SVT2 - Pink Floyd dokumentar. 13.00 i dag!!!

K

KindOfBlue

Gjest
God dokumentar, med tilbakeblikk og kommentarer fra gutta.

Kort varsel!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Gikk her om kvelden også,fikk bare med meg de siste 20 min. da.
Slenge dekoder'n på opptak asap :)

/jan
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Fin dokumentar med overraskende mye fokus på Syd Barret perioden. Merkelig å se hvor sterke følelser han skaper den dag i dag. Som om de gjenværende medlemmene bærer en form for skyldfølelse?

Tror ikke de kommer sammen igjen, det virket ikke å være helt avklart mellom Waters og Gilmour. Uansett var det stort å se de sammen igjen på Live 8 konserten.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
olemar skrev:
Fin dokumentar med overraskende mye fokus på Syd Barret perioden. Merkelig å se hvor sterke følelser han skaper den dag i dag. Som om de gjenværende medlemmene bærer en form for skyldfølelse?
Som om? De har jo skyldfølelse fordi de sparket ham, som var en god venn, ut av bandet.
Shine On You Crazy Diamond
 

jangri

Medlem
Ble medlem
20.08.2008
Innlegg
44
Antall liker
3
Olemar: Har du sett http://www.youtube.com/watch?v=p3FL0Tezc6A :) Tror ikke Gilmour og Waters er "uvenner" lenger, Tror heller det er Gilmour som ikke ser noe poeng i å starte opp Floyd igjen.

De nærmer seg vel 65 med stormskritt hele gjengen og alle tjener forsatt nok penger på salg av DSOTM plata alene til å brødfø både barn og barnebarn resten av livet... for ikke å snakke om resten av godsakene de har laga:)

Er hardt å innse det, men jeg tror ikke vi får se PF på en scene igjen:(
 

Krigs

Medlem
Ble medlem
12.06.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
KindOfBlue skrev:
God dokumentar, med tilbakeblikk og kommentarer fra gutta.

Kort varsel!
Tusen takk for tipset! Har vært i Pink Floyd modus siden programmet... Håper naboen er det også 8)

Mvh
 

jangri

Medlem
Ble medlem
20.08.2008
Innlegg
44
Antall liker
3
tja, kommer vel ann på;)

Hvis de hadde kjørt på slik de gjorde i '94 i Earls Court, London, og spilt annenhver dag i en måned med gigantisk sceneshow og quad-lyd hadde det blitt jæ.... rått i mine øyne. Da hadde nok stemmen til Gilmour også holdt seg bra hver gang de spilte, og de hadde ikke spilt seg leie.

men hvis folk tror Pink Floyd med bare de 4 original-medlemmene hadde blitt bra, så tror jeg de hadde blitt skuffa. Tviler vel egentlig på at de hadde satt igang uten innleide musikere også. Den musikken fortjener det.

MEN, så er jeg veldig fan av division bell turneen de hadde på 90-tallet. Kan ikke si så mye negativt om Pulse-dvd'en, spør du meg.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
jangri skrev:
Kan ikke si så mye negativt om Pulse-dvd'en, spør du meg.
Nå kan ikke jeg si så mye positivt om det de har gjort etter The Wall, spør du meg. ;)

Slike gjenforeninger etter 20-30 år har hittil ikke akkurat vært av det positive slaget hverken for dem som har gjennomført dem eller for det musikkelskende publikum.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Tubesnake skrev:
jangri skrev:
Kan ikke si så mye negativt om Pulse-dvd'en, spør du meg.
Nå kan ikke jeg si så mye positivt om det de har gjort etter The Wall, spør du meg. ;)

Slike gjenforeninger etter 20-30 år har hittil ikke akkurat vært av det positive slaget hverken for dem som har gjennomført dem eller for det musikkelskende publikum.
siste pink floyd plata var animals. the wall er omtrent roger waters solo, med litt gilmour, + masse input fra Bob Ezrin.
mason og wright hadde ikke navnet sitt på førsteutgaven engang. wright ble pælma ut, men det ble holdt hemmelig.
mason spilte inn endel av trommene etter noter, det han ikke klarte tok marotta seg av.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Riktig som du sier, Tor Nado, men resultatet ble et OK album. Etterpå har dessverre hverken Waters eller de tre andre PinkFloyderne greid å gjøre mye som har fremkalt den store entusiasmen.
 
K

KindOfBlue

Gjest
Krigs skrev:
KindOfBlue skrev:
God dokumentar, med tilbakeblikk og kommentarer fra gutta.

Kort varsel!
Tusen takk for tipset! Har vært i Pink Floyd modus siden programmet... Håper naboen er det også 8)

Mvh
He-he. Samme skjedde med meg. Har spilt DSOTM med trykk - forøvrig oppdaget jeg at min japanske remaster fra 1994 (om jeg husker rett) var bedre enn min opprinnelige CD, som ble for glassete i sammenligning. Men det er en annen sporrekkefølge.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
@KindofBlue : Men det er en annen sporrekkefølge.


Å, vilken da ? de eneste forskjellene jeg kjenner til på mine forskjellige er at sport 1 og 2 ('speak to me' og 'breathe') er slått sammen.

Ergo er det 9 spor mot normalt 10.
 
Topp Bunn