Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    Tok samme turen i fjor. Specialized Kenevo-etellarannet. Bra greier. Kunne fint tatt en time til uten problemer. Hadde bra med suppe igjen på batteriet da turen var over.

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Holmestrand
    Helt ok kjøp egentlig.
    ikke kjempebillig, men samtidig så får man jo ikke så mye sykkel for pengene nå til dags, så du må jo litt opp i pris for å få noe lignende nytt.

Ser jo rimelig ubrukt ut, og 11 delt 105 5800 var en helt grei gruppe med samme funksjon som dagens grupper.
    kompaktkrank har den også, så rimelig nybegynner-vennlig.

Noen nye og bedre dekk og du har en knallsykkel som ikke vil ha problemer med å holde tritt med/kjøre fra moderne sykler ;)
    Den klarer dog nok ikke bredere dekk enn 25mm - rent personlig synes jeg det er bredt nok, men dette blir nok aldri den mest komfortable sykkelen, så om det er høyt på prioriteringslisten bør du nok gå for en nyere sykkel.
    Kjøpte ny (bruktbil) for 2 år siden, og endte opp med selgerens knapt brukte CAAD8 for 2000kr (han skulle ha 2500kr, men prutet seg selv ned uten et ord fra meg). Helt ok sykkel med stort sett shimano 105 utstyr. Jeg kom fra Dura-Ace, så cannondale-bremsene er litt kleine synes jeg. Ellers koser jeg med sykkelen som er mer enn god nok for mitt bruk i dag. For meg er den absolutt komfortabel.
    Tror helt sikkert du vil få mye glede av den.
    Jeg kjøpte bil også. 😃

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Tok samme turen i fjor. Specialized Kenevo-etellarannet. Bra greier. Kunne fint tatt en time til uten problemer. Hadde bra med suppe igjen på batteriet da turen var over.
    Har hørt at de har gode batteri.Min holder ca. 80km med mye stigning.

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Holmestrand
    Vis vedlegget 653256
    På bildet ditt er ende på skifter nesten jamt med ende på bremsehåndtak - med avstand mellom skifter og brems. Hos meg er ende skifter på innerste ende av brems - med minimal avstand mellom. Derverved blir skifter vanskelig tilgjengelig bak brems.
    Vis vedlegget 653256
    Demonterte girindikator.
    Da er det mulig å sette girskiftet nærmest styreholk. BD76A87E-4AC6-4034-A256-9371F173BA1F.jpeg

Vedlegg

Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    Apropos ting som skjer med styrer og bremser....
    1596319372610.png
    sørg for at ting er _skikkelig_ festa til sykkelstativet før du legger ut på tur.

Ellers skjer dette.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    20200801_194501Thule_Erfaring.jpg

For de som har Thule stativer med "plattform" som syklene settes på, så regner jeg med at disse festene ser kjente ut.

Moralen: Vær nøye på dette om dere vil unngå resultatet som vist i forrige post.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    På mystisk vis ordna det seg. En stor takk til Knut / Hafjell Bike Park som klarte å grave frem et identisk hendelblad fra skrotskuffen sin. Disse er dritgamle, så jeg hadde fryktet at det eneste som kunne gjøres var å bytte hele bremsen. Men neida. Herr Løkås ordner opp. Takk!
    20200801_175955.jpg

Så da ble det tur allikevel

20200801_175841_RFX-Hitfjell_liten.jpg

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Holmestrand
    På mystisk vis ordna det seg. En stor takk til Knut / Hafjell Bike Park som klarte å grave frem et identisk hendelblad fra skrotskuffen sin. Disse er dritgamle, så jeg hadde fryktet at det eneste som kunne gjøres var å bytte hele bremsen. Men neida. Herr Løkås ordner opp. Takk!
    Vis vedlegget 653487

Vis vedlegget 653488
    ... og moralen er: IKKE KAST NOEN VERDENS TING!
    😃

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 653487

Vis vedlegget 653488
    Hva gjorde du med styret?Så rimelig herpa ut det og.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    Ble nytt styre og nye holker.

Om noe har lyst på et "godt brukt" Raceface SixC karbonstyre til hipsterfixien sin, så er det bare å si i fra. Litt smalt på den ene siden. :giggle:

[målte det nå, og om det kappes rent og pent, og selvsagt så det blir likt på begge sider bør du ende opp med et 57cm styre. Det er jo faktisk hva jeg hadde på den første bit-for-bit sykkelen jeg bygde i 1997]

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    722
    Torget vurderinger
    4
    Kan jo eventuelt være et artig eksperiment å se hvor mye det tåler før det kastes.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    1.839
    Sted
    Oslo
    I praksis har det jo bare blitt slipt ned. Og desto kortere det blir, desto mer vil det jo tåle.
    Så teknisk sett vil det nok funke helt fint som et supersmalt hipsterstyre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn