Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ojsann, der har jeg faktisk vært, sommeren 2018. Fint sted.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hehe, skjønner at det er en fallgruve der.. men det er samtidig -realiteten- :)

    Ellers å har jeg ikke brukt SÅ mye penger på sykkel som en del andre. Fikk tak i en Canyon Inflite b-vare direkte fra fabrikk, kjøpt en rompetaske som er megakjekk imo. Perfekt pendlesykkel. Fikk bytta dekk fra pigg til 37c WTB Riddler i dag, det skal bli skikkelig digg med litt lettere dekk. Har et sett 28c GP 4000s 2 som kommer på litt senere i sesongen :)

    Vis vedlegget 575752

    Har i tillegg montert skjermer, men tørr ikke legge ut bilder av det. Bukkestyre og skjermer vekker sterke følelser hos noen :D
    Bukkestyre og skjermer sier du;) Her er mitt bidrag som jeg bruker til jobb og trening hele vinteren:cool:

    85218B1B-50AF-40E0-AC78-68BC49C76A20.jpg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    I Lørenskog på Solheimveien har tidl Rasta sykkel åpnet i nye store lokaler nå under navnet Sykkelopplevelser. I forbindelse med inngangen en litet hjørne der man kan kjøpe en kaffe/noe tiltugg.
    20200324_115403_001.jpg

    20200324_115420.jpg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har du sikret gaffel og kjedestag mot sammentrykking?
    ja, hadde to beskyttelses-pinner liggende fra den nye rammen, så stappet dem på.
    tror egentlig ikke det er nødvendig, men man kan vel egentlig aldri være forsiktig nok når man har med posten å gjøre ;)
    Prøvde å finne slike hos bikeshop, men nei.
    Dette selges ikke løst, men spør neste gang du er innom, så kan du sikkert få hundre stykk.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Det blev en glipp i leveransen fra Bikeshop tre ting som ikke var med i pakken, i dag blev rest orden levert på døren av en meget hyggelig BikeS medarbeider som frekventerer her på sentralen.
    Fikk anbefaling om att gå for denne kjedemålern i stedet for den jeg hade på lista, fungerer meget bra og måler trinnløst:)
    https://uniortools.com/eng/product/1643-4-chain-checker-for-professional-use#44567
    Jeg kostet også på meg en slik.
    Ser ut til å fungere meget greit.
    Imponerende vekt da!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.825
    Antall liker
    5.472
    Sted
    Holmestrand
    Har du sikret gaffel og kjedestag mot sammentrykking?
    ja, hadde to beskyttelses-pinner liggende fra den nye rammen, så stappet dem på.
    tror egentlig ikke det er nødvendig, men man kan vel egentlig aldri være forsiktig nok når man har med posten å gjøre ;)
    Prøvde å finne slike hos bikeshop, men nei.
    Dette selges ikke løst, men spør neste gang du er innom, så kan du sikkert få hundre stykk.
    Godt tips!
    Neste besøk blir omtrent om en time ....
    Jeg klarte selvsagt å bestille girøre til CAAD4 MTB, ikke CAAD4 landevei ...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bianchi'n først ut på vår veiene, tenker Conti dekkene tåler strøgrus bedre enn rillene til Vittoria Corsa på BMC'n. Tanken var att selge B men mistenker prisen blir som og skjenke bort den:p så den får nok bli med videre:)
    Målet kjede strekket som var rett under 0.5 og da er jeg sikkert nærmere 250mil, rocknroll.
    20200326_142429.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bianchi'n først ut på vår veiene, tenker Conti dekkene tåler strøgrus bedre enn rillene til Vittoria Corsa på BMC'n. Tanken var att selge B men mistenker prisen blir som og skjenke bort den:p så den får nok bli med videre:)
    Målet kjede strekket som var rett under 0.5 og da er jeg sikkert nærmere 250mil, rocknroll.
    Vis vedlegget 576951
    Var ute på Corsa dekk i dag og det gikk heldigvis fint:cool: Flott vær i dag, men litt slitsomt den ene veien;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    akk, etter litt over to uker med sykdom og finvær utenfor er humøret på bunn.
    er 99% frisk nå, men lungene føles fortsatt litt trange ut, så syklingen må nok utsettes litt til.

    Et lyspunkt i all tristessen er dog at jeg har fått fatt i et par minty gamle sykkelsko til bruk med Dura ace Dyna Drive pedalene på miyataen, slik at jeg kan glemme å løsne på stroppene og gå i bakken akkurat som de gjorde i "gamle dager" ;)
    IMG_4709.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ikke helt vår temperatur enda, men det kommer seg! Uansett deilig å rulle på smale dekk igjen og kjenne solen varme litt:cool: Møtte en i kort kort og boblevest i dag;) For en kombinasjon og jeg frøys bare av synet!

    0D26CD8A-A84F-4792-977F-B3A789347ACD.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Var også ute i går. Trodde jeg hadde kledd meg riktig, men neida. Svettet litt, og så ble jeg kald i de 6-7 sekundmetrene. Gufne toogenhalv time, gitt. Karakterbyggende.

    ...



    Tillegg: Her på Hedmarken er det langt fra temperaturer for Assos Intermediate med vest over. Har snopt meg arvtakeren Équipe RS 2/3 Aero (Spring/Fall) Jacket, men den må henge pent i skapet enn så lenge mens en Bonka og en Hashoogi går på omgang.
    Skal vi være optimister og satse på at vi får et Strade Bianche å se på til neste år?

    Til xerxes: Jeg bruker alltid et slikt:

     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Synes assos evo millejakken har vært perfekt gjennom hele vinteren vi har hatt i år.
    Bruker kun et tynt sommer-baselag under, og den holder perfekt temp ned til rundt -1, under dette pleier jeg å ha en vanlig ull-langarm på i tillegg.
    Den begynner dog å bli litt i varmeste laget når tempen glir over 10 grader, så burde vel egentlig skaffe meg en slik intermediate for kald sommerbruk.
    de slarkete lommene er dog fortsatt glade i å miste ting, så har begynt å ta med litt ekstra slanger for å holde ting på plass. de kommer som regel godt med på vinteren uansett ;)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den Millejakken (antar at det er en vinterjakke?) har kanskje ikke lommeklaffer slik alle Assos-overdeler har nå?
    Ta en kikk på Mille GT Spring/Fall jacket, eller Ritterkapsel som vi Assos-junkiene liker å kalle den, for en god mellomtempjakke.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ja, er av gamle typen uten noe særlig strikk i lommene.
    MILLEJACKET_EVO7 tror jeg den heter?

    uansett veldig bra, bortsett fra lommene, og det faktum at jeg må bruke den med refleksvest om vinteren siden den er kølsvart ;)
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man skal velge seg en el sykkel hvem leverer god gjennomtenkt kvalitet av høy klasse ?

    Mvh
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har blitt mer og med nysgjerrig på Benno Boost, som for meg virker som en fornuftig kombinasjon av lastesykkel og "vanlig" sykkel.
    Alternativt har Riese&Müller en variant i sin Multicharger.

    Felles for begge er at de er"midtails" , altså ikke en kvalifisert longtail, men betydelig lengre kjedestag enn normalt på "sivile" sykler, noe som gjør opplasting av støff bakpå betydelig mer realistisk. De er også rimelig greie å navigere inn dører og sånt som man ikke klarer med store kassesykler.

    Siden de er tiltenkt ganske betydelig antall kilo last vil det også si at de bør klare seg bedre enn mange vanlige sykler når piloten er litt romslig, uten at ramme og hjul føles som at de er laget av viskelær og spagetti.

    Men prisen er ikke så hyggelig.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Med tanke på kronekursen kan man vel anta at prisene er på vei opp.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Evo elsykler har allerede satt opp prisene sine pga valutakursendringene.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I disse coronatider så er det godt å komme seg ut på landeveien og bort fra sentrum og andre mennesker. Outside is free og life behind bars:cool:

    AFFDC98A-AB79-4971-BA76-00D9747DB006.jpeg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Bra lengde på turen - jeg pleier alltid å bli ganske lei når jeg nærmer meg 4 timer på sykkelen, så har fortsatt litt å gå på når det kommer til langdistansesykling.

    Men ellers så begynner å bli rimelig lei av å se på finværet utenfor! Coronaen nekter å slippe taket i lungene, så nå er det 4 uker siden sist jeg trente, og syklene står alle nysmurte og nypolerte og stirrer på meg.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bra lengde på turen - jeg pleier alltid å bli ganske lei når jeg nærmer meg 4 timer på sykkelen, så har fortsatt litt å gå på når det kommer til langdistansesykling.

    Men ellers så begynner å bli rimelig lei av å se på finværet utenfor! Coronaen nekter å slippe taket i lungene, så nå er det 4 uker siden sist jeg trente, og syklene står alle nysmurte og nypolerte og stirrer på meg.
    Shit, det var kjedelig å høre! God bedring og håper du er på sykkelen snart:)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Intet annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp! Fortsatt god bedring, bjarnetv.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ja, man rekker i alle fall å plukke fra hverandre syklene og hjulsettene et par ganger ekstra for å dobbeltsjekke at alt er godt smurt og sammenskrudd til formen returnerer ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var ute i Skedsmo idag ganske så tett med biler/ traffik og fortsatt like hissige jaja... verre var 3st veiarbeid med stop på min favoritt strekke.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    i dag tok jeg i bruk proletarhesten jeg fikk av livlægen ved siste åremålsdag. den er konstruert for dannet tråkk og rett rygg. jeg fant ut - etter dagens utflukt langs glommastien - at den fremre bremseanordning må skiftes grunnet svak effekt og mye slark i alle mekanismer fra håndgrep til kloss.

    anbefalinger til nytt som passer inn i hestens ellers upåklagelige formspråk mottaes med takk.

    B36AA3B4-A605-40EF-B320-EB05B7B94641.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Når sjåfører klaget på bremsene i bilene hans sa Ettore Bugatti "Mine biler skal kjøre, ikke bremse".

    Slike klenodier skal være noget slarkete. Her kan det være så enkelt som hard gammel bremsegummi. Maskiner som dette bør forøvrig behandles av mekanikere med grått hår.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hold an! Det der kommer jo aldri til å funke. Du mangler jo bakhjul! Ikke rart du punkterer.
    Nybegynnere, ass. Makan!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er faktisk så lat at jeg bruker pitstop før jeg eventuelt kryper til korset og bytter slange.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker ikke setevesker (bruker Ass Savers mye), så et lite multiverktøy, dekkspaker, slange, vinylhansker og babysevietter går i lommene. Minipumpe på ramma.
    Punkteringsfrekvensen er lav nok.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ja hva foretrekker sykkelfolket å kjøre på ano 2020, slangeløst (guffe), pariser eller clincher? Selv har jeg testet slanger i flere varianter, butyl, latex og det siste er Tubolito. Kjører også slangeløst på et par sykler (terreng og CX) og det er nok det jeg kommer til å gjøre på landeveien også fremover. Veldig behagelig og så slipper du som regel bare unna med å pumpe opp dekket igjen:)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    På innkommende hjulsett Roval C38 disc blir det slangeløst ettervært, tenkte og bruke opp Vittoria corsa 28mm først. Har tidligare kjørt slangeløst på DT Swiss RR 411 hjulene men litt kranglete og sette opp.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Slangeløst når det funker.

    Hjulsettet jeg bygde til Roger med DT411, og mitt eget med DT460 er ikke 'good engineering practice'. Begge settene er for det første dritvriene å poppe dekk på, og vi har vel begge slitt aller mest med Schwalbe Pro One tubeless (host, hark) easy. Det verste med denne kombinasjonen er at eikespennet falt dramatisk med dekk, såpass at jeg måtte bygge med langt over maks anbefalt eikespenn for å få dem til å funke (maila en del med Roger Musson og Karel Bollen hos Deler AS om det).

    Felgene har funka noe bedre med Hutchinson Sector for mitt vedkommende, men eikespennet stuper der også.

    Campa Shamal Ultra har funka som bare det med Schwalbe Ultremo, Hutchinson Fusion og Continental GP5000TL.

    Jeg er blant de som ønsker UST velkommen, og synes Mavic fortjener stående applaus for dette.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Ditto.
    Måtte gi opp slangeløst bak på mine DT Swiss PR1400 Dicut.
    Shamal har vært og er supre til slangeløst.
    Angrer på DT Seiss-kjøpet. Birte valgt Mavic UST eller Campa/Fulcrum.

    Langtynnting funker på landeveien og få andre steder, xerxes.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ja det der med å få dekket til å ”poppe" er jo litt bingo i.f.t dekk og felgkombinasjon. Kjøpte meg en sånn Blackburn trykkammer pumpe i fjor og skulle sette opp slangeløst på CXen. På terrengsykkelen så har det alltid gått helt smertefritt så hvorfor skulle dette gå like bra! Derfor hadde jeg selvfølgelig installert meg i gangen hvor det bl.a henger endel jakker o.l. Dekket var på plass rundt felgen og jeg helte litt guffe i, pumpa opp trykkammeret til maks og lot det stå til. BAAM, så var gang og meg sprayet ned med guffe;) Det kom et par gloser fra meg, mens det frua sa egner seg ivertfall ikke på trykk:mad: LOL
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn