Fått testet litt til. Merker at sub er med i lydbildet. EQ står på natural. Alle innstillinger skal være korrekt. Ypao satt alle ht til large. Jeg byttet til small. Deling ble satt til 60hz. Jeg byttet til 80hz. Spiller fint, men... Setter jeg sub til none i configuration blir det mer bass enn med sub. Spesielt visst jeg setter eq til through. Er det kanskje bare jeg som er vandt med feil lyd? Hadde trodd det skulle være mer guff i svs sb-2000 enn i rf-52.
Dette kan komme an på så mangt. Plassering , fase osv.
Sett på noe musikk med godbassgang , og prøv å justere avstand til sub i receiver mens du spiller. Der det er suben integreres best med frontene er riktig . Det kan jo også tenkes at du bør heve subnivået en to-tre db etter kalibrering.
Skal prøve dette i morgen. Fikk låne med RadioShack av en kompis litt tidligere i dag. Før kalibrering satt jeg mastervolum på -20. Kjørte sinustoner på 30hz og 50hz. Målte da 86db og 88db i sweetspot. Dette var det nærmeste jeg kom til 85db på begge sinustoner. Ellers ble det for mye eller for lite. Etter kalibrering ble alle høyttalere satt til large og delefrekvens satt til 60hz. Jeg justerte deretter alle høyttalere til small og delefrekvens til 80hz. Sub står som lfe, et knepp over kl 12 på gain og phase på 0. Avstand til høyttalere er rimelig korrekt utenom sub. Men det er vel det samme som å justere fasen. Nivåene var også fine. -1 på sidehøyttalere, -1,5 på senter og 0 på fronter. Bassen ble justert opp til +2,5 av ypao. EQ ble satt til flat. Men synest det blir for skarpt så justerte denne til Natural.
Musikk i flat, front og Natural høres helt for j..... ut. Er vel kanskje derfor pure Direct er laget. Her høres det pent ut. Kan teste litt og kjøre through med høyttalerne satt til large i stereo for og justere fasen som du nevner. Gjør jeg det med høyttalerne satt som small hører jeg nesten ikke sub.
Er ganske fornøyd nå egentlig, men føler det er noe som lager litt unoter. Visst jeg kjører front høyttalerne som small i stereo med eq through og sub, er det ikke noe særlig trøkk. Men om jeg går inn i configuration og endrer til ingen sub så blir lyden lik som i pure Direct, nemlig bra. Da stiller receiveren høyttalerene automatisk til large.