En stakkars faen våknet i morges, uten å kunne stå ordentlig oppreist, men dro på jobb, etter å ha meddelt arbeidsgiver at ryggen var komplett uforenlig med enhver fysisk utskeielse, men kunne fungere sittende og til kontorarbeid, og ble lovet at bemanningen var to over minimum, ble møtt med ett sykefravær på egen avdeling, pluss at en kollega ble flyttet for å dekke opp for sykdom i etasjen under, så etter en smule om og men kompensert for med en ytterst sjelden overtidsvakt til en tredje (eller var det en sjuende?) kollega, og deretter endte opp med å løpe rundt og lete etter umerkede røykvarslere med bærbar telefon og sviktende dekning, før han forkynte tre dommer via tolk, presterte å besvare en PM på hfs med en skrivefeil....
Statsansatte, ass.... Eter smultringer og drikker kaffe. Eneste dem gjør. For mine skattepenger. Det er for jææævli!
Et helt gratis tips til Eurosport. Dersom en i første samtale med en potensiell sidekommentator til giroen oppdager at vedkommende avslutter annenhver setning med det unødvendige fyllordet «da» så finn en annen.
En sykkel- og plateklubbformann som konsekvent sier «en caps» er en bagatell i forhold. Det er tross alt et substantiv som ikke er så hyppig i bruk, så litt lett himling med øynene holder lenge i en slik situasjon. Problemet til Eurosport er større.
En fin dag i sadeln idag solsken men tyvärr motvind på väg hem i 6 mil, men starkt i sinnet och i bena.
Kan tänka mig att det blev ett snitt på drygt 30+ på 125 km.
En fin dag i sadeln idag solsken men tyvärr motvind på väg hem i 6 mil, men starkt i sinnet och i bena.
Hamarrittet i går. Startdommer, stasjonærvakt og 1/3 sekretariat rolled into one.
Det finst ei trapp som går ner til en kjeller
Den er så trang at du må gå sidelengs
Og på veggen henge tjukt med bilder
Av folk som har gått ner, men som ingen ser igjen
For Marcello sin kjeller e ingen vanlig kjeller
Det har vært 100 mann der nere på en gong
Det står et bord midt på golvet, midt på bordet
Ein revolver, på den står det made in Hong Kong
Hallelujah
Her er det russisk rullett kver fredag
Og på syndag skal det vær konfirmasjon
Fru Conradas har gitt klar beskjed, på syndag kl. 12
Vil hu ikkje sjå en dråpe blod
Men Marcello er fine når han drikker
For det er hans vin, det er hans damer og hans dans
Han er en sjarmør, og hans like fins ikkje
Alt og alle i den kjelleren er hans
Hallelujah
Og for at stemningå skal bli endå meir russisk der nere
har de fått tak i ei russisk ballerina
Hu danse polka på den tradisjonelle måten
så får hu en hundrelapp for å holde kjeft til neste fredag
Ja humøret i Marcello sin kjeller er upåklagelig
Du er klam og du er svett når du går der i frå
Og dei som ikkje klarer å stå distansen
dei kan ikkje vær medlem av resistansen
Halleluja
Bakkalliperen blir som"slenger". Av byggetekniske grunner skal jeg ha frontkalliper også bak.
Gruppe blir nye Shimano Ultegra 8000 med hydrauliske skivebremser. 50-34 foran og 32-11 med "medium cage" skifter bak. Stem, styre og setepinne blir Syntace alu. Karbon gaffel som Truls (Johnsen) kjøpte på Bespoked-messen i Bristol i april. Sete er uavklart, men jeg har Specialized på de andre syklene, så det blir vel det igjen. Honjo blanke skjermer. Zomby_Woof skal bygge 2 hjulsett for meg, ett 650b og ett 700c. Nav blir Chris King r45 32h CL, felger HED Belgium og eiker DS Competition 2-1.8-2, standard messingnipler. Det blir plass til 48mm dekk på 650b (42 med skjermer) og 35mm på 700c. Jeg har, etter hukommelsen, kjøpt Compass-dekk i hhv 42mm og 32mm.
Rammen er fra kina, Waltly Titanium. Min ble ferdig i fjor, en av de aller første syklene i Norge med SRAM eTAP HRD! Da slapp jeg unna litt hull i rammen og slikt. Estetikk er viktig når man er så treig som meg. Hydro skivebrems på landeveissykkel er et must, felgbrems er for barnesykler og weight-weenies
Ser ut som under, men har byttet ut flaskeholderne med noe svarte greier fra Elite, og kastet på et gullkjede (såklart), og byttet til SRAM sine Centerline X rotorer (estetikk, estetikk estetikk). 50/34 krank, og 11-28 kassett. Short cage RD (og ikke WiFli) pga estetikk. Stem/styre/pinne fra Pro - billig ræl som holder bra, men må få meg noe dritt å smøre på diverse overflater for å kvitte meg med irriterende småknirk fra cockpit. Supacaz tape. Brooks Cambium sadel. DT Spline 32db alu-hjul, ikke karbon men ser fett nok ut, og jeg er treig allikevel. Vittoria Corsa 28mm, lyst å prøve noen dekk fra Compass neste gang, men svært fornøyd med V Corsa. Kina-gaffel fra eBay med riktige specs, 49 mm rake, 15x100 TA, routing for bremseslange gjennom gaffel, 370mm ATC, flat-mount for skivebrems og tapered steerer - EKSTREMT vanskelig å finne tilsvarende av en eller annen merkelig grunn. Det meste nye på road er "straight steerer" og denne ekle 12x100 mm TA for å spare vekt. Fysj. Styrelager fra Cane Creek. BB er standard GXP.
Hadde vært kult med et karbonhjulsett på DT240, rundt 50 mm felgdybde kunne passet rammen bra, tror jeg. Blir med tanken enn så lenge.
På bildet ser du også plassering av bakre kalipper i triangelet. Flat-mount framme og bak.
Fint innover der, bjarnetv.
Sykler ofte fra Strømmen og innover mot Hakadal. Årosveien - Rauerskauveien - Gamleveien - Sagstuveien - rask tempo noen kilometer langs Hadelandsveien - Gamle Glitrevei - Gamleveien etc. tilbake. Blir i overkant av 5 fine, varierte mil på stille fine veier uten trafikk.
Jeg er visst nødt til pynte opp i denne tråden i tide til 17. mai. Alt for mye lurvete sykler her.
Forhåpentligvis vil dette smykket av en sykkel rette opp inntrykket i tilfelle Kongen kommer på besøk:
Sykler ofte fra Strømmen og innover mot Hakadal. Årosveien - Rauerskauveien - Gamleveien - Sagstuveien - rask tempo noen kilometer langs Hadelandsveien - Gamle Glitrevei - Gamleveien etc. tilbake. Blir i overkant av 5 fine, varierte mil på stille fine veier uten trafikk.
Det er fin asfaltvei, omtrent som Gamleveien. Nesten aldri biler der, men på Gamleveien, rett nedenfor der bildet er tatt, traff jeg en gris på rømmen en gang.
Det er litt trist at nye rammer fra anerkjente merker ofte er pepret med merkenavnet mer enn én plass. Bianchi er en av de verre på dette, sammen med f.eks. CANNONDALE CANNONDALE CANNONDALE CANNONDALE (det er vel det de heter, basert på gjengs rammedekor), men akkurat denne rammen har de gjort mye rett på.
Gruppo på denne? Blir vel kanskje kjettersk å ikke kjøre på med noe Campa?
Nye Record 12-delt er planen. Sammenfallende estetikk der også. Det store hodebryet er setepinne. Record er ikke å få tak i NOS i 27,2 mm og FSA knekker. Kanskje Deda Superleggero?
Horet opp sykkelen min i dag, fått det for meg at det å matche kjede, sidevegg på dekk og spacer er den beste metoden å få stilpolitiet til å rynke på nesen, så da må det jo skje.