pahf
Hi-Fi freak
Det er noen av planene jeg har drodlet med ja
Vel... hva med 2 stykk ? : https://www.arendalsound.no/collections/1723-series/products/1723-subwoofer-1Det glemte jeg å presisere at alternativet med PB2000 så var det ikke snakk om å fortsatt bruke SB i samme oppsett.Like subber gir mindre hodebryHar ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?
Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
Vel... hva med 2 stykk ? : https://www.arendalsound.no/collections/1723-series/products/1723-subwoofer-1Det glemte jeg å presisere at alternativet med PB2000 så var det ikke snakk om å fortsatt bruke SB i samme oppsett.Like subber gir mindre hodebryHar ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?
Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
Angrer ikke bytte jeg gjordeVel... hva med 2 stykk ? : https://www.arendalsound.no/collections/1723-series/products/1723-subwoofer-1Det glemte jeg å presisere at alternativet med PB2000 så var det ikke snakk om å fortsatt bruke SB i samme oppsett.
Skal ikke si at jeg ikke har tenkt på de, men det sømmer seg ikke i en svs vennetråd ;D
Det er en god sub. Men best under 50-60 Hz, den mangler litt av den stramme punchen man liker å høre når bassgitarer og trommer drar på.Jeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Tipper du ender med og sette delefiltret i pc13 på minimum, og la de fyller på med den alder dypeste bassenJeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Jeg har 2 stk. PB12-Ultra/2 og 4 stk. Plus/2 stacket i hjørnene foran i rommet. Jeg har nå kjøpt 2 stk. PC13-Ultra for å ha en i hvert hjørne bak. De er tenkt som et supplement til de foran. Dette blir et lite eksperiment og hvis det ikke fungerer så dukker det kanskje opp et par tuber på bruktbørsen.Det er en god sub. Men best under 50-60 Hz, den mangler litt av den stramme punchen man liker å høre når bassgitarer og trommer drar på.Jeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Men du verden så god den er til å grave i dypet. Har 2 stk. selv, bruker dem til LFE sporet på film og musikk i multikanal. Helt glimrende til det, og den nye utgaven med 2 EQ bånd gjør den ganske fleksibel.
Det kan godt hende, men hva med lukket modus?Tipper du ender med og sette delefiltret i pc13 på minimum, og la de fyller på med den alder dypeste bassenJeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Det reduserer output ytelsen ganske mye.Det kan godt hende, men hva med lukket modus?Tipper du ender med og sette delefiltret i pc13 på minimum, og la de fyller på med den alder dypeste bassenJeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Beklager sent svar. Bruker dem med 2 av 3 porter plugget. Litt tightere, men noe mindre nivå mellom 20-30 Hz ca. Har masse ekstra fra rommet i samme området, så det er perfekt. Du kan sikkert bruke noe annet passende enn de originale proppene, f.eks. skjære ut noe av en gammel skummadrass.Det er en god sub. Men best under 50-60 Hz, den mangler litt av den stramme punchen man liker å høre når bassgitarer og trommer drar på. Men du verden så god den er til å grave i dypet. Har 2 stk. selv, bruker dem til LFE sporet på film og musikk i multikanal. Helt glimrende til det, og den nye utgaven med 2 EQ bånd gjør den ganske fleksibel.Jeg venter spent på å få testet PC13-Ultra jeg også
Jeg har 2 stk. PB12-Ultra/2 og 4 stk. Plus/2 stacket i hjørnene foran i rommet. Jeg har nå kjøpt 2 stk. PC13-Ultra for å ha en i hvert hjørne bak. De er tenkt som et supplement til de foran. Dette blir et lite eksperiment og hvis det ikke fungerer så dukker det kanskje opp et par tuber på bruktbørsen.
Hvilken modus kjører du dem i? Det manglet skumpropper på den ene jeg kjøpte og da mister man muligheten til å teste dette...
Han hadde mange fra før (5 stykk faktisk), hvorvidt det fungerte hos meg i forhold til hos han er vanskelig å si, men til musikk var han enig i at den ikke nådde opp, til film derimot er den noe bedre. Med andre ord, han visste hva han kjøpte.Et rart innlegg i en vennetråd, og et litt kjipt innlegg for de som kjøpte subbene dine når de dukker opp her i tråden.
Når jeg ser i signaturen din nå, så står det 2x PB16-U, betyr dette at du har byttet ut AS subbene? Jeg har ennå ikke hørt de nye SVS subbene, men skulle gjerne likt å ha hørt dem. Men siden musikk er det som er øverst på pri lista mi, så er jeg redd de ikke er kjappe nok.... hmmm.Noen i Akershus/Oslo som har PB16 og ikke har noe i mot en liten demo?
Det stemmer. Men for å ha det sagt, hadde rommet mitt vært mer velvillig hadde jeg nok ikke byttet da jeg i utgangspunktet var veldig fornøyde med Sub3. Jeg har veldig lite hjelp fra rommet bortsett fra en ørliten topp rundt 14-16hz som uansett er under tuninga til Sub3. Dual PB16 gjør at jeg kan spille housecurve'n min opp til ref uten problem. Vi kan da alltids få til en lytteøkt om du er nysgjerrig.Når jeg ser i signaturen din nå, så står det 2x PB16-U, betyr dette at du har byttet ut AS subbene? Jeg har ennå ikke hørt de nye SVS subbene, men skulle gjerne likt å ha hørt dem. Men siden musikk er det som er øverst på pri lista mi, så er jeg redd de ikke er kjappe nok.... hmmm.Noen i Akershus/Oslo som har PB16 og ikke har noe i mot en liten demo?
Det er vanskelig å ikke være nysgjerrigDet stemmer. Men for å ha det sagt, hadde rommet mitt vært mer velvillig hadde jeg nok ikke byttet da jeg i utgangspunktet var veldig fornøyde med Sub3. Jeg har veldig lite hjelp fra rommet bortsett fra en ørliten topp rundt 14-16hz som uansett er under tuninga til Sub3. Dual PB16 gjør at jeg kan spille housecurve'n min opp til ref uten problem. Vi kan da alltids få til en lytteøkt om du er nysgjerrig.Når jeg ser i signaturen din nå, så står det 2x PB16-U, betyr dette at du har byttet ut AS subbene? Jeg har ennå ikke hørt de nye SVS subbene, men skulle gjerne likt å ha hørt dem. Men siden musikk er det som er øverst på pri lista mi, så er jeg redd de ikke er kjappe nok.... hmmm.Noen i Akershus/Oslo som har PB16 og ikke har noe i mot en liten demo?
Sub 3'ene er fortsatt ikke solgt og en liten del av meg vil så gjerne beholde de og få de til å spille på lag med PB16
Tviler ikke på at det spiller bra, selv har jeg grei kapasitet med sju subber (deriblant en pb12-plus 2).I hvertfall 2 av de PB16 som ligger der ute selges kun fordi kinorommet legges ned og har ingenting med at de ikke er bra nok. Samme gjelder jo Arendal høyttalerne... og det er svært få som mener at de ikke leverer heller
Jeg har hørt det oppsettet med Arendal og SVS PB16, og det låt mildt sagt helt rått. Til film spiller PB16 helt sykt til musikk hadde jeg nok vurdert noe annet, med mindre du bare er ute etter brutal bass
Gratulerer med det som ser ut som en rå sub, har tidligere hatt PB12 NSD med sledge og kan ikke si jeg har opplevd det du nevner her, ellers har jeg bare hatt bash-forsterkere i de andre svs subbene jeg har hatt.Halla folkens.
Sitter her idag med en nyinnkjøpt PB 4000 har egentlig ikke plass til denne heller men denne kjøres med Rotel RA 1592 og Klipsch RP5000F og må si komboen er helt rå, blir litt justering her og der og uten noe og måle med så blir det kun etter egne preferanser, er kun ute etter den dypeste effekten da Klipschene fyller utrolig godt alene.
Volum: -10
LPF: 40hz med 24db kutt
Fase: 100 grader da den ble mest sentrert i lydbilde der.
Polaritet: Positiv men negativ har også fungert helt ok.
Par eq: avslått
RGC: avslått
Port tuning: dyp
Og det var vel det, men har merket samme som på mine tidligere PB 12 NSD DSP og PB 2000 at når en slår av og på Sledgen så kommer det en litt ubehagelig smell fra elementet men ikke like høyt ved påslåing, tenker at det kan vare kuttene eller noe rundt der med frigjørelse nav energi, noen med erfaring fra dette? en ny Sledge er bestilt ihvertfall.
mvh
Klipscher
Takker =) Ja er helt annen liga en PB 12 og PB 2000 har en helt annen makt og autoritet over hele lydbildet så denne anbefales, nei har snakket med svs og de skulle sende meg en testet sta-1200D så vi får se, er bare det at når en handler for denne summen så forventer man egentlig at alt skal fungere som det skal, forsterkeren fungerer knallbra lydmessig men er kun denne poppen ved på og av og en kraftig susing som kan høres når en hører inntil driveren men selvfølgelig støy kan alltid forekomme uansett.Gratulerer med det som ser ut som en rå sub, har tidligere hatt PB12 NSD med sledge og kan ikke si jeg har opplevd det du nevner her, ellers har jeg bare hatt bash-forsterkere i de andre svs subbene jeg har hatt.Halla folkens.
Sitter her idag med en nyinnkjøpt PB 4000 har egentlig ikke plass til denne heller men denne kjøres med Rotel RA 1592 og Klipsch RP5000F og må si komboen er helt rå, blir litt justering her og der og uten noe og måle med så blir det kun etter egne preferanser, er kun ute etter den dypeste effekten da Klipschene fyller utrolig godt alene.
Volum: -10
LPF: 40hz med 24db kutt
Fase: 100 grader da den ble mest sentrert i lydbilde der.
Polaritet: Positiv men negativ har også fungert helt ok.
Par eq: avslått
RGC: avslått
Port tuning: dyp
Og det var vel det, men har merket samme som på mine tidligere PB 12 NSD DSP og PB 2000 at når en slår av og på Sledgen så kommer det en litt ubehagelig smell fra elementet men ikke like høyt ved påslåing, tenker at det kan vare kuttene eller noe rundt der med frigjørelse nav energi, noen med erfaring fra dette? en ny Sledge er bestilt ihvertfall.
mvh
Klipscher
Hadde først en PB 2000 så handlet jeg en til litt senere samme året og dette spilte rått med godt trykk med deling fra 60 og ned, PB 3000 er jo en oppgradering av PB 2000 som igjen er en utrolig god sub pluss denne gangen for at justering er mye enklere grunnet app justering og en konstruksjon som er mer massiv av forsterker,driver og kasse med dypere tuning over PB 2000 så tror du kan glede deg, vurderte først PB 3000 før PB 4000 (tok sjansen) var på døra grunnet størrelse og god erfaring med de rimeligere subene til SVS så måtte jeg bare trur du kan glede deg godt og vi får holde utkikk etter eventuelle tester/målinger, tror personlig disse kommer til og imponere til prisen.Der bliver 2 stk PB 3000 under treet i år, andre som har gjort sig nogen erfaringer med den nye 3000 serie?
Mvh
rent inpuls køb, da jeg savnede noget av dybbas informationen som var tilgengelig på Dynaudio C60, mine Klipsch RF7 iii rekker ikke helt ned der!Hadde først en PB 2000 så handlet jeg en til litt senere samme året og dette spilte rått med godt trykk med deling fra 60 og ned, PB 3000 er jo en oppgradering av PB 2000 som igjen er en utrolig god sub pluss denne gangen for at justering er mye enklere grunnet app justering og en konstruksjon som er mer massiv av forsterker,driver og kasse med dypere tuning over PB 2000 så tror du kan glede deg, vurderte først PB 3000 før PB 4000 (tok sjansen) var på døra grunnet størrelse og god erfaring med de rimeligere subene til SVS så måtte jeg bare?????? trur du kan glede deg godt og vi får holde utkikk etter eventuelle tester/målinger, tror personlig disse kommer til og imponere til prisen.Der bliver 2 stk PB 3000 under treet i år, andre som har gjort sig nogen erfaringer med den nye 3000 serie?
Mvh
mvh
Klipscher91
Eminent og eminent, det er vel opp til enhver å bestemme, men jeg bruker et sett med XTZ Divine 100.33 og 15" porta subber, deler i dag på ca. 100hz med godt resultat, bruker dog minidsp 2x4HD + dirac live for å korrigere hele greiene så integrering er helt kanon (like bra som gulvstående). Har god kapasitet hele veien, dypbass som ingen gulvstående jeg har hørt. Har tidligere hatt 2x PB12 NSD (som i mine ører ikke holdt mål), nå skal det sies at i mitt rom har jeg veldig mye fratrekk i bassen (type -10dB eller der omkring).ER der andre som har nogen erfaring m implisering av en 2 sub løsning, m kompetente stander høytalere?
Ser ut til at de er lidt for nye på markedet, til at man finder noget relevant info på net, men hørte på 16 Ultra i butikken, men synes det blev lidt voldsomt, da vi prater on en 2 sub løsning for i hovedsag stereo brug.
Mvh