Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Da er sykkelen ferdig bygget og jomfruturen unnagjort. Må si meg meget fornøyd...Sykkelen er lettkjørt og rammen gir god respons i tråkket. Drivverk/Girsystem står Campa SuperRecord for, og er en mekanisk drøm. Blir mange mil denne sesongen ja... ;D

    Noen fotos...
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det minner meg om at sykkelen bør vaskes og pumpes luft i! Sykler på nesten flate dekk... Pluss bytte dekk! Uff, og nå som alle pengene går til noe helt annet :eek: ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ooooohh... Det der var en lekker sykkel, SOA!

    Gratulerer, og god tur!

    ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    @ SOA: Wow. Den var sinnsyk. Grattis.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    for et drivverk! Tipper man merker all luften rundt ;D ;D ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Igjen, herlig! Jeg må i berømme fargekombinasjonen, lekkert. Kan du velge farger på 4:13, eller er det bare på Prince?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

    @ zomby_woof: Man kan velge mellom flere fargealternativer på alle Pinarello rammer. F4:13 har gått ut av sortimentet, og erstattet av FP3/FP5.

    mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.992
    Antall liker
    9.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer SOA.....

    Den var rett og slett griselekker.....! ;D ;D

    For meg som har litt lavere ambisjonsnivå.....jeg lurte på å ta toget opp til Voss og sykle ned igjen....er det en grei tur...? Hvordan er det med trafikken og tuneller og styr...?

    Tror faktisk jeg skal legge ambisjonsnivået så lavt som 100 mil i år....det bli en god del mer enn i fjor uansett.....

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tøff sykkel, SOA, grattis!

    Folkens: Drivverket på maskinen til SOA går til elleve...
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Valentino skrev:
    Folkens: Drivverket på maskinen til SOA går til elleve...
    Fett drivverk, fet sykkel, men allermest er jeg missunnelig på på SOAs vær og føre. Brukte 50 min hjem fra jobb i går i snøkaoset. Går på 12 når det er bart.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.569
    SOA: Du har glemt å sette på lykter!

    Jeg rir nå min gamle kjepphest om trafikksikkerhet, omtenksom som jeg er... 8)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    SOA:
    Den sykkelen ser rask ut, gratulerer.
    Har du rittambisjoner for 2009?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    BT skrev:
    SOA: Du har glemt å sette på lykter!

    Jeg rir nå min gamle kjepphest om trafikksikkerhet, omtenksom som jeg er... 8)
    Jeg sykler kun i dagslys og på tørre veier ;D ;D...neida, jeg bruker sånne hurtig monterbare leds. Liten vekt og godt nok lys :)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    OMF skrev:
    .....jeg lurte på å ta toget opp til Voss og sykle ned igjen....er det en grei tur...? Hvordan er det med trafikken og tuneller og styr...?
    Turen vil bli fin den, men du bør følge Bergen-Voss trasseen i motsatt retning (170km). Flott natur, ikke så mye trafikk og mange færre tunneller. Ikke minst slipper du Skjervet på finalen...

    ...hvis du da ikke like godt skal melde deg på B-V og å kjøre "riktig" vei ;D

    Ellers takk for alle gratulasjoner.

    @Anonym: Det blir desverre lite med ritt denne sesongen. De jeg pleier å delta på går i mai-juni. Reiser til USA for en lang periode nå, men tar sykkelen med på lasset. Så får jeg se om det blir noen muligheter der borte. Lite tilrettelagt for sykling der (østkysten) har jeg hørt... ::)

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Bartesam skrev:
    Skal bli godt å få denne på veien igjen :D
    Du burde prøve en moderne fulldemper og oppleve en helt ny verden. ;)

    Men fin sykkel.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.051
    Antall liker
    12.130
    Sted
    Hus
    Veeeeeeeel, dette ser ut som en sykkel med diamantramme, og ikke som alle andre fulldempere ser ut. Flesteparten er dritstygge i designet synes jeg....klassisk flott sykkel, og ikke minst: Ikke noe alle andre har ;D Fått mange komplimenter for denne siden jeg fikk den på veien, og det stopper ikke :D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tja, en moderne sykkel med ditto kjøreegenskaper. Og som ser ut som en hardtail:

     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hadde denne, den ble stjelt to ganger :O (vel og merke med headshock, og ikke lefty) (samme farger...)

    Fantastisk moro sykkel! Hoppa 6 meter på flatmark på en skateboks :D

    Var registrert i falcken, men fant den på politiets sykkelauksjon...
     

    Vedlegg

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    SOA, Pinarelloen din er rett og slett griselekker. Også beste campa da, på den rammen.... Får vann i munnen av sånt!

    Lurer på om årets første tur står på trappene imorgen! Sykkelen er klar i alle fall.

    Forresten, husk at det er Milan-San Remo idag.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Kombinert sykkel og fjelltur i dag, 7 timer totalt :D
     

    Ledig annonseplass

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    133
    Antall liker
    0
    Har store planer om å kjøpe meg enten en sykkelcross eller en singel speed. En del bykjøring, og av og til på landeveien. Muligheten for å kunne kjøre litt på sti og lignende er flott men ikke noe must. Vil helst ikke ut med mer enn ti kilokroner. I tillegg bør det være god rabatt, jeg blir syk av og kjøpe ting til fullpris eller tilnærmet fullpris, familiesyndrom. Noen som sitter på noen hete tips?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.140
    Antall liker
    3.234
    Torget vurderinger
    2
    Ledig annonseplass skrev:
    Har store planer om å kjøpe meg enten en sykkelcross eller en singel speed. En del bykjøring, og av og til på landeveien. Muligheten for å kunne kjøre litt på sti og lignende er flott men ikke noe must. Vil helst ikke ut med mer enn ti kilokroner. I tillegg bør det være god rabatt, jeg blir syk av og kjøpe ting til fullpris eller tilnærmet fullpris, familiesyndrom. Noen som sitter på noen hete tips?

    Det er vel nettopp de to "sjangerene" som vokser mest, derfor små muligheter på bruktmarkedet ( som derimot flommer over av lite brukte høyt spec'ede 26" hardhaler.

    Men her tror jeg du får mye igjen for kilokronene:

    http://www.focus-bikes.no/product/8ac15dd4-c787-45af-b822-7a30b8764836.aspx
     
    T

    timc

    Gjest
    I vil jeg nok tilbringe mesteparten av tiden i terrenget. Investerte i en slik i fjor, og er meget fornøyd så langt.
     

    Vedlegg

    T

    timc

    Gjest
    Blir det jobb med en gang etter fullført skole, og jeg har penger til overs til høsten så kan man jo alltids håpe:
     

    Vedlegg

    T

    timc

    Gjest
    Ledig annonseplass skrev:
    I tillegg bør det være god rabatt, jeg blir syk av og kjøpe ting til fullpris eller tilnærmet fullpris, familiesyndrom. Noen som sitter på noen hete tips?


    Synes du skal legge denne holdningen til siden. Jeg er enig i at det er gøy å få gode tilbud, men når det gjelder noe du faktisk skal sitte å bruke mye krefter på, er geometri/sittestilling mye viktigere enn å spare noen kroner.

    Du sier du skal kunne bruke den på sti. Hva mener du med det? Grusvei? Sti i sykkelsamenheng er ganske grove greier og kanskje ikke plassen for en cyclecross. Jeg ville iallefall vegret meg for å bruke en udempet sykkel på sti.


    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sti på cyclocross?

    Det var en fra Sykkelmagasinet som kjørte Birken på CX i fjor sommer. Han ble litt plaget på grunn av punkteringer, men mente at sykkelen i seg selv var såpass mye raskere i den løypa at han ville prøve igjen.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En vare koster 100 kroner i butikk A.
    Den eksakt samme varen koster 150 kroner i butikk B, men de har den på tilbud til 100 kroner.


    Hvor kjøper du varen?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Får komme Ledig Annonseplass til forsvar, kapitalvarer som hifi og sykler blir ikke kjøpt her heller uten en ordentlig rabatt. Det finnes grenser.
     

    Ledig annonseplass

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    133
    Antall liker
    0
    Mener på ingen måte hardcore stisykling. Som nevnt vil den i all hovedsak bli brukt til bysykling og landevei, men fint om den ikke kollapser om du skulle finne på å sykle over et lite jordstykke, en pen sti inn til et lite vann eller en fin grusvei som det er en del av i området. Er i den situasjon at jeg bor på enden av en norsk småby som grenser til "landet". Så det blir i hovesak sykling til biblioteket og lignende, forhåpentligvis med et innslag av helgeturer til de lokale "fjellene" og småvannene som det finnes en del av i området.

    Det jeg mener er en god pris i forhold til det generelle prisnivået.

    (Single-speeden til Specialized, Langster, selges for rundt 6,500 her, villedende pris er 8000. Det tilbudet finner jeg å være søppel all den tid veiledende pris er rundt 800 dollars i USA og i underkant av 450 pund i england (alt fritt fra hukommelsen). 5000 hadde slik jeg ser det vært en god pris, 4-4,500 hadde følgelig vært et greit tilbud. Om dere ser hva jeg mener.

    Selvfølgelig er at en finner en sykkel en trives med viktigere enn hvor mye rabatt en får, men familiesyndromet sitter hardt.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    $800 i USA med dagens kurs på 6.38 tilsvarer 6380 kroner i Norge. (inkl mva).

    Så 6500 er ingen upris.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ledig annonseplass: Se litt lenger opp i tråden. Der finner du DBS'ene jeg kjøpte til jobben. I forhold til dagens prisnivå er dette usedvanlig godt utstyrte sykler for prisen på 6300,- (105 gir, FSA krank, og tektro bremser). Veiledendeprisen var 10.000,- og årets modeller har gått til dels dramatisk opp. Ramma er dessuten en Bianchi med rød maling. Jeg hadde tenkt å poste et bildeinnlegg for sammenligning med min egen Bianchi, men jeg sliter med å få overført bildene for tida.

    Edit: De heter DBS professionale, og kom fra Lilland Sport/ bikeshop.no. Det var forresten flere igjen sist jeg sjekket.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.409
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Ledig annonseplass skrev:
    Mener på ingen måte hardcore stisykling. Som nevnt vil den i all hovedsak bli brukt til bysykling og landevei, men fint om den ikke kollapser om du skulle finne på å sykle over et lite jordstykke, en pen sti inn til et lite vann eller en fin grusvei som det er en del av i området. Er i den situasjon at jeg bor på enden av en norsk småby som grenser til "landet". Så det blir i hovesak sykling til biblioteket og lignende, forhåpentligvis med et innslag av helgeturer til de lokale "fjellene" og småvannene som det finnes en del av i området.
    Halvtimes sykling på asfalt og fine grusveier så er du her:
     

    Vedlegg

    T

    timc

    Gjest
    Ledig annonseplass skrev:
    Mener på ingen måte hardcore stisykling. Som nevnt vil den i all hovedsak bli brukt til bysykling og landevei, men fint om den ikke kollapser om du skulle finne på å sykle over et lite jordstykke, en pen sti inn til et lite vann eller en fin grusvei som det er en del av i området. Er i den situasjon at jeg bor på enden av en norsk småby som grenser til "landet". Så det blir i hovesak sykling til biblioteket og lignende, forhåpentligvis med et innslag av helgeturer til de lokale "fjellene" og småvannene som det finnes en del av i området.

    Denne beskrivelsen passer Cyclecross på en prikk synes jeg :)


    Kanskje dette kan være noe? http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus_Mares_Disc_2009/5360037601/ Skivebremser gjør den litt tyngre men er generelt bedre når det blir vått. Og så er det veldig lite vedlikehold.

    Har selv hatt en Hardtail fra Focus. Meget solid bygget. Stiv og responsiv.

    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Sti på cyclocross?
    Kommer an på stien det? Rask sti med jordbunn, uten masser steiner og røtter, burde gi gode muligheter for CX. Men det har vi lite av i Norge.


    Ville sett på noe slikt: http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/Slot_Dropout_Singlespeed_26.html

    Koster i nærheten av 10000,- for anstendige deler på sykkelen. God og responsiv stålramme. (Hadde en slik tidligere).
    Jeg finner ikke noe annet enn en specmeny på linken din, men er det singlespeed? Det smaker av sært leketøy til de spesielt interesserte (for meg i det minste). Det er helt klart ikke min anbefaling.
     

    Ledig annonseplass

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    133
    Antall liker
    0
    timc skrev:
    Ledig annonseplass skrev:
    Mener på ingen måte hardcore stisykling. Som nevnt vil den i all hovedsak bli brukt til bysykling og landevei, men fint om den ikke kollapser om du skulle finne på å sykle over et lite jordstykke, en pen sti inn til et lite vann eller en fin grusvei som det er en del av i området. Er i den situasjon at jeg bor på enden av en norsk småby som grenser til "landet". Så det blir i hovesak sykling til biblioteket og lignende, forhåpentligvis med et innslag av helgeturer til de lokale "fjellene" og småvannene som det finnes en del av i området.
    Denne beskrivelsen passer Cyclecross på en prikk synes jeg :)


    Kanskje dette kan være noe? http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus_Mares_Disc_2009/5360037601/ Skivebremser gjør den litt tyngre men er generelt bedre når det blir vått. Og så er det veldig lite vedlikehold.

    Har selv hatt en Hardtail fra Focus. Meget solid bygget. Stiv og responsiv.

    -Tim

    Det er kandidat nummer en så langt. Importøren bor ikke mange kilometrene unna, så en prøvetur er gjennomførbart. 10 tusen virker å være en grei pris.
     
    T

    timc

    Gjest
    Jepp. Dersom du skal ha noe som funker til litt hard trening er nok grensen for hva du må ut med rundt 10k +-

    Min erfaring er at det som er billigere ofte har kompromisser når det gjelder presisjon og holdbarhet. Det blir med andre ord dyrere i lengden fordi det trenger mer ettersyn/service og deler.

    Lykke til med jakten!

    -Tim
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Focusen ser knallfin ut, og etter bruksbeskrivelsen til Ledig er det nok bullseye. DBS'en jeg foreslo kommer nok til kort på grus, og vinter også. Det er jo ikke plass til piggdekk på dem.

    Når erfarne syklister synes CX er et interessant alternativ på Birken, skal det litt til før den kommer til kort i et trening/brukssykkelperspektiv. Jeg har ikke syklet Birken selv, men ryktet sier meget lett maratonterreng, og bæring i kø i de 'tekniske' partiene. Det stiller altså små krav til sykkelens egenskaper i teknisk terreng. Men, likevel er det et 'terrengritt'.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn