Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    3.047
    Sted
    oslo
    ja, det går gjerne mange fler enn 2 kjeder også, så lenge man smører og bytter når strekket blir for stort - etter 4 kjeder var det null spor etter slitasje på min forrige ultegra kassett, og jeg kunne ikke se noe som helst forskjell på ny og gammel, samme hvor hardt jeg stirret.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.414
    Sted
    Ottestad
    Dette er landevei: Jeg foretrekker å bytte kjede så ofte kassetten ikke blir så slitt at den ikke fungerer med nytt kjede.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Man har en annen slitasje i skogen siden mye av møkka man får på sykkelen blir nærmest som et slipemiddel.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.414
    Sted
    Ottestad
    ^mmm, ser den Anonym, men jeg tror at Campakjeder slites litt på samme måte som skaukjeder, siden de omtrent ikke strekker seg.

mk1classic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    219
    Sted
    Sandvika
    Jeg hadde planer om å bestille meg en kjedestrekk måler, men det rakk jeg ikke..
    Jeg ser gamle kjedet er markant lengre enn det nye (samme SRAM 11-speed massiv pin kjede).

Jeg observerte på ett par av vårens lengre turer i marka at kjedet ble fylt med fint pulver støv. På de ene turen ble så ille at jeg måtte stoppe og rengjøre løpehjulene på girskifteren.

Den gamle kjedeoljen blir ikke brukt noe mer. Kun tørr kjedeolje fremover.

Figge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    537
    Sted
    Stockholm
    Torget vurderinger
    1
    Två kedjor på en kasett är väl ganska normal om man sköter rengöring och inoljning bra.
    I min värld då verkar många tro att ju mer olja du har på kedjan ju bättre är det.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.263
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Fikk gleden og sykle sammen med en meget erfaren,god,kunnig rytter idag, rolig langtur i snakke tempo bare og lytte høre på gode trenings råd 🙂 I tillegg på veier som man sjelden finner
    Vis vedlegget 647937
    Morten er en trivelig kar og CVK eneste norgesmester så langt:cool: Skulle gjerne vært med, men i dag var jeg så fyllesyk at det hadde nok blitt dårlig tempo:LOL::sick:

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.263
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Två kedjor på en kasett är väl ganska normal om man sköter rengöring och inoljning bra.
    I min värld då verkar många tro att ju mer olja du har på kedjan ju bättre är det.
    Hm tror jeg er på fjerde kjede på den kassetten jeg har nå. Har forhørt meg hos et par mekanikere og de mener det er mye liv igjen på kassetten:)

gwh

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Her har min Scott Strike e-sykkel akkurat passert 1000km på ca en måned. Fantastisk morsom sak med turer ut på blåstier og flytstier samt en god del pendling langs ring 3.

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Holmestrand
    Utrolig hvor lenge krans, kjede og alt annet holder hvis man ikke bruker sykkelen har jeg funnet ut ...

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.414
    Sted
    Ottestad
    Men hva skjedde? Kjip diger skade på kropp, nevermind det teite men akk så klassiske spørsmålet om sykkelens tilstand.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    3.047
    Sted
    oslo
    kjekt med god regnjakke og clip-on skjermer på dager som denne - turen begynte med sol og truende skyer, blir til øs pøs, og ender med full sol og blå himmel.

IMG_4976.jpeg
    IMG_4978.jpeg
    IMG_4990.jpeg IMG_4991.jpeg IMG_4992.jpeg IMG_4999.jpeg IMG_5003.jpeg IMG_5008.jpeg
    IMG_5012.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn