lytter til. Enkelte som liker å gi musikken karaktér i iTunes. Jeg bruker ikke funksjonen, men vet at andre er religiøse med å rangere.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Soundproof skrev:
    OK.

pks har gitt deg kommando for å lage bilder.

FØR DU GJØR NOE AV DET NEDENFORSTÅENDE. HVORDAN ER DET DU EGENTLIG KOMMER PÅ NETT NÅ?

Airport Express må gjerne være tilkoblet når du resetter dem - trykk spissen på en penn inn i det lille hullet over minijack utgangen, inntil den begynner å blinke fort.

Begynn med å sette opp én, som er tilkoblet ditt ethernett. Så kan du koble til den andre når ting virker.

Det at du har en trekant med en liten monitor i betyr at du har tilkoblet deg et computer-til-computer nettverk? Kobl det fra, sikkert det som blokkerer forbindelsen til iPod Touch.

Under airport symbolet, ned i menyen.

Deretter velger du ditt Airport Nettverk, dersom det er oppe. Da kan det være at du får hull gjennom til iPod Touch. Hvis ikke, får vi ta oss tid til å få deg på nett.
    Hei og vel overstått jul ;D
    Julen innebar også yngre krefter (besøkende), noe som i utgangspunktet ikke hjalp angående dette med å komme på (det trådløse) netverket med iPod Touch.
    Problemet var enkelt (nå i etterkant), men vanskelig også for nevøen og grunnen til det var......... ::)
    Jeg hadde koplet min nettilgang direkte i maskinen(imacen) og der var hele problemet (også for de som har forsøkt å hjelpe meg ::) )
    For å kunne "snakke" med den store verden der ute via mitt eget interne trådløse netverk, så må ADSL linja koples til en airportexpress/extreme og de fleste trodde vel at jeg selvfølgelig var det, så...... derfor ;D
    Når jeg skaffet meg internett med kun en maskin så så jeg ingen grunn til å ha noe trådløst netverk for det, men derimot for musikkstreaming etterhvert JA, og nå også for internett med min iPodTouch (ikke veldig viktig da ;) )
    Så da var det oppklart, ofte at små bagateller stopper opp hele hjelpeforsøket av slike grunner, men takker for hjelpen jeg fikk uansett.
    Herlig å kunne betjene spillelista i kjellerommet, selv om iMacen står i stua.
    Mvh.KW

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn