Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.521
    Sted
    oslo
    Kjører du full Nederland med knapt nok vekt over forhjulet i det heletatt blir det motsatt problem.
    er det med rett rygg mot himmelen og dannet tråkk?

er sansynligvis min positur over flatlandet rundt fredrikstad.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Oslo
    I tillegg, setet i praksis rett over bakakselen og styret i passende avstand i 30 graders vinkel opp fra setet.
    Passende avstand betyr at du skal være i stand til å sykle mens du holder en avis under armen.

Blir fabelaktiige kjøreegenskaper av slikt. Men avslappende? helt klart.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.566
    Sted
    Ottestad
    6. september var en dag der ingenting egentlig gikk etter planen for Uno-X. Fint ritt da!

• Liker
    Reaksjoner: ugn

ugn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Antall liker
    65
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for linken, ble sittende og se på litt for mye fra Uno-x :) Kort og enkelt format, virker relativt ærlig framstilt og gir en innsikt man ellers ikke får :)

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    4.978
    Må gjøre alvor av de stadige vintersyklistplanene mine i år ser det ut til. Har aldri syklet om vinteren før. Har en gammel terrengsykkel som skal få prøvd seg på saltsuppa. Hva er det som gjelder for piggdekk nå om dagen. Det er 26» på sykkelen.

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syklet de to siste vintrene på Suomi Tyres med 160 pigger og det fungerte veldig bra,selv på blank is.Bør unngå brå retningsforandriger og hard bremsing.Opplevde ingen krasj eller nesten ulykker.

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    7.249
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    9
    Stort sett denne som brukes fremover nå. Syklet uten pigg sist vinter, men da var det også lite snø og is. Merida Big Nine. Vurderer et ekstra hjulsett hvis behovet melder seg.

merida.jpg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    745
    Torget vurderinger
    4
    På en 26 MTB er det fortsatt Schwalbe Ice Spiker som gjelder.

ugn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Antall liker
    65
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ble en nydelig tur til Kikut (forrige helg), tok toget fra Oslo til Hakadal for å sykle på nye veier, perfekt vær og kaffe i termosen!

IMG_20201018_140917 (1).jpg

Dr Dong

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    6.521
    Sted
    oslo
    bruker folk setepinne med noen form for demping (a la crane st), eller er dere alle så feit over ræva at det ikke er behov for slikt?

anbefalinger?

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    4.978
    På en 26 MTB er det fortsatt Schwalbe Ice Spiker som gjelder.
    ok thx. når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om jeg ikke har noen slike lliggende fra en gang jeg hadde tenkt å vintersykle men ikke gjorde det. men i disse ikke-reise-kollektiv-tider så blir det nok nødvendig, går erfaringsmessig vel hardt utover knærne å løpe hver dag.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.566
    Sted
    Ottestad
    Jeg har ingen Amsterdamsykkel, Doktor, men på en slik er det vel greiest med et avfjæret sete heller enn pinne?
    F.eks. https://www.brooksengland.com/en_row/b67.html

Forøvrig har verdens peneste racersykkel fått en oppfølger. Hun nye er ikke så pen som hun gamle, men det skulle være mulig å øke snittfarten ned sydsiden av Izoard på henne.

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    7.249
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    9
    bruker folk setepinne med noen form for demping (a la crane st), eller er dere alle så feit over ræva at det ikke er behov for slikt?

anbefalinger?
    Kan anbefale Brooks som Valentino linker til. B66 og 67 er superkomfort når de er innkjørt. Flyer er litt smalere , men fremdeles komfort. De er harde og glatte i starten , men former seg etter røven - og blir bare bedre og bedre. Husk smøring av skinnet , og evt. regntrekk - så holder de "evig".

Motorhome

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    256
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg byttet til et rimelig sete fra Biltema (Komfort 195x260mm). Noe mer spotslig og komfortabel uten å være for mye by type. Brooks skal vist være hånlaget i skinn,og blir bedre etter enstund bruk. Bli fort en tusenlapp!

Sist redigert:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    3.167
    Sted
    oslo
    En bakdel med skinnseter som brooks, er at de fort knirker en del (i allefall når de er nye), men bortsett fra det så kan de bli forferdelig komfortable om man setter dem opp riktig og ikke ødelegger dem ved å sykle for mye i regnvær.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    3.070
    Torget vurderinger
    4
    I dag hadde jeg og hjemmekontoret en alvorsprat.
    Vi ble enige om at vi begge trengte litt tid for oss selv.
    14.00 var nok nok og jeg stakk ut i høstværet og tråkket noen mil rundt i Roberiksalpene.
    Tror ikke jeg har strukket sesongen for ræcern til ut i november før, men riktig friskt og flott var det.
    Gjør mye for å strekke sesongen litt ekstra i år. Alt for at jeg og hjemmekontoret skal holde ut med hverandre litt lenger.

Eneste aberet var en semitrailer som insisterte på å ligge 2,5 meter fra bakhjulet mitt over Fetsundbrua, uten mulighet til å kjøre forbi. Han hadde liten forståelse for at jeg syntes det var litt svett innpåslitent, gitt!

ugn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Antall liker
    65
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er fordelen med gjemmekontor, kan ta en "lang lunsj" mens det enda er lyst og fint.
    Knallfint på Bogstad gård om dagen f.eks:

1604531194654.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn