SVINDLER: Tom Mastroberardino

astrocytom

Medlem
Ble medlem
03.11.2007
Innlegg
28
Antall liker
8
Sted
Sortland
Hvis noen får et tilbud om å kjøpe noe fra en som heter Tom Mastroberardino
så ikke handle med han. Han leter etter "ønskes kjøpt" annonser. Kommer så med et tilbud på
det produktet man ønsker og kjøpe.
Så blir det stående fast i tollen, hvor man må betale for at det skal bli sendt videre.

Bare et lite Heads Up :)

Det er ikke bare her i landet han driver på. Jeg oppdaget det da jeg fikk penger inn på paypal kontoen
som skulle dekke utgiftene fra en mann i frankrike. Da jeg tok kontakt med han viste han ikke
noe om at jeg hadde fått penger. Så han er internasjonal....

Bruker og navnet Vladimir.

Spre dette til alle hifi forum dere er på.
 
Sist redigert:

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
43
Torget vurderinger
17
Hva mener du?
Det er ikke Tom, eller noen andre, sin feil at varer blir stående i tollen. Alle varer skal gjennom toll, og er varens verdi over NOK 200,- så skal det betales MVA. I tillegg kommer det behandlingsgebyr.
 

stingrayV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
480
Antall liker
245
Sted
Skodje
Torget vurderinger
4
Hadde kjøper kjent mva reglene for sitt eget land så hadde det her vært unngått om jeg skjønner trådstarter riktig.
Det er absolutt ikke riktig å forvente at en italiener kjenner norske avgiftsregler.
På en annen side kunne selger trukket fra et beløp tilsvarende sitt lands merverdiavgift på utførselspapirene, slik at kjøper ikke sitter igjen med følelsen av å betale moms flere ganger. Men er utstyret brukt så er kanskje ikke det tema?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Dette er svindel som trådstarter sier. Kjøper vil ha mer penger for og få den igjennom tollen!
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Er vanligvis enklere og selge komponenter selv i sitt eget land enn og sende de internasjonalt også! Spesiellt hvis produktene man har er lett solgte!
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Kjøper vil ha mer penger for å få en pakke gjennom tollen?

Kjøper betalte MVA og tollbehandlingsgebyr for varer med verdi over 200,- kr

Er untak for enkelte ting.

Selger - enten han er i Italia eller Russland har intet med postens fortolling å gjøre.

Noen ganger kan fortollingsgebyrer osv, komme i ettertid etter at pakken er mottatt.
Kan skje når DHL er befrakter.

Selger / avsender skal ikke gjøre annet en å utfylle en tollfaktura.

Fortolling - motta fra utlandet

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat

Når du som privatperson, skal sende pakke til utlandet

CarryOn cash - pakke til utlandet - posten.no

Nå skal det sies at regler for sending til utland kan variere i andre land - men hos de fleste er det ike store forskjellen fra Norge.
 

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Innlegg
184
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Generellt sett så lerer seg svindlere og etterhvert vad som er riktigt og feil på for exempel handtering av tollgebyr. Di kommer på bedre forklaringer og di kan skifte navn og mail adresser.
Di kanske ikke selv skifter navn men di kan antingen bo et sted det er enklere at skaffe falske id og åpne nye bankkonton eller bruke noen ans bankkonto. Det er og vanligt i skandinavien. Du setter in penger på noen missbrukers konto. Han/hu har lånt ut det og går påbanken for noen kriminel som gir han/hu lit av pengerne. Di har som regel allereda gjeld til statt og vad det nå må vare og bryr seg ikke viss noe skre med det. Og den som ligger bakom kan skifte navn og holde på ubestraffet.

Det finnes mange måter at beskytte seg, og di fleste mindre affærer en gør på et forum som dette vil vare helt ok uansett om en bruker posten oppkrav eller om en betaler hele sum i forvei. bare prøv at tenke lit.

Ett tips er at når en spør om en vare ikke si var en bor, og spørre om var selger bor. etter det vilje komme og se varen eller be om en væn som bor i nærheten kan komme og se at varen fungerer som den skall. JEg har vart med om rare undskyllninger og at derfor kan eg ikke komme og se varen. Di har bott i samme stad, men enda må di poste varen for di er bortreist, når di sa att varen var hjemme hos dem fra begynnelsen. di har og slutet svare eller tatt bort annonse i noen fall. Er det før bra så ta vartfall et par forsiktighetsåtgjerder først. Skall en se på en vare kan det vare smart at ha med noen, ta ut penger etterpå og såvidere. en kan bli ranet og
 
Sist redigert:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Bor han i San Bernadino?

Ellers så er vel dette sånn som skjer...en annen måte å skaffe seg greier på er å bare kjøpe det her i landet...pleier å gå helt greit.
 

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Innlegg
723
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bra du sier i fra, astrocytom! Er nok samme mannen som svindla meg. Vladimir sata*******!
Han er grunnen til at jeg ikke har lyd fra platespiller pr. nå i kveld (eller kanskje meg, fordi jeg var dum, og gikk på tullet). Menmen, uansett! Vær forsiktige folkens.
 

astrocytom

Medlem
Ble medlem
03.11.2007
Innlegg
28
Antall liker
8
Sted
Sortland
Bor han i San Bernadino?

Ellers så er vel dette sånn som skjer...en annen måte å skaffe seg greier på er å bare kjøpe det her i landet...pleier å gå helt greit.
Han bor i sverige, tror jeg... ja, har lært at enten kjøper man her i landet. Eller fra ebay, dær di har mye positive tilbakemeldinger :)
Man lærer så lenge man lever :D
 

fmi

Medlem
Ble medlem
26.06.2013
Innlegg
8
Antall liker
1
Hei!

Dette virker kjent,har et par sider på mail fra denne såkalte Tom Mastrebino,Daniel Morrison,(Delivery mann).

Han skylder meg litt penger, går det ikke finn denne svindlern.
 
Topp Bunn